Onko muita, jotka eivät koskaan riitele huutamalla kilpaa?
Olen ollut mieheni kanssa yli 10 vuotta, emmekä ole koskaan riidelleet railakkaasti. Hermostuttu tietenkin on ja mökötetty. Olisinkohan minä huutanut 2-3 kertaa, mies ei koskaan.
Miksi aina tunnutaan olettavan, että riitely tarkoittaa kilpaa huutamista?
Kommentit (8)
suhteessani olin huutaja. nykyinen mieheni on niin rauhallinen, että hän rauhoittaa minutkin. Keskustelemme riidan aiheet selviksi, kun kumpikin on saanut omaa aikaa ensin. Saan nykyään huutoraivarin ehkä kerran pari vuodessa, kun exän kans oli kerran viikossa jopa.
huudeta meilläkään. Yhdessä ollaan oltu yli 9 vuotta ja tosi harvoin riidellään/kinastellaan mistään. Lyhyen kiivaamman sanailun jälkeen pidetään yleensä hetki mykkäkoulua (siis todellakin vaan ehkä 10-15 min) ja sitten rauha laskeutuu taas maahan.
Keskustellaan tavallista kiivaammalla äänellä (joskus lapsen nukkuessa on jopa kuiskattu kiivaalla ja painokkaalla äänellä), tiuskitaan, itketään, mökötetään, jankataan... Yleensä saadaan asiat sovittua jossain alle tunnissa.
ja kohta 16 vuotta on kulunut. Eipä taida tulla täyteen. Kun tarpeeksi patoaa asioita sisälleen ja ne van jäytävät, niin erohan siitä ennenpitkää tulee. Puhukaa ihmiset ja riidelkää, sitten voi pyytää anteeksi ja jatkaa taas eteenpäin. Meidän suurin virhe on ollut liian tasainen elämä.
Me huudetaan niin että naapurusto raikuu, heitellään astioita, ja toisiamme vuorostaan pihalle, käydään pihalla hippasilla ja sitten takas sisälle kirkumaan ja läiskimään ovia ja potkimaan seiniin reikiä. Teidän pitäis kokeilla joskus.