Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuvirkut menestyneempiä

Vierailija
22.07.2013 |

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2013071917282091_tb.shtml

Ei mitenkään yllättävää että ahkerat ja aikaansaavat ovat menestyneempiä mitä laiskat.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleinen työaika olisi 12-20, havainnot olisivat päinvastaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Toisaalta yhteiskunnan rakenne on sellainen, että se suosii aamuvirkkuja. Koulut ja monet työt alkavat aamulla kahdeksan yhdeksän maissa. Aamuvirkut jaksavat olla aamutunneillakin paremmin mukana. Jos koulu alkaisi vasta puolen päivän jälkeen kestäen lähemmäs yhdeksää, mitenkähän sitten olisi tuon aamuvirkkujen koulussa menestymisen laita.  

Vierailija
4/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provon yritys :D

Illanvirkut eivät ole yhtään sen laiskempia kuin aamunvirkut, pikemminkin päin vastoin. Aamunvirkkujen arvostus juontaa juurensa vanhasta maalaismeiningistä, jolloin lehmät piti lypsää viideltä. 

Aamunvirkkujen fysiikka on usein niin joustamaton, että kynä kaatuu kello 16 ja silmät menee kiinni iltauutisten aikaan, kun taas illanvirkku on yleensä luova ja joustava ja voi tarvittaessa tehdä töitä kellon ympäri. He ovat ylivoimaisia projektitöissä ja vuorotöissä.

Obama ja Thatcher valtakunnan- ja maailmanpoliitikkoina ovat sitä poikkeusporukkaa, joiden työpäivä todennäköisesti on ihan muuta kuin perusaamunvirkun 8 h. Sitä paitsi, mikä todistaa että he ovat aamunvirkkuja, voi hyvin olla että herätyskello raikaa sianpieremän aikaan heilläkin sadattelun säestyksellä. Jos tuon Huffington Postin alkuperäisen jutun vaivautuu lukemaan, siellä todetaan mm. että Obamakaan ei ole mikään earlybird. Nabokov aloitti kirjoittamisen aikaisin -  ja lopetti klo 10:30.Lloyd Wright meni aikaisin maate ja heräsi aikaisin, teki neljä tuntia duunia - ja meni unille. de Beauvoir aloitteli aamun teekupposella ja sitten noin klo 10 aikaan siirtyi kirjallisiin töihinsä.

Koko jutun juonihan oli itse asiassa se, että menestyvät ihmiset aloittavat usein päivänsä ottamalla aikaa itselleen ja tekemällä silloin niitä asioita, joita haluavat eniten tehdä, oli se sitten lempiohjelman katselu/kuuntelu, treenaus, sähköpostien setviminen tai Suoraan kädet saveen-tyyppinen työhön kiinni käyminen. 

Voit pyytää seuraavaksi Huffington Postilta samanlaista tutkimusta menestyvistä illanvirkuista. 

Vierailija
5/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä vain aamulla tehty työ lasketaan, ja kaikki illalla ja yöllä tehty työ on kotitonttujen tekemiä palveluksia ;)

Itse olen iltavirkku, joka laittaa herätyskellon soimaan ennen kuutta että ehtii aikaisin töihin. Iltapäivällä ja illalla haluan viettää aikaani perheeni kanssa. Ja sitäpaitsi tällä tyylillä vaikutan töissä tehokkaalta vaikka oikeasti olen parhaimmillani jos saan tehdä töitä illalla. Nykypäivänä on kuitenkin tärkeintä se miltä näyttää, esim. silloin kun palkankorotuksia jaetaan.

Vierailija
7/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:50"]

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/2013071917282091_tb.shtml

Ei mitenkään yllättävää että ahkerat ja aikaansaavat ovat menestyneempiä mitä laiskat.

[/quote]

Tilanne olisikin toinen, jos koulu- ja työpäivät olisivat iltapainotteisia. Silloin menestyjiä olisivat iltavirkut.

Vierailija
8/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että iltavirkut laiskoja? Höhöhöhöhö, voi luoja. :D Mites sitten ilta- tai yövuoroja tekevät ihmiset, nehän sopivat ilta- (ja/tai yö-)ihmisille kuin nyrkki perseeseen.

Onko se niin vaikea käsittää, että toisilla vain on luonnostaan eri rytmit. Itse olen täysin ilta- ja yöihminen, aamuvuorot ovat täyttä tuskaa, iltavuorot sopivat minulle huomattavasti paremmin. Toki kaiken teen, mikä pitää, mutta illassa huomattavasti reippaammin. Ja kyllä sen rytmin saa jollain tavalla käännettyä, että aamulla herää ajoissa ja illalla menee aikaisin nukkumaan, mutta keinotekoista se on ja lipsahtaa takaisin luonnollisille raiteilleen, jos vähänkin antaa periksi.

Lisää aivopieruja vai oliko tämä ainoa? ;D

Vierailija
9/9 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamuntorkku ja olen aina ollut. Noh, eipä tuo menestystä ole estänyt millään tavalla; keskiarvo 9,9 ja 5 ammattitutkintoa suoritettuna, 2 yritystä pyöritän. Jos nyt tuolla saralla mitataan. Aina olen menestynyt urheilussa ja kilpaurheilua olen harrastanut pienestä pitäen.

Kurinalaisuus on se, mikä erottaa meitä ihmisiä eikä kellonaika; keskimääräinen unentarve kun ei vaihtele eli valveillaolotuntien määrä on aika liki vakio mutta painottuu eri päihin vuorokautta.