Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teillä joilla on ylipainoisia lapsia

Vierailija
22.07.2013 |

Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen että ihmettelen vaan miten vanhemmat muka eivät voi vaikuttaa lastensa syömisiin?

Vanhemmat päättävät milloin syödään ja kuinka terveellisesti.

Vanhempien myös tulisi pitää huoli ettei lasten KK rahat mene karkkiin ja mäkkiin.

Lapsen ylipaino on AINA vanhempien syy.

Ja älkää nyt tulko jauhamaan sairauksista ne ovat ihan oma lukunsa. Tarkoitan nyt perusterveitä lapsia joiden terveys pilataan vanhempien lepsuudella.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan ihmettelen mistä lähtien suomeksi kirjoitetaan "lihoaminen" "lihoaa"...?  Näyttää nykyään olevan normaali tapa kirjoittaa sanat noin! Olen ulkosuomalainen ja oma suomenkieleni rapautuu vuosi vuodelta enemmän. Jotenkin silti tuo kirjoitustapa häiritsee. Onko puhekielessa sama ilmiö?

Vierailija
22/25 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut puhekielessä koskaan ja kirjoitettunakin vain tällä palstalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset syövät niin paljon kuin haluavat ja herkkujakin menee liikaa. Kaikki ovat normaalipainoisia/laihoja.

Monen on näköjään vaikeaa tajuta, että kaikki lapset eivät ole samanlaisia "läpipaskoja" ja että kaikki lapset eivät osaa luonnostaan säännöstellä syömisiään, vaan veteävät aina yli.

Mun on esim. vaikea kuvitella, että lapsemme söisivät aina liikaa ruokaa ja ruokaa ei meillä rajoiteta. Herkuttelua rajoitan, koska se on epäterveellistä ja on yleensä pois terveellisestä ruuasta.

Mutta tunnen lapsia, jotka ovat pienestä pitäen pulleita ja heidän syömisiään rajoitetaan. Taitaa olla ominaisuus, eikä opittu tapa (jollain toki opittua, jos koko perhe kokoa XL).

Eli mun mielestä olisi erittäin vaikeaa rajoittaa esim. yhden lapsen syömisiä. Onneksi ei tarvitse. 

En syyttele siis automaattisesti pulleiden lasten vanhempia.

Vierailija
24/25 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SeliSeli

Kääntykää lääkärin puoleen jos tarvitsette keinoja yhden lapsen lihotukseen ja toisen laihduttamiseen. Kai niitä keinoja on.

Tai sitten teidän täytyy vain selittää lapsille miten asia on eli jotkut voivat syödä enemmän kuin toiset. Tämä on vain yksi niistä elämän tosiasioista joille ei voi mitään.

Vierailija
25/25 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme