K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!
Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.
Kommentit (1202)
Ehdottomasti kolme parasta on päivittäiset reippaat juoksu/ kävelylenkit, normaali tavallinen ruoka , alkoholia hyvin harvoin ja kolmantena kunnon kevyt meikkivoide AINA, kunnkasvosi ovat alttiit auringon paisteelle.
KOKEILKAA VAIKKA!
Juu, ja tuohon lisäisin vielä, että noilla pääsee sileänä pitkälle, jos on hyvät geenit ihoa ajatellen.
Juurikin noin, olen yli 70v ja noin olen elänyt .Alle kuuskymppiseksi luulevat vieraamat ihmiset.ihovoiteisiin ja meikkeihin on mennyt alle 100e vuodessa. Valitettavasti nyt koronakautena ei voi meikata kuin silmät, kun on maski aina ihmisten ilmoilla ja lenkillä ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Langat ihon alle poskiin, sain monta vuotta elinaikaa lisää ja hymy kaunistui :) kävin Ruoholahdessa ja oli melkein kivutonta. Paranin parissa päivässä.
Tuntuuko ne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa myös tuotteista, joihin kädestä suuhun elävälläkin on varaa?!
Tällä hetkellä käytössä Lidin Cien päivävoide ja Pirkan yövoide, kasvot pesen aamuin ja illoin Xtra-pesugeelillä. Ikää 40 v, mutta näytän 50 veeltä. Silmäpussit isommat kuin tissit...
Kannattaa ostaa jokin kasvoille tarkoitettu kuorinta-aine, esim yliopiston apteekin oma alle 13euroa. Kuorintaa kannattaa tehdä säännöllisesti että nuo voiteet ylipäätään edes imeytyvät kasvoillesi mitä käytät, kuorinta poistaa kuollutta uhosolukkoa pinnalta ja kirkastaa ihon pintaa muutenkin. Kannataa juoda paljon vettä, ja käyttää vaikkapa kasvovoiteen lisäksi viilentävää silmänympärysgeeliä silmäpusseille. Ne eivät silmäpusseja poista mutta lievittävät silmäpussieihin ajautuvaa turvotusta ja nesteen kerääntymistä. Kasvovoiteista ne kalleimmat eivät ole niitä parhaimpia eli ihan vähillä rahoilla saa tälläisiä hyviä hankittua. Kasvovoiteena voi käyttää jotakin päivä tai yö voidetta tai kumpaakin. (Yö voide käy myös päivävoiteen sijaan päiväsaikaan päivisin, sekä antaa kasvoille enemmän kosteutta, joten nimi ”yövoide” ei tarkoita nimensä mukaisesti etteikö sitä voisi siis päivällä käyttää!) !!! Kasvovoiteissa jos haluaa lisä buustia etsi voide missä esimerkiksi kiinteyttävä aines osia, kosteutuksen lisäksi. Tärkein kuitenkin ryppyjä vastaan on se kosteutus ja sen ylläpito iholla!:) -terveisin Kosmetologi
Ihan turhaa on laittaa rahojaan mihinkään kuorintavoiteisiin. Itse jo vuosia käyttänyt kuorintana käytettyjä kahvinporoja, ihan paras lopputulos!
Tämä, ja normi sokeri käy myös koko kehon kuorintaan. Kastele iho, ota sokeria kämmenelle, hiero ihoa kevyesti. Kasvoilla erityisen kevyesti, ettei iho kärsi.
Minulle opetettiin joskus nuorena että öljyä (iho- tai miedon tuoksuinen ruoka-) ja sokeria sekaisin ja kuorii sillä kämmenselät. Toimii! Myös suolaa voi käyttää kuorintaan. Itse käytän sitä apteekeissa ja lt-kaupoissa myytävää emäksistä suolaa, tekee hyvää iholle.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma kasvojen kurtistelu ja ilmeily aiheuttaa ryppyjä, mutta sitten jos kurtistelua ja ilmeilyä kutsuu kasvojumpaksi / -joogaksi, se onkin hyvästä ja poistaa ryppyjä. Voisiko joku selittää tämän? Haluaisin kokeilla kasvojumppaa mutta en uskalla.
Lue kasvojumppakirjoja, niistä löytyy perustelut. Mutta lyhyesti: miksi kasvolihasten käyttäminen aiheuttaisi ryppyjä? Älä nyt kaikkea usko mitä joku sanoo.
Eri kasvojumpissa aktivoidaan nimen omaan kasvolihaksia joko ilmeilemällä tai venyttämällä varovasti lihaksia (ei ihoa!) ihon alla, jolloin mm. lihasten elastisuus paranee ja iho ei enää pussita kireän lihaksen päällä. Kuona-aineita poistuu. Olen skeptikko mutta olen todennut että kasvojumppa toimii - kun vaan jaksaisi tehdä.
Muokataanhan vartaloakin liikunnalla ja käyttämätön lihas roikkuu surullisena tai kiristyy. Eivät kasvot ole poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma kasvojen kurtistelu ja ilmeily aiheuttaa ryppyjä, mutta sitten jos kurtistelua ja ilmeilyä kutsuu kasvojumpaksi / -joogaksi, se onkin hyvästä ja poistaa ryppyjä. Voisiko joku selittää tämän? Haluaisin kokeilla kasvojumppaa mutta en uskalla.
Lue kasvojumppakirjoja, niistä löytyy perustelut. Mutta lyhyesti: miksi kasvolihasten käyttäminen aiheuttaisi ryppyjä? Älä nyt kaikkea usko mitä joku sanoo.
Eri kasvojumpissa aktivoidaan nimen omaan kasvolihaksia joko ilmeilemällä tai venyttämällä varovasti lihaksia (ei ihoa!) ihon alla, jolloin mm. lihasten elastisuus paranee ja iho ei enää pussita kireän lihaksen päällä. Kuona-aineita poistuu. Olen skeptikko mutta olen todennut että kasvojumppa toimii - kun vaan jaksaisi tehdä.
Muokataanhan vartaloakin liikunnalla ja käyttämätön lihas roikkuu surullisena tai kiristyy. Eivät kasvot ole poikkeus.
Kiitos perusteluista! Tämä asia on oikeasti vaivannut minua, koska yleisesti puhutaan ilmerypyistä ja mitä muuta ilmeet ovat kuin kasvolihasten aktivointa eri tavoilla? Uskon kuitenkin myös että suurimmat syyt rypyille ovat jossain muualla kuin ilmeilyssä.
Vierailija kirjoitti:
Veitsi, botox ja fillerit. Oikeastiko joku luulee että ihmeseerumeita on olemassa ja ne ”palauttavat ihon kimmoisuuden ja poistavat rypyt”?
Vesi on minun valintani
- huomasin tuossa joskus että 45 vuotta olen naamaani pessyt pelkällä vedellä.
- liekö lapsuuden trauma mutta saippuaa en ole ikuna naamaani laittanut.
- naama?
- niinku lapsen pylly.
- siis ihoni.
kasvohierontaa
paljon puhdasta vettä, puhdasta ruokaa sisäisesti
öljyjä sisäisesti
sokeriton ruokavalio
Jos ei halua pistoksia tms muuta kauneuskirurgiaa, niin avainasemassa on kosteutus, kosteutus ja kosteutus. Nelikymppisenä ei enää voi niin paljon ennaltaehkäistä jo syntyneitä vaurioita ja ryppyjä, mutta aurinkorasvaa olisi silti hyvä käyttää aina auringossa ollessaan mm. pigmenttivaurioiden ja UV-suojan takia. Muista suojata myös silmänaluset, huulet, korvat, kaula ja dekoltee. Käytä myös hellävaraisia ihonhoitotuotteita, jotka eivät jätä kuivaa, kiristävää tunnetta iholle. Less is More, ja kaverin käyttämät tuotteet eivät välttämättä sovi sinulle, kokeilemalla tietää. Tutustu incceihin, ja esim. Redditin scincareaddictionissa on hyviä ihonhoitovinkkejä myös ikääntyvälle iholle.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kolme parasta on päivittäiset reippaat juoksu/ kävelylenkit, normaali tavallinen ruoka , alkoholia hyvin harvoin ja kolmantena kunnon kevyt meikkivoide AINA, kunnkasvosi ovat alttiit auringon paisteelle.
KOKEILKAA VAIKKA!
Meikkivoide ei sisällä aurinkosuojaa ja meikkivoiteiden aurinkosuojat ovat muutenkin heikkolaatuisia. Aurinkovoide meikin alle erikseen, myös pilvisinä päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Korealainen monivaiheinen ihonhoitorutiini erilaisene seerumeineen ja hoitovesineen on tehnyt ihostani paljon raikkaamman näköisen enkä enää kärsi ihon pintakuivuudesta. Myös väri on tasainen eikä punakirjava niin kuin ennen. Vahva C-vitamiiniseerumi ja yöksi Ordinaryn retinolia.
Mikä on korealaisen nimi tai merkki?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen käsittänyt asian niin, että jos jättää ihonsa kunnolla kosteuttamatta, ryppyjä kyllä tulee varmasti. Kasvojumppa taas pitää kasvon lihakset kunnossa, eikä naama roiku niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos perusteluista! Tämä asia on oikeasti vaivannut minua, koska yleisesti puhutaan ilmerypyistä ja mitä muuta ilmeet ovat kuin kasvolihasten aktivointa eri tavoilla? Uskon kuitenkin myös että suurimmat syyt rypyille ovat jossain muualla kuin ilmeilyssä.
Eihän kenelläkään ole koko aikaa sama ilme naamalla. Jos vaikka koko ajan kurtistaa kulmia niin voihan todennäköisemmin tulla sibeliusryppy otsaan mutta minulle ei kyllä nyt auennut ollenkaan mikä tässä on ongelmana:) Tunnetko siis ihmisiä joilla ei ole ollenkaan kasvonilmeitä? Et. Miten ne voisivat aiheuttaa ryppyjä tai jos on koko ajan naama peruslukemilla niin naaman iho ei vaikka tällöin ohenisi ja muuttuisi ikääntyessä. En tajua. Yleisesti puhutaan, en ole kuullut:D
Kyllä se auringon välttely on ylivoimaisesti paras. Vihaan kesää ja aurinkoa, jo lapsena, eli olen nyt nelisenkymmentä vuotta säteilyä ja kuumaa vältellyt. Vaikka kaikkihan täällä väittävät näyttävänsä 10v ikäistään nuoremmalta, voin omalla kohdallani sanoa, että olen samanikäisiin auringonpalvojiin verrattuna oikeasti paremmassa kuosissa. Tämän todistaa myös esim. se aurinkovaurioiden mittaus, omassa kuvassani on muutamia läikkiä harvakseltaan. Aurinkoa rakastavalla ja ulkoisesti jo ryppyisellä kaverillani on tuossa mittauksessa koko naama tumman läiskikäs.
Hyvää seksiä säännöllisesti, näkyy todellakin kasvoissa.
Pari kertaa viikossa vaseliinia useammaksi tunniksi kasvoihin ja kaulalle. Yöksi laittaisin muuten, mutta tahmaa tyynyt. Pitkän vaikutusajan jälkeen taputtelen pyyhkeellä enimmät rasvat ja teen huolellisen kasvohieronnan. Kosteuttaa todella hyvin ja on halpaa. Iho kuin silkkiä käsittelyn jälkeen.
Arkivoiteeksi ja silmänympärysvoiteeksi ihan vaan jotakin markettivoidetta, joka kosteuttaa eikä ärsytä ihoa.
Myös verenkiertoa herättelevä liikunta ja ulkoilu raikastavat. Aurinkovoiteessa suuri suojakerroin. Runsaasti vettä juomaksi. Itse syön aika paljon hedelmiä ja marjoja ja kasviksia.
Ikää reippaasti yli 50, mutta ei vielä roikkuvaa ihoa ja ryppyjä kaulassa tai kasvoilla. Geenitkin tietenkin vaikuttaa.
Mulla on ollut käytössä Nurse Jamien tyyny, joka auttaa siihen, että kasvoihin ei tule ”uniryppyjä”kun naama ei ole kurtussa kuten tavallisen tyynyn kanssa. Tyyny on auttanut myös parempaan nukkumisasentoon ja niskasäryt helpottaneet. Muuten hoidan kasvojani korealaisilla ihonhoitorutiinilla ja liikun paljon ja yritän syödä mahdollisimman terveellisesti ja nukkua 8h joka yö. Olen 47v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenelläkään ole koko aikaa sama ilme naamalla. Jos vaikka koko ajan kurtistaa kulmia niin voihan todennäköisemmin tulla sibeliusryppy otsaan mutta minulle ei kyllä nyt auennut ollenkaan mikä tässä on ongelmana:) Tunnetko siis ihmisiä joilla ei ole ollenkaan kasvonilmeitä? Et. Miten ne voisivat aiheuttaa ryppyjä tai jos on koko ajan naama peruslukemilla niin naaman iho ei vaikka tällöin ohenisi ja muuttuisi ikääntyessä. En tajua. Yleisesti puhutaan, en ole kuullut:D
Aika jännä ettet ole kuullut. Googlaa vaikka "Ilmerypyt", niin saat paljon artikkeleita joiden mukaan toistuva kasvojen rypistely aiheuttaa pidemmän päälle pysyviä ryppyjä. Usein myös silmien siristelyä kehotetaan välttämään, sillä perusteella että se aiheuttaa harakanvarpaita silmäkulmiin. Tai otsan kurtistelua, koska se aiheuttaa otsaryppyjä. Tai tupakointia / pillillä juontia, koska huulien suipistelu aiheuttaa suun ympärille ryppyjä. Mutta kasvojumpassapa tehdäänkin sitten noita kaikkia oikein urakalla.
Ihan oikeasti tiedän ihmisiä, jotka yrittävät olla mahdollisimman ilmeettömiä välttääkseen ryppyjä. Itse en näihin siis lukeudu, olen vain utelias siitä silottaako ilmeily ryppyjä vai aiheuttaako niitä.
Pyydettiinkö sinua tänne moralisoimaan? Ei. Häivy, kiusaaja!!