K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!
Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.
Kommentit (1202)
Suosittelen aktivoimaan kasvojen lihaksia itsessään esim. kasvojumppa tai - joogan voimin, jolloin myös ns. heltta aktivoituu. Toki olen tehnyt tätä jo aikoja sekä kuorinut ja lisännyt aika-ajoin Retinol seerumin muutoin minimslistiseen ja hellävaraiseen kasvojen ihonhoitoon: Puhdistusvoide,kasvovesi,kasvoöljy sekä ulos aurinkosuoja.
Tuotteet ovat muuttuneet Bellavitastasta muihin Retinol pohjaisiin tuotteisiin sekä kuorinta Puhdistusmaitoon sekoittamastani kahvinpuruista hellävaraisempaan luonnonkosmetiikan Aha-happoihin, sekä kasvovesi muuttuvien trendien mukaan välillä paksuun essence tyyppiseen nesteeseen, mutta pääosin rutiini on sama.
Vähän olen oppinut lukemaan myös incejä,jolloin välistä on jäänyt turhat täyteaineet, ja olen alkanut suosimaan enemmän kotimaassa valmistettua luonnonkosmetiikka, mutta vuosia on ollut jo arjessa helposti toteutettava.
Iltauutisten edessä voi tehdä kasvojumppaa tai iltarutiinina katselleen ikkunasta söpöjä koiria hiekkatiellä.
Langat ihon alle poskiin, sain monta vuotta elinaikaa lisää ja hymy kaunistui :) kävin Ruoholahdessa ja oli melkein kivutonta. Paranin parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen aktivoimaan kasvojen lihaksia itsessään esim. kasvojumppa tai - joogan voimin, jolloin myös ns. heltta aktivoituu. Toki olen tehnyt tätä jo aikoja sekä kuorinut ja lisännyt aika-ajoin Retinol seerumin muutoin minimslistiseen ja hellävaraiseen kasvojen ihonhoitoon: Puhdistusvoide,kasvovesi,kasvoöljy sekä ulos aurinkosuoja.
Tuotteet ovat muuttuneet Bellavitastasta muihin Retinol pohjaisiin tuotteisiin sekä kuorinta Puhdistusmaitoon sekoittamastani kahvinpuruista hellävaraisempaan luonnonkosmetiikan Aha-happoihin, sekä kasvovesi muuttuvien trendien mukaan välillä paksuun essence tyyppiseen nesteeseen, mutta pääosin rutiini on sama.
Vähän olen oppinut lukemaan myös incejä,jolloin välistä on jäänyt turhat täyteaineet, ja olen alkanut suosimaan enemmän kotimaassa valmistettua luonnonkosmetiikka, mutta vuosia on ollut jo arjessa helposti toteutettava.
Iltauutisten edessä voi tehdä kasvojumppaa tai iltarutiinina katselleen ikkunasta söpöjä koiria hiekkatiellä.
Kommentoin vielä, että ulkona oleminen, lihasten aktivoiminen, säännöllinen ruokailu kasvisruokaa suosien eli ihan menen muutoin ja olen mennyt vuosikymmeniä sen hetkisten suositusten mukaan - ei dieettejä, jotka laihduttaa nopeasti vaan säännöllisyyttä ja terveitä elintapoja.
Samoin itselläni saattaa olla tylsääkin klassinen polkka, mutta huomasin aikuisiällä sen ajankohtaisella leikkauksella imartele kasvonpiirteitäni eniten. Muutoinkin hartioilta pois oleva, muttei liian poikamaiseksi revitty lyhyt hius, imartelee (toki hiuslaatuni on ohut, joten pitkänä hius näyttää harvalta ja kasvojen piirteet näyttävät lyhyessä maskuliinisilta, tämä ei päde kaikkiin - löydä omasi!)
Lisäksi hunaja-soda-omenaviinietikka/sitruuna naamio 1-2 krt viikossa. Älä käytä meikkivoidrtta niin iho saa hengittää. Käy kävelyllä, kun ulkona sataa. Kosteuttaa ja ravitsee tehokkaasti ihon ja hiukset. Rakastu! Ihastuminen ja honey moon - seksi kaunistaa naisen kuin naisen.
Aurinkorasva on paras ja ainoa keino ryppyjen ja maksaläikkien ehkäsyyn.
En usko mihinkään (ulkoisiin) kemiallisiin menetelmiin.
- monipuolinen liikunta, kestävyyttä ja lihaskuntoa
- vältetään liiallista istumista
- ravinteikas kasvisvoittoinen ruokavalio
- ei tupakkaa
- sokeria ja alkoholia vain harvoin ja silloinkin erittäin kohtuudella
- vähintään neljä 18 tunnin pätkäpaastoa viikossa, kerran kuussa 24 tunnin paasto
- ei painon liiallisia vaihteluita (tietysti vaikeaa, jos paino on jo päässyt nousemaan)
- ei auringonottoa, toisaalta ei liiallista auringon välttelyäkään
- paljon ulkoilua
- kasvojumppaa joka päivä
- ei stressata asioista, joihin ei voi vaikuttaa
M48
Aurinkovoide päivittäin. Moni käyttää talvellakin, mutta kyllä viimeistään maaliskuussa pitää jo käyttää itse kunkin, paistoi aurinko näkyvästi tai ei.
Retinoli. Itselläni silottui syvä otsakurttukin säännöllisellä retinolilla, mitä en olisi ennalta osannut ikinä edes odottaa.
Jooga ja vapaaehtoinen lapsettomuus. En ole eläissäni mitään ryppyvoiteita käyttänyt, edelleen kysellään henkkareita, olen 40+. Nukun riittävästi ja en syö lihaa tai muutakaan moskaa. Olen tyytyväinen ja onnellinen, se näkyy ihmisestä tietynlaisena raikkautena. Pyrin tasapainoon, piletän aika paljon, koska se on minusta ihanaa ja toisaalta sitten liikun ihan joka ikinen päivä. En tee liikaa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoide päivittäin. Moni käyttää talvellakin, mutta kyllä viimeistään maaliskuussa pitää jo käyttää itse kunkin, paistoi aurinko näkyvästi tai ei.
Retinoli. Itselläni silottui syvä otsakurttukin säännöllisellä retinolilla, mitä en olisi ennalta osannut ikinä edes odottaa.
Minkä niminen/merkkinen retinoli sulla käytössä?
Minulla iho kunnossa ja suht vähän vielä ryppyjä. Käytän lähinnä luomusarjojen kosmetiikkaa ja pintakuivuuteen on kyllä auttaneet hyvin.
Eo ole koskaan tupakoinut, alkoa hyvin harvoin ja silloinkin lasi pari punaviiniä ruoan kanssa. Nukun yleensä hyvin, mutta liikuntaan pitäisi kyllä panostaa enemmän! Kotihiiri olen, niin ei ole tullut saleille tms. lähdettä, eikä koronan vuoksikaan.
Mutta kertokaas, millä tuon maharöllyn saa pois? Siis liikuntavinkkejä kaipaan, ei ole leikkauksiin varaa. Pitäis varmaan jotenkin laihduttaa, mutta eihän se paikallisesti onnistu. Sitten tietysti naamasta ehkä laihtuu, alkaa posket roikkumaan ym. ym,
Miten tuon röllyn siis saa pois? Kukaan PT tai joku paikalla??
Vierailija kirjoitti:
Nukuin täysin selvin päin 10h yöunet, sitten kevyt aamiainen , omatekoinen sämpylä jossa paljon kuitua.
Kävin juuri koiran kanssa tunnin metsässä.
Nyt juon viimeisiä tippoja 2ltr kannusta sitruunavettä jonka täytin aamulla.
Ikää 57v. Näytän täysin ikäiseltonu. Täysin. Viimeinen kohteliaisuus jonka olen kuullut oli minua 30 vuotta nuoremmalta työkaverilta: ” sä olet nuorena ollut varmaan tosi hyvän näköinen”. Että näin.
Tämä niin hauska😂 reps!
Hoidan ihoa ja kehoa lähinnä luomukosmetiikalla ja kasvispainotteisella ruoalla. Tarpeeksi unta, liikuntaa ja muuta mielekästä tekemistä.
Ikäkriisejä en pode, on niin paljon hyödyllisempääkin pohdittavaa. Aivan sama katsooko joku sillä tai tällä silmällä, siinähän kattelee jos ei muuta tekemistä ole! Somebeiben urasta en ole haaveillut enkä haaveile, vaikka kivalta näytänkin. En tarvi ulkopuolista kehumista, en myöskään dissaamista. Ei ole aikaa ja kiinnostusta somepöhinään.
On hyvä olla just tämän ikäinen kun olen, terveenä ja toimintakykyisenä🌸
OptiRetin A- vitamiinivoide yövoiteena. N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa myös tuotteista, joihin kädestä suuhun elävälläkin on varaa?!
Tällä hetkellä käytössä Lidin Cien päivävoide ja Pirkan yövoide, kasvot pesen aamuin ja illoin Xtra-pesugeelillä. Ikää 40 v, mutta näytän 50 veeltä. Silmäpussit isommat kuin tissit...
Kannattaa ostaa jokin kasvoille tarkoitettu kuorinta-aine, esim yliopiston apteekin oma alle 13euroa. Kuorintaa kannattaa tehdä säännöllisesti että nuo voiteet ylipäätään edes imeytyvät kasvoillesi mitä käytät, kuorinta poistaa kuollutta uhosolukkoa pinnalta ja kirkastaa ihon pintaa muutenkin. Kannataa juoda paljon vettä, ja käyttää vaikkapa kasvovoiteen lisäksi viilentävää silmänympärysgeeliä silmäpusseille. Ne eivät silmäpusseja poista mutta lievittävät silmäpussieihin ajautuvaa turvotusta ja nesteen kerääntymistä. Kasvovoiteista ne kalleimmat eivät ole niitä parhaimpia eli ihan vähillä rahoilla saa tälläisiä hyviä hankittua. Kasvovoiteena voi käyttää jotakin päivä tai yö voidetta tai kumpaakin. (Yö voide käy myös päivävoiteen sijaan päiväsaikaan päivisin, sekä antaa kasvoille enemmän kosteutta, joten nimi ”yövoide” ei tarkoita nimensä mukaisesti etteikö sitä voisi siis päivällä käyttää!) !!! Kasvovoiteissa jos haluaa lisä buustia etsi voide missä esimerkiksi kiinteyttävä aines osia, kosteutuksen lisäksi. Tärkein kuitenkin ryppyjä vastaan on se kosteutus ja sen ylläpito iholla!:) -terveisin Kosmetologi
Ihan turhaa on laittaa rahojaan mihinkään kuorintavoiteisiin. Itse jo vuosia käyttänyt kuorintana käytettyjä kahvinporoja, ihan paras lopputulos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa myös tuotteista, joihin kädestä suuhun elävälläkin on varaa?!
Tällä hetkellä käytössä Lidin Cien päivävoide ja Pirkan yövoide, kasvot pesen aamuin ja illoin Xtra-pesugeelillä. Ikää 40 v, mutta näytän 50 veeltä. Silmäpussit isommat kuin tissit...
Kannattaa ostaa jokin kasvoille tarkoitettu kuorinta-aine, esim yliopiston apteekin oma alle 13euroa. Kuorintaa kannattaa tehdä säännöllisesti että nuo voiteet ylipäätään edes imeytyvät kasvoillesi mitä käytät, kuorinta poistaa kuollutta uhosolukkoa pinnalta ja kirkastaa ihon pintaa muutenkin. Kannataa juoda paljon vettä, ja käyttää vaikkapa kasvovoiteen lisäksi viilentävää silmänympärysgeeliä silmäpusseille. Ne eivät silmäpusseja poista mutta lievittävät silmäpussieihin ajautuvaa turvotusta ja nesteen kerääntymistä. Kasvovoiteista ne kalleimmat eivät ole niitä parhaimpia eli ihan vähillä rahoilla saa tälläisiä hyviä hankittua. Kasvovoiteena voi käyttää jotakin päivä tai yö voidetta tai kumpaakin. (Yö voide käy myös päivävoiteen sijaan päiväsaikaan päivisin, sekä antaa kasvoille enemmän kosteutta, joten nimi ”yövoide” ei tarkoita nimensä mukaisesti etteikö sitä voisi siis päivällä käyttää!) !!! Kasvovoiteissa jos haluaa lisä buustia etsi voide missä esimerkiksi kiinteyttävä aines osia, kosteutuksen lisäksi. Tärkein kuitenkin ryppyjä vastaan on se kosteutus ja sen ylläpito iholla!:) -terveisin Kosmetologi
Ihan turhaa on laittaa rahojaan mihinkään kuorintavoiteisiin. Itse jo vuosia käyttänyt kuorintana käytettyjä kahvinporoja, ihan paras lopputulos!
Tämä, ja normi sokeri käy myös koko kehon kuorintaan. Kastele iho, ota sokeria kämmenelle, hiero ihoa kevyesti. Kasvoilla erityisen kevyesti, ettei iho kärsi.
Mulla todella tummat silmänaluset luonnostaan, hiukan kuopalla. Ei auta nukkuminen ym.
Mikä olis hyvin peittävä, juonteisiin pakkautumaton kevyt peitevoide?
Kuulemma kasvojen kurtistelu ja ilmeily aiheuttaa ryppyjä, mutta sitten jos kurtistelua ja ilmeilyä kutsuu kasvojumpaksi / -joogaksi, se onkin hyvästä ja poistaa ryppyjä. Voisiko joku selittää tämän? Haluaisin kokeilla kasvojumppaa mutta en uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ryppyjä ja näytän ikäistäni nuoremmalta. Olen bilettänyt viikottain nuoresta asti, nukun vain vähän, syön mitä huvittaa, työni on stressaavaa, en käytä aurinkorasvaa juuri koskaan edes etelän lomilla aurinkoa ottaessa, en juo vettä. Hoidan kyllä ihoani hyvin, pukeudun ja meikkaan trendikkäästi. Sanoisin, että kyllä suurin syy on geenit.
”Näytän ikäistäni nuoremmalta” -Jokainen vanheneva ihminen
tarinan moraalinen opetus on että mitä enemmän ylimääräsiä myrkkyjä
käyttää sen nopeammin rupsahtaa, te kaikki +40 v olette elävä todiste
siitä. MIltä tuntuu käyttää kauneuteen elämänsä aikana omakotitalon
verran rahaa ja vanhentua ennen aikasesti samalla?
Älä juo alkoholia, älä syö sokeria tai nopeita hiilareita.
Juo inkivääri ja kurkuma hauduketta päivittäin. Syö e-epaa, sekä d-vitamiinia talvisin.
Huolehdi vesiliukoisten kuitujen saannista ruokavaliosta esim. kauraa ja palkokasveja. Lisäksi värikkäitä kasviksia.
Käytä aurinkorasvaa ja rasvaa muutenkin ihoa.
HIIT treeni 3x viikossa. Lisäksi voimaharjoittelua 3x viikossa.
Opiskele uutta, niin aivosi pysyvät kunnossa.