Ainoat, jotka valittavat "sossun mielivallasta"
ovat paskat vanhemmat. Se on niin vaikea myöntää, ettei vaan ole kykyä tai halua kunnon vanhemmaksi. Suomessa sossuja ja huostaanottoja on liian vähän, ei liikaa. Vain kiireisintä apua tarvitsevat ehditään hoitaa.
En usko ensimmäiseenkään "laittomaan huostaanottoon" ellei oikeus ole sitä laittomaksi todennut. Enkä usko salaliittoon, jossa olisi koko Suomen oikeuslaitos ja sossut yhdessä. syy, miksi niitä ei usammin todeta laittomiksi, on se, että NE EIVÄT OLE LAITTOMIA. Huostaanotot ja sijoitukset tehdään niin pitävin perustein, ettei siinä ole virheen vaaraa. Koskaan yksi ihminen ei tee päätöstä, ja sen päätöksen on kestettävä oikeudessa.
Kommentit (36)
jos olettaisin että lapselle koituisi huostaanotosta jotakin hyvää niin toki, omasta ikävästäni huolimatta, ottaisin yhteyttä "ammattilaisiin"
mutta taho joka ei missään tapauksessa myönnä virhettään vaikka kaikkien asiantuntioiden lausunnot siihen viittaavat on taho jonka kanssa en koskaan halua olla tekemisissä .... jyräisivät minut mennen tulle myöskään lapsesta välittämättä
Olen minäkin seurannut yhtä "laitonta" huostaanottoa. Kuka tahansa näkee että äiti on sekaisin ja pilleristi, isä täysin hunningolla kuten lapsetkin, mutta "paskat sosut keksivät päästään juttuja"
Suomi on pullollaan vanhempia jotka ovat täysin sekaisin eivätkä kykene huolehtimaan lapsistaan. Ikävä kyllä, yleensä tällaiset ihmiset jotka ovat menettäneet elämänhallintansa, eivät kykene itse sitä tajuamaan.
Itse tapaan työssäni lapsia ja perheitä jotka ovat lastensuojelun asiakkaita, osalla on kokemusta kiireellisistä sijoituksista ja/tai huostaanotoista. En ole kuullut vielä yhdenkään vanhemman myöntävän että olisi itse kykenemätön vanhemmaksi vaikka yleensä muut näkevät sen jo ulkoisesta habituksesta tai ymmärtävät sen viimeistään kuunnellessaan vanhemman puhetta.
24 päivystää täällä ja vuodattaa tuon saman joka kerta... Ihme käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 21:35"]Ja vuosi sitten protestoitiin koko maassa, kun sossu tappoi Erikan.[/quote]
Isä ja äitipuoli tappoivat. Koetas pitää faktat faktoina.
Jos haluat syyllisiä etsiä muualta, muista myös käräjäoikeuden tuomarit.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:33"]
Se ettei halua lapsiaan sossujen koneistoon on äärimmäistä lapsen suojelua. Nostan sille hattua!
[/quote]
Olet siis sitä mieltä, että Eerikankin oli parempi olla isällään kuin "sossujen koneistossa"? Siinä kyllä kuulut vähemmistöön.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:15"]
Sossu tappoi. Faktat faktoina.
[/quote]
Sinä olet tyhmä. Faktat faktoina.
Sossu auttaa niitä, ketkä EI tarvitse apua ja hylkää ne, ketkä tarvitsee apua! Esim. juurikin Eerika! Loistavaa toimintaa sossu!
29 on idiootti. Sossu passitti rääkätyn lapsen kuolemaan, koska lapsen isän puolen suku oli samaa mielivaltaista ls-porukkaa. Mielivaltaa paljaimmillaan. Mielivaltaa.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:26"]
29 on idiootti. Sossu passitti rääkätyn lapsen kuolemaan, koska lapsen isän puolen suku oli samaa mielivaltaista ls-porukkaa. Mielivaltaa paljaimmillaan. Mielivaltaa.
[/quote]
Höpö höpö.
Justiinsa. Tuossapa aikuinen vastaus. Tiedät itsekin, että juuri niin siinä kävi. Mielivalta huipussaan, eri säännöt omille kamuille kuin muille.
28, lapsen äiti yritti saada lapsen pois isältä, mutta isän puolen mielivaltaineN ls-dynastia jyräsi äidin.
mä olen selvinnyt siitä, kun minun lapseni aiottiin huiostaanottaa. Ei sitä ikinä olisi uskonut kuinka hepposin perustein asiaan päädyttiin. Nyt en ikinä auta ketään samaan tilanteeseen joutuvaa, koska olen kuullut niin paljon paskaa täälläkin. Ottakaa itse selvää miten siinä tilanteessa pärjää kun sossujen sanat on kiveen hakattu ja kaikki mitä itse sanot on vääristelty tunnisamattomaksi.
Valtaosa lastensuojelutoimenpiteistä on varmasti ihan paikallaan, mutta on aika vaarallista ajatella, ettei lastensuojelu voi koskaan tehdä virheitä. Eerikan tapaus osoitti, että sielläkin on osaamattomuutta ja välinpitämättömyyttä.
Lapseni papereihin sosiaalityöntekijä väänteli asiat ihan vääriksi,tässä muutama esimerkki; Kerroin,ettei minulla ole mitään paikkaa lapselle,jonne voisin viedä häntä hoitoon ja sanoin että jos joku sukulainen sellaista ehdottaa,niin tottakai tartun tilaisuuteen.Ja papereissa luki näin;Kävimme sinun luonasi xxx ja äitisi kertoi halujaan päästä sinusta eroon mahdollisimman usein.
Sosiaalityöntekijä siis todellakin erotti asiayhteydestä joitain sanojani,ja tulkitsi ne näin ja kas,saadaan tointa lastensuojelulle.