Miksi mun Lunette HAISEE???
Siis se haisee ihan järkyttävän pahalle ja se on käytössä vasta kolmatta kertaa. Olen huuhdellut sen joka tyhjennyksen yhteydessä ja aina menkkojen lopuksi pessyt pesuaineella ja keittänyt 5min. Kuuluuko asiaan vai missä ihmeessä nyt on vika?
Kommentit (41)
oletko siis haistattanut kuukuppiasi siskollasi ja miehelläsi? Mikset kysy päiväkodin tädeiltä ja naapurilta samalla?
En mä kehtaa sentään päiväkodein tädeille sitä mennä haistattamaan. Naapurille ehkä kehtaisin, sen kanssa ollaan hyviä tuttuja.
Mä en kyllä oikein tajua sun kysymystä. Miksen oisi kehdannut kysyä asiaa mieheltäni, saati sitten siskoltani? Siskonikin käyttää kuppia (eikä senkään kuppi haise, olen sitäkin haistanut).
t. 25
Te olette ihania. Yksi haisteluttaa verikuppiaan siskollaan ja miehelläänkin.
Hei: haiseeks tää mun menkkaverikeräysastia susta paskalle, kultaseni?
Se mun kuppi ei siis haise metrien päähän, mutta kun olin tänään pessyt ja keittänyt sen, niin tulin samalla itse haistaneeksi sitä kuppia ja totesin sen haisevan todella pahalle. Itse menkat ovat mielestäni minulla ihan hajuttomat nykyään, toisin kuin siihen aikaan, kun käytin vielä siteitä.....
ap
jos sitä ei tuntikausia hauduta. Siteet haisee ihan kamalalle vaikka vaihtais 2h välein.
Oikein käytetty kuukuppi ei voi haista muiden neniin.
itse olen sitä mieltä, että aiemmin kun käytin siteitä, haisin menkkojen aikaan varmasti jo kauas (siis ne veriset siteet HAISEE, siitä ei pääse yli eikä ympäri), mutta nyt kun käytän kuppia, niin en tunne hajua enkä itse asiassa edes muista koko menkkojen olemassaoloa. Niin huoleton ja huomaamaton se kuppi vaan on.
mun kavereista pari kuppia käyttävistä valittaa hajusta, ja haisee siis ihan omaankin nenään. Pesevät ja käyttävät kuppia ohjeen mukaan. Ja kieltämättä näistä toinen, jonka kanssa teen työtäkin, löyhähtää välillä. On siis erilaisia kokemuksia.
siis emätintulehdus. Silloin alapäässä haiskahtaa pilaantunut kala. Eiköhän se haju tarttune myös kuukuppiikin.
Liota etikassa ja hoida pimppisi ph kuntoon.
Mulla ei ole kuukuppia, mutta eikös noissa ole ne pienet reiät, jotka pitää neulalla sorkkia puhtaaksi? Tosin ei niin pieni määrä likaa varmaan enää keittämisen jälkeen hajua aiheuttaisi...
Minä haistan jo senkin että menkat on itsellä parin päivän päästä alkamassa, vaikka mitään vuotoa ei vielä ole. Ei siis ole mikään ihme, että kuukuppinaiset voivat haista. Jollakin ihmisillä on vain tosi tarkka hajuaisti. Itse kuulun niihin.
Just joo...Lunetten ohjeissa lukee, että tyhjennettäessä pese pesuaineen ja lämpimän veden kanssa. No ihmekkös miunkin kuppini rupesi haisemaan kuolemalle. Ehdin kuitenkin päälle vuoden käyttää sitä. Huomenna apteekkiin ostamaan uusi tilalle, huoh.
Eli mitä opimme: Keitä kuppi kuukautisten loputtua, mutta ÄLÄ huuhtele sitä lämpimällä vedellä tyhjentäessä.
Muistakaahan myös putsata kunnolla ne pienet reiät! Mullakin haisi jossain välissä, mutta desinfioin sen välillä myös ja huuhdon kylmällä.
Irvailijoille tiedoksi, että useimmat käyttävät omaa kattilaa kuukupin keittämiseen. Mutta se ei johdu siitä, että olisi jotenkin epähygieenistä keittää sitä ruokakattilassa, vaan koska kattilassa mahdollisesti olevat ruoanjäänteet voivat olla huonoksi kupille.
Haju kuulostaa oudolta, itselläni ei monen vuodenkaan jälkeen ole moista ongelmaa, vaikken siihen mitään pesuainetta ole koskaan käyttänytkään. Joskus tosin olen lukenut, että pesuaineen käyttäminen voisi nimenomaan aiheuttaa emätintulehduksia yms ongelmaa, joten ehkä lähtisin veikkaamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä haistan jo senkin että menkat on itsellä parin päivän päästä alkamassa, vaikka mitään vuotoa ei vielä ole. Ei siis ole mikään ihme, että kuukuppinaiset voivat haista. Jollakin ihmisillä on vain tosi tarkka hajuaisti. Itse kuulun niihin.
Miten ihmeessä kuukuppinainen haisisi enemmän kuin tamponi- tai sidenainen? Eihän se veri edes itsessään haise juuri millekään, vaan vasta ollessaan tekemisissä hapen kanssa alkaa lemuta. Siteet vielä hautuvat siellä housuissa. Haju ja veriset siteet ja etenkin tamponit oli juuri se mitä eniten inhosin kuukautisissa aiemmin, kuukupin kanssa paljon siistimpää, mukavampaa ja hajutonta .
Oletko varma, ettei ole ollut perseessä?
Vierailija kirjoitti:
Te siis keittelette jotain verikuppeja.....ja samalla kattilalla väännätte seuraavana aamuna perhelle puuroa.
Yök!!!
oletko siis haistattanut kuukuppiasi siskollasi ja miehelläsi? Mikset kysy päiväkodin tädeiltä ja naapurilta samalla?