Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini raskaana, hohhoijaa!

Vierailija
22.07.2013 |

Kyllä, ymmärrän että raskaana saattaa olla aamupahoinvointia, saattaa olla selkä kipua ja muutenkin hormonit sekaisin. Mutta työkaverini (27v) valittaa ihan KOKOAJAN ja on todella ärsyttävällä tuulella jatkuvasti. Nainen on ollut vasta vajaa 3 kk raskaana eikä vatsa edes vielä näy ja silti on selkä niin kipeä, ei jaksa tehdä pitkää päivää, väsyttää kokoajan, täytyy syödä kokoajan jotain, välillä oksettaa ja etoo, sitten taas tekee mieli kaikkea. Ei siinä mitään, mutta tarviiko siitä jatkuvasti valittaa ja puhua?!! Miten jaksaa seuraavat 6kk kuunnella ainaista valitusta!? Ei raskaus ole sairaus ja pitäisi muistaa ettei kukaan jaksa kuunnella siitä jatkuvasti vaikka se oman elämän suurinasia olisikin ja jatkuvasti mielessä. Työkaverini sanoi tänään hänelle että "olet kokoajan huonolla tuulella ja valitat" mistä neiti vain suuttui! Sama jatkui tunnin päästä. Miten tämän naisen mies jaksaa?!

Kummasti ennenvanhaa naiset tekivät raskasta fyysistä työtäkin raskaana ja siltikin lapsia syntyi. Jääkää sairaslomalle jos se työnteko on jo 3 kk jälkeen niin hemmetin raskasta. Itse sanoin viime viikolla olevani vähän väsynyt 4 h yöunien jälkeen ja senkin tämä nainen kuittasi "ei kuule väsymys ole mitään verrattuna raskauteen liittyvään väsymykseen". Huokaus.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tosiaan taida tietää raskaudesta mitään. Juuri ne ekat kolme kuukautta ovat pahoinvoinnin ja väsymyksen takia pahimmat, se helpottaa kyllä raskauden edetessä. Yleensä.

Ja aika moni on joutunut alkuraskauden aikana sairaalahoitoon, pahoinvoinnin takia. Onneksi nykyään pääsee, koska ennenhän moni äiti kuoli siihen. Esimerkiksi Charlotte Bronte kuoli alkuraskauden pahoinvointiin. Onneksi ei ollut ap kaverina, ap olisi voinut vain todeta, että älä valita, ei raskaus ole sairaus.

Vierailija
22/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.. ettet vain olisi kateellinen kun joku toinen saa huomiota ja sinä et?! ;D

Vitsivitsi! Ymmärrän hyvin tuskan! Kyllä minuakin ärsyttää ne ainaiset pääkivun, selkäkivun, väsymyksen ja kiireen valittajat. Ne jäkismammat joiden elämään ei muuta kuulu kuin kullannuppunsa jäkisreenit yms. talkoot. "Taas meni koko viikonloppu jäähallilla istuessa... Oli kylmää... piti taistella valkan kanssa..." Niin... ja mitä tää mamma siellä tekee?! Istuu ja valittaa!!!

Mutta... ärsytyksestä huolimatta haluan kuitenkin kuunnella ja tietää työkaverini asioista, voinnista ja jaksamisesta. Vietänhän hänen seurassaan 8h päivässä joten työpäivä olisi aika kamala jos ajattelisin että pidähän mölyt mahassasi, ei mua kiinnosta sun kuulumiset... Tehdään vain työmme ja ei muuta.. jne jne. Olen lisäksi maininnut esimiehellemme jos minusta alkaa näyttää siltä että toinen stressaa työmääränsä alla. Esimies on tällöin ottanut asian hoitaakseen ja tilanne työkaverillani on parantunut. Sitä että ei jaksa, on varmasti vaikeaa itse myöntää esimiehelleen.

Koetetaan siis olla empaattisia toisillemme! Sillä mitä tahansa annammekin, se kiertää täyden ympyrän ja palaa takaisin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on huvittava kontrasti tuolle Katen vauva -vouhkaukselle. Kun ylhäisessä asemassa oleva nainen saa lapsen, se on suuri sankaritarina. Kukaan ei voivottele, miten se Kate nyt järjesti sellaisen numeron raskaudestaan, pahoinvoinnistaan ja synnytyksestään. On se vaan niin hienoa.

Kun tavallinen ihminen saa lapsen, on kyseessä huomionhakuinen persoona, joka vain kuvittelee kaikki vaivansa eikä tajua, että ennen lypsettiin lehmät oli kuinka paha olo tahansa.

Vierailija
24/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen viikolla yhdeksän ja voin kertoa että olo on todella kamala! Vatsa todella kipeä, jalat ja kädet särkee, pienikin liikkuminen hengästyttää, jopa tärykalvot särkevät välillä! Nukkuisin myös koko  päivän jos se olisi mahdollista! Vatsa tosiaan sattuu niin että voihkin välillä. Joten oikeesti joku voi olla noin kipeä eikä sille voi mitään.

Vierailija
25/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraa puhetta kehiin, sanot ettet jaksa kuunnella ainaista valittamista joka häiritsee työn tekemistä. Suosittele sairauslomaa.

kolmen äiti

Vierailija
26/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista lukea kuinka itsekeskeisiä ja epäempaattisia ihmisiä täällä on. Ei ole helppoa kärsiä vaikeista raskausvaivoista tuollaisten hiekkapillujen keskellä. Happamia sanoi kettu taitaa sopia tähä kuvioon hyvin.

Vierailija
27/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin itsekin tekisin alkuraskauden pahoinvoinnissa ihmisille tiettäväksi mikä on ja miksi en kykene samanlaisiin suorituksiin kuin muut työntekijät. Itse en olisi kyennyt olemaan töissä ollenkaan niin kamala olo oli, joten nostan hattua kaikille niille jotka sinnikkäästi raahautuvat sinne työpaikalle läpi raskauden! Ja häpeä tuollaisille ap:n kaltaisille pahantahtoisille ihmisille!

Vierailija
28/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vei sanat suustani. :)

toinen kolmen lapsen äiti

Vierailija
29/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 09:50"]

Todellakin itsekin tekisin alkuraskauden pahoinvoinnissa ihmisille tiettäväksi mikä on ja miksi en kykene samanlaisiin suorituksiin kuin muut työntekijät. Itse en olisi kyennyt olemaan töissä ollenkaan niin kamala olo oli, joten nostan hattua kaikille niille jotka sinnikkäästi raahautuvat sinne työpaikalle läpi raskauden! Ja häpeä tuollaisille ap:n kaltaisille pahantahtoisille ihmisille!

[/quote]

Sääliksi olisi käynyt työkavereitasi. Kuvitteletko, että olisit ollut paikan ainoa jota väsyttää, selkää kolottaa, sattuu, on paha olo... Olen vuosien mittaan nähnyt töissä syöpäsairaita, selkä- ja lonkkavaivaisia ihmisiä, migreeniä, reumaa, aineenvaihduntaongelmaisia... joilla on todellakin KOKO AJAN tukala olo. Mutta eivät silti valitttaneet jatkuvasti ja tehneet numeroa omista vaivoistaan. Toki puhuivat tilanteestaan avoimesti ja olivat aina tarvittaessa poissatekivät lyhempää päivää.

Mutta ihan älyttömiä nämä kommentit, että "et vissiin ikinä ole ollut raskaana". Joo, vaikkei olisikaan, mutta ei monet varmaan ole myöskään tunteneet miltä tuntuu, kun jokaiseen niveleen kolottaa, hengittäminenkin on täyttä tuskaa ja vasen otsasuoni tykyttää niin että silmissä pimenee. Yhteistä kaikille: silloin kun ei olla työkykyisiä ei tulla töihin! Pysytään kotona eikä tulla sinne työpaikalle itkemään kun ei voida tehdä töitä.

Vierailija
30/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tuollaisille valittajille niin, että otan oikein sydämeni asiaksi sen valituksen aiheen. Eli ehdottelen ehdottamasta päästyä että syöpä vähän näkkileipää, sitten ei enää okseta. Haluatko purkkaa oksennuksen jälkeen, saan suuhun raikkaan maun. Laitetaanko verhot kiinni niin ei päätä särje. Tahdotko että hieron hartioitasi. Auttaako se miehes sua nyt yhtään, mites äites, jneEi se valittaminen siitä raskaudesta johdu, taustalla on jotain aivan muuta. Saattaapa olla vaikka ero tulossa, äiti sairaalassa tms.

Vierailija
31/31 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 09:21"]

No itse olen viikolla yhdeksän ja voin kertoa että olo on todella kamala! Vatsa todella kipeä, jalat ja kädet särkee, pienikin liikkuminen hengästyttää, jopa tärykalvot särkevät välillä! Nukkuisin myös koko  päivän jos se olisi mahdollista! Vatsa tosiaan sattuu niin että voihkin välillä. Joten oikeesti joku voi olla noin kipeä eikä sille voi mitään.

[/quote]

Valitatko sä tuosta olosta KOKO AJAN sun työkavereille vai annatko heille mahdollisesti työrauhan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi