Kumpi on tässä tapauksessa oikea laskettu aika?
Hei! TIlanne siis seuravaanlainen, raskaus yllättys, erittäin suuri sellainen sillä olen syönyt pillereitä viimeiset 2 vuotta. Menin lääkäriin outojen vatsakipujen vuoksi maaliskuun 26. pvä jossa selvisi raskaus viikolla 10+6. Kuukautiset olivat olleet "myöhässä" mutta pistin pcos:n syyksi sillä sellainen minulla todettu kaksi vuotta aiemmin. Lasketuksi ajaksi gyne laski sikiön koon mukaan lokakuun 15.
Neuvolaan otin heti yhteyttä tuon jälkeen ja he merkkasivat äitiyskorttiin lasketuksia ajaksi juurikin tuon 15.10, mutta merkitsivät myös milloin viimeiset kuukautiset olivat olleet, eli viimeiset kuukautiset tammikuun 18.pvä. Kierto erittäin epäsäännöllinen minulla siis olevan pcos:n takia.
Niin ja pari liuskaa tuli pillereitä syötyä juuri tuon tammikuun jälkeen joten kuukautiset ei mun kirjanpidon mukaan olleet olleet myöhässä kovin kauaa.
No nyt sitten kontrollissa lääkäri alkoi vaihtamaan laskettua aikaa kuukautisten mukaan eli laskettu aika siirtyi 18 lokakuuta. Mikä on mielestäni aivan järjetöntä tässä vaiheessa alkaa muuttamaan vaikka tuolla kolmella päivällä ei ole mitään merkitystä. Sanoin vain että kuukautisten mukaan lasketaan ellei sitten sikiön koko eroa enemmän kuin kolmen päivän mukaan. Ei ottanut kuuleviin korviinsakaan kun sanoin että olin siinä ultrassa ennenkuin mitään laskettuja aikoja pystyi edes laskemaan kuukautisista.
No siis joo, ei ole mitään väliä millään laskettuilla ajoilla kun se heittää vaan muutaman päivän, mutta ärsyttää vaan :D
Kommentit (3)
Aika erikoista että lääkäri siirsi laskettua aikaa, yleensä ei siirretä jos heittoa ei ole vähintään viikko. Itse pitäisin tuota ultrassa saatua varmempana.
aika paljon kuulee näistä jotka raskautuvat syödessään e- pillereitä ja on todettu pco.yhdelle kaverille olikin lääkäri sanonut, että ilmeisesti yhdistelmöpillerit ja pco kumoavat toisensa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 13:12"]
minun laskettua aikaa ei muutettu vaikka kuukautisten mukaan LA 26.10. ja rakenneultran mukaan 19.10. eli VIIKON aiemmin.
[/quote]
Ei laskettua aikaa enää rakenneultran aikaan muuteta. Siinä vaiheessa sikiön kasvuun vaikuttavat jo geenit ja ym tekijät. Ap:n tapauksessa lasketuksi ajaksi laitettiin se mikä olisi alunperinkin pitänyt laittaa. Sitä olisi sitten np-ultrassa muutettu, jos heittoa olisi ollut tarpeeksi.
Ap.n raskausviikot ei kyllä täsmää, jos käyttään Tekay:n kiekkoa. Sen mukaan menkoista laskettu laskettuaika on 25.10. ja 26.3. sulla olisi ollut 9+4.
minun laskettua aikaa ei muutettu vaikka kuukautisten mukaan LA 26.10. ja rakenneultran mukaan 19.10. eli VIIKON aiemmin.