Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuutusyhtiö mainostaa tarjouksella, jota ei olekaan?

Vierailija
22.07.2013 |

Olen ottamassa eläinvakuutusta ja löysinkin yhden vakuutusyhtiön sivuilta tarjouksen, jossa sanotaan, että "nyt 20% alennus ensäimmäisen vuoden vakuutusmaksusta, kun otat vakuutuksen alle 4kk ikäiselle, Kennelliittoon rekisteröidylle koirallesi." Linkkiä klikkaamalla pääsee laskemaan hinnan vakuutukselle. Ihmettelin, missä kohtaa itse alennus tulee vai onko se jo laskettu kenties kyseiseen hintaan, joten laitoin viestiä vakuutusyhtiöön. He vastasivat, ettei kyseistä tarjousta enää ole, harmi jos se vielä sivuilla näkyy?! Otin kuvankaappauksen tarjouksesta ja jälkeenpäin tarkastin, ettei siinä ole mitään aikarajaa. Onko tämä ihan yleinen käytäntö, että mainostetaan jollain tarjouksella, jota ei mukamas olekaan? Mitähän laki tähän sanoo?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiön on pakko antaa tuo tarjous jos ovat siitä mainostaneet. Pidä kuvakaappaus tallessa ja tallenna vaikka koko sivu koneellesi. Sitten vaan kova kovaa vasten vakuutusyhtiössä ja vaikka kuluttajaviranomaisille.

Ihan sama juttu kuin kaupoissa, pakko on myydä tuotteessa olevalla hinnalla - tai mainoksessa olleella hinnalla, jos ei siinä ole mitään erityisehtoja, tai mikäli hinta ei ole selvästi virheellinen ja vahinko (100 euron tuote eurolla tms.).

Vierailija
2/6 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taatusti on Tapiola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene netin historian ensimmäinen eikä viimeinen tapaus, kun sivun päivitys on syystä tai toisesta jäänyt tekemättä. Ehkä siellä on "Sirpa ollut kipeänä, eikä muut sitten..." tms.

Vierailija
4/6 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjousta ei kyllä vieläkään ole otettu pois.. Mielestäni on kummallista, että linkki toimii ja jos näin vastan tarjoukseen myöntävästi, ei alennusta minulle annettaisinkaan.. Minulla varmaan olisi oikeus purkaa kauppa, mutta tämä tuntuu jotekin kuluttajan hämäämiseltä, sillä aikarajaakaan ei ole mainittu.. ap

Vierailija
5/6 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi fiksua antaa tuo tarjous, jos se sivuilla kerran on. Mutta ilmeisesti vakuutusyhtiön ei tarvitse kilpailla asiakaspalvelulla.

Vierailija
6/6 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 07:59"]

Olisi fiksua antaa tuo tarjous, jos se sivuilla kerran on. Mutta ilmeisesti vakuutusyhtiön ei tarvitse kilpailla asiakaspalvelulla.

[/quote]

Olen samaa mieltä, etenkin kuin tarjouksen voimassaoloaikaa ei ole mitenkään eritelty ja tarjouslinkkikin on täysin toimiva, asiakas ei käytännössä mistään saa tietää, ettei alennusta tulekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan