Miksi mun Lunette HAISEE???
Siis se haisee ihan järkyttävän pahalle ja se on käytössä vasta kolmatta kertaa. Olen huuhdellut sen joka tyhjennyksen yhteydessä ja aina menkkojen lopuksi pessyt pesuaineella ja keittänyt 5min. Kuuluuko asiaan vai missä ihmeessä nyt on vika?
Kommentit (41)
mut eiks se ollut niin että ei saa kuumalla vedellä huudella koska silloin se voi alkaa haisemaan?
muuten ne proteiinit tarttuu ja haju jää tms.
Mun Lunette ei haise, ja on ollut käytössä puolitoista vuotta.
Itse pesen kupin aamulla ja illalla kupille sopivalla pesunesteellä. Jos tarvitsee päivän tyhjentää, huuhtelen vedellä. Ja aina ensin huuhtelen kylmällä vedellä ja sitten lopuksi lämpimällä. Kuukautisten loputtua keitän kupin ja pistän odottamaan seuraavaa käyttökertaa. Nyt viimeisimmällä kerralla kuppi kyllä haiskahti, mutta sekin sitten hävisi ilman sen kummempia toimenpiteitä.
Olen tosin vasta 2 kuukautisten ajan kuppia käyttänyt joten ei vielä kovin pitkää kokemusta. Lunette on itsellänikin.
Muille kiitos asiallisista vastauksista. Laitoin sähköpostia kupin myyjälle ja tiedustelin asiaa. Jään odottamaan heiltä vastausta.
t. ap
Te siis keittelette jotain verikuppeja.....ja samalla kattilalla väännätte seuraavana aamuna perhelle puuroa.
Säästyy pitkä penni kun käyttää ilmaista verta...
Säästyy pitkä penni kun käyttää ilmaista verta...
Te siis keittelette jotain verikuppeja.....ja samalla kattilalla väännätte seuraavana aamuna perhelle puuroa.
Oletko ostanut pesunaineeksi apteekista juuri nimenomaan Lunetelle tarkoitettua pesunestettä?
Pesin omaa Lunetteani ihan tavallisilla pesuaineilla ja ihmettelin hajua. Sitten kaveri vinkkasi tuon Luneten oman pesuaineen. Eli se on 300 ml pumppupullo jossa lukee Lunette pesuneste. Maksoi muistaakseni jotain 7 e mutta on todella riittoisa. Siinä on jotain eucalyptusta tms eli tuoksu on todella raikas ja vie mennessään tuon epämiellyttävän hajun.
missä sä säilytät sitä kupille tarkoitettua kattilaa ??
sieltä ei sitä kukaan jaksa kaivaa, ainakaan muut kuin mä kerran kuussa..
Mun kuppi haisi kanssa, olikohan muutamat menkat menny ku alkoi döfätä.. mä "ryöppäsin" sen etikkavedessä, eikä haissu enää. Ja on pysyny hajuttomana sen jälkeenkin, tiedä mikä taika siinä sit oli.. ja aina huuhtelen sen tyhjentäessä ensin kylmällä vedellä ja sitten vasta kuumalla pesen..
Minä olen käyttänyt kuppia kolme vuotta, tosin merkki on Mooncup, eikä se ole koskaan haissut! Yksi syy miksi vaihdoin kuppiin, oli nimenomaan se että tavalliset siteet ja tamponit haisevat helposti.
Keittelyä ihmetteleville tiedoksi, että se kuppi pestään hyvin ennen keittämistä eikä sellaisenaan isketä kattilaan. Siihen tarkoitukseen voi jopa ostaa oman kattilan.
on myös Lunette, eikä haise keittämisen jälkeen. Huuhtelen sen kylmällä vedellä aina kun tyhjennän sen, ja sitten lopuksi lämpimällä ettei tarvitse kylmää kuppia alapäähän tunkea.
Enkä usko että kukaan haistaa kuppeja käyttäviä naisia, siteiden kanssa sitä vasta haiseekin, ainakin itse haisin ihan kamalalle. Kupin kanssa en haise millekään
ja säilytän kattilaa & kuppia vaatekaapin ylimmällä hyllyllä, jossa mulla on muutakin erittäin henkilökohtaista ei-vaatetavaraa.
Mä en oo jaksanut keittää kuppiani kuin pari kertaa silloin ihan alussa. Kuppi on ollut käytössä yli neljä vuotta. Mun mielestä se ei haise, eikä haise siskoni eikä miehenikään mielestä. Ainoastaan kuppi on muuttunut tosi rumaksi, mutta eihän sitä kukaan näe.
Itselläni on Diva- merkkinen kuukuppi ja ei haise.