En tajua ihmisiä, jotka vaihtavat KOKO ajan asuntoa. ov
Yksi kaveri on monta kertaa selittänyt kuinka hän on asunut siellä ja täällä ja tuollakin vuosien varrella. Nyt tuo on taas muuttamassa, vaikka muutti tähän nykyiseen asuntoonsa vuosi sitten keväällä.
Oikeasti mitä järkeä on muuttaa elämänsä aikana 50 kertaa, parin vuoden välein? Varsinkin jos esim. työmatka ei siitä yhtään muutu tms. Saatikka sitten asunnon kokokaan.
Itse en kyllä jaksaisi hirveän montaa muuttoa.
Kommentit (25)
Joo, niin tulee. Muuttoauton lainaaminen (ellei sitten omista itse omaa pakua tms.) tai jos roudaa kamat omalla autolla, niin ne bensat. Muuttolaatikoiden haaliminen ym. ym. ym. Tämä kaveri on jo pari kuukautta puhunut, että etsii uutta kämppää.
Samoin yksi naapuri on muuttanut aika usein (mutta hänellä onkin sitten jo ikää ja esim. lapsien muuttaessa pois kotoa hän muutti omakotitalosta kerrostaloon ja hän on sitten joutunut muuttamaan, kun kämppä on mennyt myyntiin tms. eli hänellä on ollut ihan hyviä syitä muutolle).
Jättääkö aina vuokrat maksamatta? Jospa se syy tiheisiin muuttoihin
No itse tykkään muuttaa parin vuoden välein.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 21:36"]
[/quote]
voi hyvinkin olla... veljelläni oli tapana tehdä niin. lopulta kun alkoi käydä mahdottomaksi saada asunto kyseisestä kaupungista niin siitä vaan toiseen kaupunkiin. vähän noloa aikuiselta työssäkäyvältä mieheltä
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 21:36"]
[/quote]
Aika vaikea löytää uutta vuokra asunta jos luottotiedot menneet.
Mä tykkäisin muuttaa koko ajan, mutta lasten ja miehen takia yritän nyt olla aloillani. Ja olishan se toki ärsyttävää maksella varainsiirtoveroa koko ajan. Mutta mä tykkään, että maisemat muuttuu, en välitä pyöriä samassa kämpässä koko ajan. Muuton yhteydessä on kätevää muuttaa pinnat senhetkisen maun mukaiseksi.
Muuttaminen on kivaa. Eivät kaikki tarvitse turvallisuutta, kuten av-mamma. Uusi asunto tuo vaihtelua elämään, jollei työpaikan ja kaupungin vaihto ole mahdollista.
En usko, että kyse on tuosta vuokrien luistamisesta. Hänellä on kyllä luottotiedot menneet, hän on velkasaneerauksessa, kun firma meni nurin 90-luvulla tms.
Oon muuttanut monesti, mutta aina on ollut joku syy muuttoon (työ, mies, ero, isompi, halvempi, vuokra-asunto myytiin alta, parempikuntoiseen...) Ja taas olen muuttamassa, vaikka olemme asuneet nykyisessä vasta vuoden.
Joskus on pakko. Meillä siinä mielessä spesiaalitilanne että emme asu Suomessa ja nykyisesäs kotikaupungissa on huutava pula vuokra-asunnoista (emme tiedä kauanko täällä olemme emmekä siksi halua ostaa asuntoa). Olemme joutuneet muuttamaan vähintään kerran vuodessa ihan vaan koska pidempiaikaisia vuokra-asuntoja ei riitä kaikille eikä meitä ole vielä onnistanut.
meillä sukulaiset saattavat muuttaa alle vuoden välein. Purkavat ahdistustaan niin, koska uskovat hankalan olon liittyvän asuntoon.
Itse pysyn vakaasti paikallani. Olen tyytyväinen missä asu n. Sitä paitsi se on hankalaa entisen myyminen ja uuden osto.
Miksi et voisi remontoida vanhaa asuntoa vaikka viiden vuoden välein?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 21:41"]
M Muuton yhteydessä on kätevää muuttaa pinnat senhetkisen maun mukaiseksi.
[/quote]
Eräiden tutkimusten mukaan alkoholisti saattaa peitellä juomistaan tiheällä muuttamisella. Lisäksi pari tuntemaani ihmistä muuttaa usein ja luulen että ainakin toinen heistä yrittää kotihoitaa itseään maanisdepressiivisyydeltään "sitten kun muutan on elämä taas hyvin" tyylillä. :(
No tottakai voin, Mutta kun on "tyhmää" remontoida hyväkuntoista pintaa. Sitäpaitsi, ei se nyt ole syy muuttamiseen, plussaa vain, Mutta siis tykkään, kun ympäristö muuttuu, enkä ymmärrä miksi se on niin tuomittavaa? Mua ahdistaa sellainen "asutaan tässä lopun ikää" -meininki.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:33"]
Miksi et voisi remontoida vanhaa asuntoa vaikka viiden vuoden välein?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 21:41"]
M Muuton yhteydessä on kätevää muuttaa pinnat senhetkisen maun mukaiseksi.
[/quote]
[/quote]
Minulle kelpaisi hyvin, että seuraava muutto olisi vasta ruumishuoneelle siirtymisen yhteydessä. Ollaan asuttu tässä 20 vuotta, ja muutto uhkaa muutaman vuoden kuluttua.
Me muutettiin esikoisen yksivuotissynttäreiden aikaan kaksiosta kolmioon. Uudessa kämpässä oli hometta eikä vuokranantajaa kiinnostanut tehdä asialle mitään, joten reilun vuoden kuluttua muutimme toiseen kolmioon. Yksityisillä vuokramarkkinoilla kun liikuttiin, sattui tämä vuokranantaja vuoden kuluttua päättämään myydä asunnon, jossa asuimme, ja koska meille (opiskelijoille) ei asuntolainaa kovin herkästi myönnetä, jouduimme taas muuttamaan. Nykyinen asuntomme on niinikään kolmio ja luultavasti muutamme parin vuoden sisään neliöön, kun minäkin pääsen äitiyslomalta (toinen lapsi syntyi muutama kuukausi sitten) töihin. :) Aina kyseessä ei siis ole oma valinta...
Itse olen muuttanut useasti elämätilanteiden muuttumisen vuoks. On ollut opiskelijakämppää, kimppakämppää, se eka yhteinen asunto poikakaverin kanssa, ero -> muutto omilleen, nykyisen kanssa ekaan yhteiseen, sitten perheenlisäystä, taas perheenlisäystä... Nyt luulen, että nykyinen asuntomme missä olemme asuneet muutaman vuoden on meille se pysyvä koti. Tässä on kaikki mitä tarvitsemme ja kodilta voi toivoa. Ei sitä huvin vuoks ole kyllä muuttanut.
Ja tuleehan tuo tosi kalliiksikin. En tajua myöskään moista levottomuutta.