Olen 46 v. ja uusi miesystävä haluaa kanssani lapsen!
Vihdoinkin löytyi itselleni sopiva mies, joka haluaa sitoutua. Mutta mutta, hänellä haaveena edes yksi oma lapsi....
Nuorimmaiseni on jo 13 v. enkä ikinä kuvitellutkaan enää tekeväni lapsia. Nyt tuntuu lehdet olevan täynnä julkkiksia, jotka tekevät lapsia vielä 45-50 vuotiaina. En tiedä, onko se ihan ok....En osaa päättää, onko mitään järkeä edes harkita asiaa?
Kommentit (27)
Mitä pahaa siinä on, että haluaa lapsia? Mies haluaa varmaankin isäksi.
Olen samanikäinen kuin sinä ja voi jestas, vastaus olisi ei. Tosin minulla on sama mies edelleen, eli en ole ollut yksin eikä ole ollut tarvetta hakea miestä jne.
Mutta jos ajattelen tämän ikäisenä jaksamista pikkulasten kanssa, yövalvomiset jne. Mitään takuita ei ole että vauvasta tulee helppo ja hyvä nukkuja, kuten tiedät.
Meillä yksi vastaava pariskunta erosi, tämä mies oli meidän ystävä ja halusi lapsettomana ede yhden lapsen ja nainen oli silloin 43v ja hänellä oli jo kolme lasta. nainen ei enää halunnut ja ero tuli.
piti vielä lisätä että minulla on kaksi teiniä.
Kerro hänelle, että tuskin edes tulet raskaaksi ja jos tulet, niin raskaus päättyy todennäköisesti keskenmenoon.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 19:18"]
Vihdoinkin löytyi itselleni sopiva mies, joka haluaa sitoutua. Mutta mutta, hänellä haaveena edes yksi oma lapsi....
Nuorimmaiseni on jo 13 v. enkä ikinä kuvitellutkaan enää tekeväni lapsia. Nyt tuntuu lehdet olevan täynnä julkkiksia, jotka tekevät lapsia vielä 45-50 vuotiaina. En tiedä, onko se ihan ok....En osaa päättää, onko mitään järkeä edes harkita asiaa?
[/quote]
Oletko varma, että edes tulisit raskaaksi? 46 on aika runsas ikä jo.
T. 47-vuotias
Voi jösses..alat olla jo mummoiässä..jos oottelisitte vaan niitä lapsenlapsia, ne vasta ihania onkin kun ei ole kokoaika vastuuta! Minulla oli iässäsi jo kolme!
Kannattaa harkita tooooosi tarkkaan. Lienet jo tottunut melko vapaaseen elämään, omiin harrastuksiin, ystävien tapaamisiin jne. Käytännössä menetät ne taas 10 vuodeksi, jos hankit sen lapsen. Valvominen öisin on raskaampaa, raskausajan vaivat on hankalammat ja kiloja vaikeampi saada pois. Ja nämä kokemukset minulta, joka sai viimeisimmän 40-vuotiaana.
Luojan kiitos mieheni jaksaa jakaa kotityöt ja lapsen kanssa touhuamisen ja uhmaikäisen kiukkukohtaukset. Ilman häntä jaksamisen rajat olisivat todella koetuksella minulla. Vaikka lapsi on ihana, myönnän ajoittain katuvani tätä uudelleen sitoutumista (vanhempi lapseni myös teini). Teinistä ei mitään apua meillä lapsenhoidossa, joten senkään varaan ei kannata rakentaa.
Etkö voisi ekana selvittää, että voitko edes teoreettisesti enää saada lapsia? Olet liian vanha hedelmälllisyyshoitoihin, joten luovutetut munasolut eivät enää auta. Ellei sitten ulkomailla..
Omat munasolusi ovat jo niin vanhoja, että synnyttäminen on hyvin epätodennäköistä. Riskit ovat suuret. Käykää ne läpi myös, mitä jos -kysymykset.
JOS siis harkitset. Näin osoitat, että tosissasi olet, voitte sitten päätyä yrittämiseen tai luovuttamiseen.
Onko mies paljon sinua nuorempi? Jos mieskin on neli-viisikymppinen, en hankkisi lasta. Ei ole lapselle kiva ottaa aikuisuuden ensi askelia samalla kun vanhemmat jäävät eläkkeelle...
Miksei! Äitiys pitää nuorena eikä neljävitonen ole nykyään enää vanha, niinhän sitä sanotaan että 30 on uusi 20, 40 uusi 30 ja sitä rataa. Oma äitini sai nuorimmaisensa isäni kanssa ollessaan juurikin 46, oikein terve lapsi syntyi. Ja tunnenpahan naisen joka vahingossa raskautui 5-kymppisenä! :D
Siitä vaan kokeilemaan ja lapsi tulee jos on tullakseen. Äitiys on ihanaa ja niin kauan kuin olet hedelmällinen olet lapsentekoiässä. Kaisa Liski sai nuorimmaisensa 44-vuotiaana, Halle Berry raskaana ja ikää 48. Antaa palaa vaan, jos luonnollisesti raskaudut niin ihan luonnollistahan se äidiksi tuleminen on. Onnea yritykseen!
Miksei! Äitiys pitää nuorena eikä neljävitonen ole nykyään enää vanha, niinhän sitä sanotaan että 30 on uusi 20, 40 uusi 30 ja sitä rataa. Oma äitini sai nuorimmaisensa isäni kanssa ollessaan juurikin 46, oikein terve lapsi syntyi. Ja tunnenpahan naisen joka vahingossa raskautui 5-kymppisenä! :D
Siitä vaan kokeilemaan ja lapsi tulee jos on tullakseen. Äitiys on ihanaa ja niin kauan kuin olet hedelmällinen olet lapsentekoiässä. Kaisa Liski sai nuorimmaisensa 44-vuotiaana, Halle Berry raskaana ja ikää 48. Antaa palaa vaan, jos luonnollisesti raskaudut niin ihan luonnollistahan se äidiksi tuleminen on. Onnea yritykseen!
Mies on vain vuoden nuorempi, mutta hänellä ei ole omia lapsia.
Mielestäni ennenkuin lähtee yrittämään mitään tahi hoitoihin, pitää päättää haluaako lasta vai ei.
Pääasiassa ajattelen, etten halua lisää lapsia, mutta toisaalta rakastan miestä niin paljon etten tiedä pystynkö sanomaan hänelle ei.
t. ap
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 20:19"]
Pääasiassa ajattelen, etten halua lisää lapsia, mutta toisaalta rakastan miestä niin paljon etten tiedä pystynkö sanomaan hänelle ei.
t. ap
[/quote]
No, siinäpä todella järkevä perusta suhteelle... not.
no voi jestas. sano miehelle, että kaikkea ei voi saada, mistä haaveilee. et tietenkään ala enää tuossa iässä lasta tekemään.
järki käteen! ajattele nyt, miltä siitä lapsestakin tuntuisi olla mummo- ja pappaikäisten lapsi.
Mulla on vanhat vanhemmat. En ikinä toivoisi samaa omille lapsilleni. No, ok, tein lapset kolmekymppisenä, eli en ihan nuorena itsekään. Mut siinä on vissi ero nelikymppiseen synnyttäjään tai nelkytplus vanhempiin.
Mies on itsekäs, jos painostaa asialla, ja sinä olet typerä, jos et tohdi kieltäytyä "koska rakastat häntä niin paljon". Uskomatonta idiotismia!
JK Joku Kaisa Liskihän tässä nyt on muutenkin maailman paras esimerkki ja esikuva. Huoh.
Mulla on vanhat vanhemmat. En ikinä toivoisi samaa omille lapsilleni. No, ok, tein lapset kolmekymppisenä, eli en ihan nuorena itsekään. Mut siinä on vissi ero nelikymppiseen synnyttäjään tai nelkytplus vanhempiin.
Mies on itsekäs, jos painostaa asialla, ja sinä olet typerä, jos et tohdi kieltäytyä "koska rakastat häntä niin paljon". Uskomatonta idiotismia!
JK Joku Kaisa Liskihän tässä nyt on muutenkin maailman paras esimerkki ja esikuva. Huoh.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 20:19"]
Mies on vain vuoden nuorempi, mutta hänellä ei ole omia lapsia.
Mielestäni ennenkuin lähtee yrittämään mitään tahi hoitoihin, pitää päättää haluaako lasta vai ei.
t. ap
[/quote]
Sano miehelle, ettet pysty enää saamaan lapsia.
Voikun munkin miesystävä haluaisi vielä lapsen, mutta hänellä on jo kaksi aikuista omaa lasta :-(
42v nainen