ovatko tuetut lomat mielestäsi köyhienlomia?
Kommentit (12)
Ei välttämättä. Tiedän keskituloisia, jotka lähtevät tuetulle lomalle esim. kesken talonrakennusprojektin. Tuetuille lomille pääsee puoli-ilmaiseksi keskituloisetkin, kunhan ei valitse sitä kaikkein suosituinta kohdetta. Sitä paitsi ihan köyhillä ei ole varaa edes tuettuun lomaan, koska moneen kohteeseen pääsee vain omalla autolla.
No eikai niitä rikkaillekaan myönnetä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 22:14"]
No eikai niitä rikkaillekaan myönnetä.
[/quote]
Rikkaista en tiedä, mutta hyvin toimeen tuleville ainakin. Ainakin ennen. Olimme joskus tuollaisella lomalla, koska perheessämme oli vammainen lapsi.
Lomia myönnetään myöskin sosiaalisin syin.
No onhan niillä kai vähän sellainen leima. Itsekin mentäisiin mielellään, mutta omavastuu kahdesta aikuisesta ja kuudesta lapsesta on meille tällä hetkellä liian kallis + matkat siihen päälle..
en luule enää. Meille tuli tuetulle lomalle kivasti hintaa, vaikka omavastuu tais olla jotain 150 aikuisilta. Mutta mutta, meidän piti ottaa palkatonta virkavapaata molempien viikoksi ja se lysti maksoikin sitten yli tonnin. Eipä silti, kiva loma oli täysihoidolla. Saatiin loma kun perheessä erityislapsi.
Mä en onneks muksuna tajunnut et ollaan köyhiä, kun käytiin noilla lomilla joitakin kertoja. Mukavaa oli ja hyvät muistot jäi. Mut tottahan se on, ettei meillä olisi varaa ollut muihin lomiin.
Sinne voi kyllä hakea muillakin perusteilla, kuten terveydellisillä ja sosiaalisilla perusteilla. Olimme juuri lasten kanssa kyseisellä lomalla , mutta meillä oli syitä vähän joka suunnasta. Myös taloudellisia. Ihan mahtava loma oli ja ehdottomasti haetaan uudestaan taas joskus.
Voiko sinne muuten hakea taas ensivuonna? Esim eri järjestön kautta?
Meillä taas ei ole varaa noihin tuettuihin lomiin. Pakko tyytyä vaatimattomampaan tarjontaan ja maksaa itse kokonaisuudessaan.
Tuettuja lomia voi saada vain joka toinen vuosi. Kyllä niitä voi hakea myös melko hyvätuloisetkin; kaikki puoltavat syyt otetaan huomioon. Ja jos johonkin kohteeseen on vain vähän hakijoita, niin on tietenkin paremmat mahdollisuudet saada tuettu loma.
Eikö niissä ole joku palkka raja tai jotain muita syitä? En nyt tiedä onko köyhien, mutta itse en ole niitä hakenut, koska pystymme itse tarjoamaan perheellemme sellaisen loman, kuin haluamme.