Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista ettei 28-vuotiaalla ole oikein minkäänlaista työkokemusta?

Vierailija
05.08.2020 |

Siskontyttö tälläinen, on ollut tapamasentunut 14-vuotiaasta asti. CV on lähinnä aukkonaisia kausia jossain kausihommissa tms. ilmaista harjoittelua.

On nyt AMK:issa ja loukkaantui kun totesin että ei kyllä hyvin suurella varmuudella tule saamaan töitä mistään, kun noin vanha ja ei kunnon töitä alla. AMK:iakin on suorittanut kohta kuusi vuotta.... (normi 3)

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti: Ei saa töitä. Itse sain työpaikan vasta 31-vuotiaana, kun muutin yli 300 kilometrin päähän pääkaupunkiseudulle.

Vierailija
82/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän näitä on. Veljeni on 35-vuotias eikä ole koskaan ollut palkkatyössä. Ei ole puhunut sanaakaan vieraalle ihmiselle yli 15 vuoteen, että sairausta on. Ei tosin fyysistä, mutta henkisellä puolella sitäkin enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä tiedä, että miksi Suomessa odotetaan opiskelijalta pitkää työhistoriaa. Opiskelukin on kokopäiväistä ja liiasta tienaamisesta opintojen aikana vielä lisäksi rangaistaan.

Vierailija
84/89 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on aika julmalta ja ylimieliseltä vaikuttava tyyppi. Mitä omaa heikkouttasi yrität peittää, nostamalla esiin tytön "heikkoudet"?

Tunnustan.. Olen itse yhteiskunnan kateellinen elätti.. Aikani kuluksi täällä puhun paskaa.. 

Vierailija
85/89 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa siinä siskontytöllä tosikannustava täti. 

Tuollaiset piirteet ovat ominaisia joillekin pedagogisesti erikoislahjakkaille opettajille jotka tuollaisella erityiskyvyllään onnistuvat mollaamaan, masentamaan ja vähättelemällä henkisesti haaksirikkouttamaan tuollaiselle vähemmän vastustuskykyisiä oppilaita yhteiskunnan elinikäisiksi eläteiksi. 

Vierailija
86/89 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on mahdollista. Hyvin harva asia maailmassa on absoluuttisen mahdoton.

Vierailija
87/89 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 26 ennen kuin tein mitään oikeaa palkkatyötä ja sekin oli yliopiston harjoittelutuen kautta, että en tiedä lasketaanko sitä. Nyt olen asiantuntijahommissa ja maisteri.

Vierailija
88/89 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei olisi mahdollista? Ei Suomessa tarvitse tehdä töitä, jos ei halua.

En minäkään ole tehnyt yhteensä kuin noin vuoden töitä ja ikää on yli 40 vuotta.

Lisäksi eteen tulee tosiasia, että jos tietyssä iässä ei työkokemusta ole niin sitten todennäköisesti sitä ei tule ikinä kertymäänkään, koska aukot ansioluettelossa kasvavat liian suuriksi.

Vierailija
89/89 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on vaihtoehto työskentelylle. Opiskelija ei voi olla työtön. Eli hän ei ole ollut työtön noin kuuteen vuoteen. Tehnyt vielä kausitöitä opintojen ohessa. On siinä jo meriittejä nuorelle naiselle. Ei voi olettaa että parikymppisen pitäisi toimia kuin vanha työjuhta joka on kymmeniä vuosia pistellyt menemään hommissaan. Parikymppisellä on muitakin tehtäviä kuin työnteko liittyen identiteetin ja itsenäistymisen kysymyksiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän