Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa kynsisieneen?

Vierailija
28.07.2022 |

Moi
Onko kenelläkään kokemuksia näistä apteekin itehoito tuotteista kynsisienen hoitoon, tuotteita on tarjolla reilusti mutta tehoaako mikään? Mietin esimerkiksi Canespro Nail koska tuon valmistajan tuotteet ovat ainakin muuhun sieni infektioon auttanut, mutta please kertokaa jos kokemusta.

Eli siis en kysynyt että auttaako lääkäri koska en tahtoisi niin voimakasta antibiotti kuuria, muyöskään en kysynyt että onko kirjoituksessani jotain virheitä!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaikki konstit hunajaetikkakylvyistä lähtien mutta lähti kun sai lääkekuurin . Sen jälkeen olen huolehtinut hyvin jaloista ja kuivaan aina varpaiden välitkin  eikä ole uusiutunut . Pirullinen vaiva.

Vierailija
2/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla parani lopulta itsestään, tai en tiedä mistä paraneminen johtui. Käytin jonkun aikaa Naloxia ja kyllä sekin vähän auttoi muttei poistanut kokonaan. En tiedä olisko paraneminen sitten alkanut tuosta Naloxista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa ryöppäys väljässä vedessä 5min kerrallaan.

Vierailija
4/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras apu on kun ei joudu pitämään hiostavia kenkiä koko päiviä. Omat kynnet pari etätyövuoden jälkeen paremmassa kunnossa kuin koskaan enkä ole mitenkään erityisesti hoitanut.

Vierailija
5/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin labrassa ottamassa näytteen kynnestä mutta tuli tulos että ei olisi kynsisieni.

Sain silti tk lääkäriltä reseptin loceryliin jota olen satunnaisesti käyttänyt:

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=505&i=GALDERMA_LOCERYL

Ei mulla ole vieläkään tavallisen näköistä kynttä

Vierailija
6/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napalmi on paras. Kaada sitä kynsiin ja anna palaa luuhun asti. Sieni on hävinnyt. Jos sieni levinnyt koko kehoon niin.. tuhkattavaksi vain.

Vierailija
7/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehoitolääkkeet eivät paranna kynsisientä. Niiden ainoa vaikutus on lompakon oheneminen.

Hae lääkäriltä lääkeresepti.

Vierailija
8/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras apu on kun ei joudu pitämään hiostavia kenkiä koko päiviä. Omat kynnet pari etätyövuoden jälkeen paremmassa kunnossa kuin koskaan enkä ole mitenkään erityisesti hoitanut.

Tämä. Nyt itsestään häipynyt ja kasvaa yhtäkkiä tavallinen kynsi. Ai että olen onnellinen!

Vierailija
9/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehoitolääkkeet eivät paranna kynsisientä. Niiden ainoa vaikutus on lompakon oheneminen.

Hae lääkäriltä lääkeresepti.

Minulta kynsisieni lähti teepuuöljyllä. Kaadoin öljyä laimentamattomana kynnen päälle niin paljon kuin imeytyi. Hyvin pian kynsi muuttui hauraaksi ja kuivaksi. Raaputin metallisella kynsiviilalla irti niin paljon kuin lähti ja toistin käsittelyn muutamaan kertaan. Lopulta jäljellä oli vain tervettä kynttä, johon öljy ei enää imeytynyt.

Vierailija
10/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jalkojen kuivaaminen tms auttaa, niin kyseessä ei todennäköisesti ole kynsisieni, vaan joku muu (sieni)infektio. Kynsisieni lähtee valitettavasti vaan reseptilääkkeillä tai tosiaan yllämainitulla napalmilla.

Mulla oli ensin jaloissa, eikä lähtenyt millään kotikonsteilla. Sitten levisi sormen kynteen ja oli muuten hirveää... Kynsi oli ihan ihmeellistä kuprua ja kasvoi vaan muutaman millin sormessa "kiinni" ja sen jälkeen oli irrallaan D: Eli jäi joka paikkaan kiinni, jos oli yhtään pitempi - ja se muuten sattui - tai sitten piti leikata sinne ihan juureen saakka, eli tavallaan ei ollut kynttä kuin se 2-3mm. Söin yhden lääkekuurin, joka ei auttanut kynsiin ollenkaan, mutta paransi erittäin kuivat kantapäät! Niissäkin siis joku sieni... Tulin raskaaksi, joten toista lääketta ei voitu kokeilla heti ja raskausaikana kynsisieni levisi kolmeen muuhunkin sormeen. Imetyksen jälkeen sain uuden lääkeen ja muutamassa kuukaudessa mun kynnet kasvoi normaaleiksi ja ovat pysyneet sellaisina.

Suosittelen siis lääkäriä, koska kynsisieni voi levitä - ei vaan omissa jaloissa ja käsissä, mutta myös toisiin ihmisinn!

Vierailija
11/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkkeli tai moottorisaha toimii aina