Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luonnonmukaisia keinoja lapsen ylivilkkauteen ja unettomuuteen

Vierailija
22.07.2013 |

Onko jollakin kokemusta, minkälaiset hoitokeinot auttaisivat lapsen jatkuvaan levottomuuteen ja ylivilkkauteen? Myös illalla on hankala saada unta ja heräilee useita kertoja yön aikana. Kyse kouluikäisestä.

Mitään lääketieteellistä diagnoosia en heti olisi lähtemässä hakemaan, enkä mitään rankkoja lääkehoitoja. Mutta minkälaiset luonnonmukaiset hoidot voisivat auttaa?

Onko jonkun lapsi saanut apua kalaöljystä, kun sitä paljon suositellaan mm. adhd lapsille ja keskittyshäiriöisille? Auttaisikohan tämä voimaan paremmin ja rauhallisemmin? Mikä valmiste ja minkä verran olette antaneet tätä?

Homeopaattinen hoito kiinostaa myös, koska ainakin itse mainostavat olevan apua mahdollisesti näihin vaivoihin. Oletteko antaneet jotakin homeopaattista ainetta, joka rauhoittanut ylipäätään tai auttanut nukkumaan paremmin? Niitähän on niitä itsehoitolääkkeitä, mikä voisi auttaa? Mahdollisesti myöhemminn suuntaamme aivan homeopaatin vastaanotolle, koska kiinnostaa tämäkin mahdollisuus.

Ja toivon, että saisin tähän vain asiallisia kommentteja. Koska tiedän, että moni pitää luonnonmukaisia huuhaana ja heidän mielestään pitäisi olla lääkekoukussa loppu ikä. Mutta itse en tällaista halua, koska aina voi kokeilla ensin lempeämpiä keinoja :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tuota vyöhyketerapiaa.

Vierailija
2/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

Kyllä on yritetty kasvattaa, kuten muutkin lapset. Jotka ovat samanlaisesta kasvatuksesta huomattavasti parempi unisia. Ja muutenkin hieman rauhallisempia.

Tämä vilkas, huonouninen poika on kyllä hyvä syömään ja kova liikkumaan. Eniten tykkää juurikin kotiruasta, eikä meillä paljon muuta harrastetakaan. Ainoastaan mietityttää, että voisiko olla jotain viljaherkkyyttä...vaikka keliakiatestikin on otettu ja myös maito, eikä niissä ole mitään näkynyt.

Poika on erittäin lahjakas urheilussa, soittaa pianoa korvakuulolta ja hyvä koulussa. On kiusattu ja ei kovinkaan paljon kavereita omalla luokalla. Tämä varmasti painaa mieltä ja on tehnyt erittäin suuren kolauksen itsetunnolle. Itsetunto on erittäin heikko ja siten myös rohkeus tehdä asioita ilman epäonnistumisen pelkoa. Tietysti koulun alku lähenee, alkaisko sitten jo reagoimaan, ettei illalla tahdo uni tulla. Itkee ja on välillä aika hysteerinenkin.

Tiedän, että monesti on lääketiede hyväksi. Mutta uskoisin, että tähän voi löytyä muitakin ratkaisuja, jotka ovat huomattavasti ihmisystävällisempiä. Ja toiseksi, en todellakaan halua kiusatulle pojalle adhd-leimaa, ellei ole pakko. Tietysti lääke on otettava käyttöön ellei muuta keinoa ole, mutta ensin kokeillaan ne muut.

Kiitos kovasti monista kommenteista ja hyvistä vinkeistä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akupunktiota tai vyöhyketerapiaa suosittelen. Itsellä kaikki lapset enemmän ja vähemmän vilkkaita ja helposti "ylikierroksille" meneviä. Vyöhyketerapialla hoidan kaikkia lapsia, jolloin nukkuvat selvästi paremmin.

Vyöhyketerapia normalisoi elimistön olotilaa ja lievittää myös allergiaoireilua, tasaa stressihormonieritystä mm.

Vierailija
4/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon raaka pakkotyö tepsii molempiin!

Vierailija
5/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akupunktiosta on apua monille unettomuudesta kärsiville aikuisille. Suosittelen kokeilemaan, jos tilanne on oikeasti paha.

Vierailija
6/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 12:13"]

Miksi ihmeessä lääketieteen testatut ja tutkitut menetelmät eivät kelpaa?

Lapsella itsellään on myös oikeus tietää että hänellä on adhd, sehän vaikuttaa hänen loppu elämäänsä joka päivä!

[/quote]

Siksi, että niihin diagnooseihin ei voi luotaa -siksi!! Niin monta juttua on kuultu. Niitä lääkkeitäkin syöttäisin omilleni vain jos vaihtoehtolääkintä tai omahoito ei auttaisi.

Terveisin erikoislääkärin lääkkeet heivannut mutta pikatehokasapu saatiin vaihtoehlääkinnän puolelta vailla minkäänlaisia sivuvaikutuksia tai riippuvaisuuksia!!! Nyt lapsi ollut jo vuosia täysin terve!

Täällä on hyviä neuvoja e-koodeista, makeasta, liikunnasta ja muusta. Itse käytin lapseni pätevällä homeopaatilla hyvällä menestyksellä. Käytin kyllä erikoislääkärilläkin, joka antoi ensin oikean diagnoosin!

Vierailija
7/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 12:13"]

Miksi ihmeessä lääketieteen testatut ja tutkitut menetelmät eivät kelpaa?

Lapsella itsellään on myös oikeus tietää että hänellä on adhd, sehän vaikuttaa hänen loppu elämäänsä joka päivä!

[/quote]

Siksi, että niihin diagnooseihin ei voi luotaa -siksi!! Niin monta juttua on kuultu. Niitä lääkkeitäkin syöttäisin omilleni vain jos vaihtoehtolääkintä tai omahoito ei auttaisi.

Terveisin erikoislääkärin lääkkeet heivannut mutta pikatehokasapu saatiin vaihtoehlääkinnän puolelta vailla minkäänlaisia sivuvaikutuksia tai riippuvaisuuksia!!! Nyt lapsi ollut jo vuosia täysin terve!

Täällä on hyviä neuvoja e-koodeista, makeasta, liikunnasta ja muusta. Itse käytin lapseni pätevällä homeopaatilla hyvällä menestyksellä. Käytin kyllä erikoislääkärilläkin, joka antoi ensin oikean diagnoosin!

[/quote]

Jatkan vielä, että meillä ei ollut kyse adhd:sta vaan unettomuudesta ja masennuksesta!

Vierailija
8/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla suun. samanikäinen tyttö. Kaipaa kavereita ja liikuntaa koko päiväksi, sitten rauhoittuu illalla (tosin illalla kaipaa kainaloon syliin...). Mutta jos liikunta ja/tai kaverit puuttuvat, on koko päivän ahdistunut ja levoton. Mutta ehkä nämä ovat kuitenkin ihan luonnollisia tarpeita...

Vierailija
9/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uniongelmiin voi olla syynämyös:

-kuorsaus -uniapnea

-allergia

-refluksi

refluksi on helppo todeta kotikonstein. Anna närästyslääke illalla esim aikuisten pureskeltavasta lakritsin makuisesta renniestä puolikas, katso vaikuttaako yöhön.

kuorsaus kannattaisi myös poissulkea seuraamalla lasta hänen nukkuessaan. Kuorsaus voi kertoa uniapneasta, kitarisojen leikkuaksen tarpeesta tms.

Jos yöllä nukkuu huonosti niin levottomuus päivällä voi johtua jo siitä.

homeopaattisista voisitte kokeilla chamomillan, sitä saanee melkein joka luontaistuotekaupasta.

Vierailija
10/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, auttaako tämä ap:tä, mutta minä aloin aikuisena kärsimään samanlaisista oireista mitä ap:n lapsi. Syynä vehnäallergia, jonka vuoksi hermosto alkaa käydä ylikierroksilla ja koko ajan tuntuu hankalalta. Sitä tunnetta on hankala kuvata, mutta se vaan tuntuu siltä, että ei voi rauhoittua, keskittyä tai nukahtaa. Olin myös erittäin ärtynyt, koska en tiedostanut olevani kipeä, vaikka olinkin. Jos aikuisellakin voi allergia aiheuttaa tällaista, ei ihme että lapset voivat olla ihan mahdototmia.

Voiko siis lapsella olla jokin allergia, joka oireilee tällä tavalla?

Vierailija
11/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä lähtisin selvittämään ad(h)d-diagnoosia. Lääkitys on sitten asia erikseen, ja niitähän ei ole pakko syödä vaikka add olisi. Te olette ilmeisesti yrittänyt kaikki kasvatukselliset ja elämäntavalliset keinot ratkaista ongelmaa ilman tulosta.

Monet tuntuvat ajattelevan että add on muotidiagnoosi, ja turhaa sellainen ihmisille annetaan leimaamaan. En tiedä ajatteleeko ap näin. Mutta mieti, kun nyt lapsesi elää turvallisesti rajojen maailmassa, mikä sinänsä on hyvä tietenkin, tulee hän jossain vaiheessa pärjäämään omillaan. Nyt on nukkumaanmenoajat, herätykset, säännölliset ruokailut, koulupäivät jne. Kaikki ne katoaa kun muuttaa ensimmäisen kerran omilleen, erityisesti jos opiskelee. Kukaan ei ole vahtimassa että menee nukkumaan, herää ihmisten aikaan, maksaa laskut... Lisäksi adhdt ovat alttiimpia päihteille. Pointti tässä on se, että jos et ole tietoinen sairaudestasi, on vaikeaa taistella sen kanssa. Ihminen luulee vain olevansa tyhmä ja laiska. Eli vaikka saisit lapsen kaikella hyvällä tahdolla ja rakkaudella kasvatettua aikuiseksi, tilanne voi omilleen lähtiessä kuitenkin räjähtää käsiin. Tunnen muutaman diagnosoimattoman aikuisen adhd-tapauksen joilla isoja ongelmia elämänhallinnassa. Yksi heistä sai diagnoosin kolmikymppisenä, mutta elämässä siinä vaiheessa lääkitys vain lieventää oireita.

Vierailija
12/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kokeillut, mutta kerran olin kuuntelemassa väriterapeutin luentoa ja hän oli sitä mieltä, että värit vaikuttaa paljon enemmän kuin ajattelemmekaan. Kuulosti minun korviin uskottavalta ja kysyin häneltä sopivaa väritystä lastenhuoneeseen. Rauhoittavia värejä, sinistä, vihreää tilaan, jossa lapsi nukkuu. Siitä voisi olla lisäapua.

Vierailija
13/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kysyitkin tätä! Itsellä ihan sama ongelma, kyseessä 8-v. poika. Koko ikänsä nukkunut huonosti ja on keskittymisongelmaa (ADD-tyyppistä) ja sensorisen integraation ongelmiakin epäilisin. Nukkumista ja nukahtamista pelkää, näkee paljon unia ja muistaa kaikki unet, heräilee yöllä eikä saa yksin unta. Aika paljon on pelkoja ja huolenaiheita ihan normielämästä huolimatta (perheessä ei ole päihdeongelmaa, vanhempien riitoja, työttömyyttä, rahaongelmia tai mitään muutakaan ihmeempää).

Itse olen kanssa selvitellyt ja miettinyt näitä juttuja viime aikoina kovasti. Melatoniiniahan heti joku suosittelee mutta lapsilla sen pitkäaikaisvaikutukset on tuntemattomat, voi mm. vaikuttaa seksuaaliseen kehitykseen. Lisäksi melatoniini ei kuulemani mukaan auta tuohon yöllä heräilyyn ja levottomuuteen vaan nimenomaan helpottaa sitä ensimmäistä nukahtamista illalla. Kalaöljyllä joidenkin mukaan on vaikutusta, itse on kokeiltu EyeQ -valmistetta ilman ihmeempää menestystä. Valeriaana, sitruunamelissa, kamomilla, passionflower (kärsimyskukka?) maailmalla paljon käytössä, löytyy ihan lapsille suunnattujakin valmisteita. Nämähän ei nyt mitään homeopatiaa ole vaan ihan yrttilääkintää eli kasveista peräisin olevia yhdisteitä, joita käytetty tuhansia vuosia mutta kukaanhan ei oikeasti tiedä turvallista annostusta, pitkäaikaisvaikutuksia tms. Homeopaattisilla tuotteillahan ei ole taatusti sivuvaikutuksia, kun vaikuttavia molekyylejä on niin vähän - vaikutuskin on kyllä sitten (mielestäni) enemmän uskonasia eikä millään homeopaattisella valmisteella ole osoitettu placeboa kummempaa tehoa. 

Onko jollain ihan henkilökohtaista kokemusta tai tietoa asiasta???

Vierailija
14/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsikaa ruokavaliosta lisäaineet, tutustukaa E-koodeihin.

Lisäksi sokerin käyttö minimiin, pois limsat ja karkit paitsi karkkipäivänä.

Lapselle päiväsaikaan paljon aktiviteetteja että saa purkaa energiaansa toimintaan. Ennen ei ollut tällaisia ongelmia kuin nyt, kaikkien piti pistää kortensa kekoon kodin askareissa. Sopivaa hommaa polttopuiden tekeminen, marjastaminen, puutarha- ja peltotyöt.

Nyt on menty neljän seinän sisälle jossa on netti ja pelit. Valtavasti ärsykkeitä silmille koko päivän ajan. Ei osata liikkua luonnossa ja kuunnella luonnonääniä.

Olen testannut näitä omien lasten kanssa ja toimii.

Vierailija
15/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, miten olisi kamomilla-tee illalla, jossa vähän hunajaa? kamomillalla on rauhoittava vaikutus, muttei mitenkään kooman tapainen vaan vanha keino rauhoittaa, en ole varma suositeltiinko sitä jopa pikkulapsille hampaiden puhkeamiseen.. Voiko olla joku mikä lapsen mieltä painaa esim koulussa? Kiusaaminen tms? Liian pelottavat tv-ohjelmat?

Vierailija
16/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisäys edelliseen; mahdollisimman paljon ulkoilua (ja vanhemman seuraa!), mutta sitten illalla rauhalliset jutut, kuten lukeminen, piirtäminen jne.. Ei mitään tv:n katsomista tai pelaamista

Vierailija
17/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltamaitoa voisi ainakin kokeilla. Kalaöljystä ei ainakaan haittaa ole. Sitten on olemassa joku tee, minkä nimeä en nyt millään muista. Jotkut väriaineet lisäävät oireilua. Muistaakseni Neonkeltainen on pahin, eli jos syö karkkia niin mahdollisimman hailakoita. Säännöllinen ateriarytmi, jotta verensokeri pysyy tasaisena.

Nyt lisään tähän, että minulla on 11v vaikeaa ADHD:tä sairastava poika. Hänellä oli lääkitys 4v joka oli siihen kohtaan pakollinen valinta ja siitä oli selkeä hyöty katkaisemaan alkavien käytöshäiriöiden kierre. Käytöss oli myös malatoniini. Kaikkia lääkkeitä käytimme mahdollisimman vähän. ADHD lääkettä arkisin ja melatoniinia 3 kertaa viikossa. Kalaöljyt ym ollut aina käytössä mutta ei niistä ole ollut pienintäkään hyötyä. Oikeaan ADHD:hen ne eivät auta mutta ADHD tyyppiseen oireiluun niistä voi olla hyötyä.

Itse olen hirveän iloinen, ettei meidän tarvitse enää lääkitä lasta. Koin sen aina vastenmielisenä, mutta se oli pakollista.

ADHD lääkkeitä muuten syödään keskimäärin 3-4vuotta, ei lopun ikää.

Vierailija
18/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on omaa "mutu tuntuma" kokemustani. Olen ihminen joka uskoo kun näkee itse.

Meillä 6v on samantyylinen persoona kuin omasi. Hän liikkuu paljon,ei ongelmia sosiaalisissa suhteissä, mutta iltaisin levoton ja nukkuminen levotonta. Karsin ruuasta lisäaineet ja E-koodit minimiin. Auttoi!

Vierailija
19/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä rauhoittaa itseäni ja olen myös eläimien pelko/jännitystiloissa huomannut auttavan: kauraversouute (Avena sativa). Saa luontaistuotekaupoista.

Itse käytän niinä päivinä, kun olo on levoton, rauhoittamaan mieltä. Joskus iltaisin helpottamaan rentoutumista ja nukahtamista. Ei varmastikaan toimi ainoana keinona, mutta yhtenä osana luonnonmukaista "lääkintää" voi olla tehokas.

Vierailija
20/29 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ruokavalioon ne kalaöljyt, ovat joka tapauksessa terveydelle hyödyksi.

Tuossa ehdotettiinkin jo lisäaineiden karsimista. Sen lisäksi lisää ruokavalioon mahdollisimman paljon tuoretta ruokaa (kasviksia ja hedelmiä, pähkinöitä ym. kuumentamatonta).