Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista ettei 28-vuotiaalla ole oikein minkäänlaista työkokemusta?

Vierailija
05.08.2020 |

Siskontyttö tälläinen, on ollut tapamasentunut 14-vuotiaasta asti. CV on lähinnä aukkonaisia kausia jossain kausihommissa tms. ilmaista harjoittelua.

On nyt AMK:issa ja loukkaantui kun totesin että ei kyllä hyvin suurella varmuudella tule saamaan töitä mistään, kun noin vanha ja ei kunnon töitä alla. AMK:iakin on suorittanut kohta kuusi vuotta.... (normi 3)

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään kokemusta mistään ja olen 47v.

Vierailija
2/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 29v naisen joka ei ole tehnyt päivääkään töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei tyydy mihin tahansa työpaikkoihin vaan odottaa sitä oikeaa?

Vierailija
4/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorista on koko ajan työttöminä ja pois koulutuksesta yli 20%. Kokonaan työelämästä syrjäytyneitä on joidenkin arvioiden mukaan jopa satoja tuhansia. Eipä tarvitse ihmetellä miksi syntyvyys ei nouse.

Vierailija
5/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Ei kaikilla elämä mene saman käsikirjoituksen mukaan, hän on kuitenkin alle 30 vielä, eli hyvin on aikaa vaikka mitä tehdä elämässään. Tapamasentunut taas on sinun tulkintasi, tuskin olet hänen lääkärinsä kanssa asiasta päässyt juttelemaan. Eikä tosiaan muuta kuin todella tyhmä ihminen sano toiselle päin naamaa ettet tuu koskaan pääsemään töihin. Oletpa juntti ihminen. 

Vierailija
6/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tapamasentunut? Jos on masentunut, niin ihme että on saanut koulupaikan ja edes jotain hommia alle. Älä viitsi olla tuollainen

Vierailija
7/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ollut tuossa iässä. Pääsin eläkkeelle 6 vuotta myöhemmin.

Vierailija
8/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorista on koko ajan työttöminä ja pois koulutuksesta yli 20%. Kokonaan työelämästä syrjäytyneitä on joidenkin arvioiden mukaan jopa satoja tuhansia. Eipä tarvitse ihmetellä miksi syntyvyys ei nouse.

Näin, ei tuo ap:n esimerkki ole edes paha. Mt-ongelmaiseksi mennyt jopa ihan hyvin, kun ei noita hanttihommia edes ole enää kaikille.

Vierailija
9/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä oli opiskelu ja lasten saaminen, vähän vuorotellen. Ei ollut siis oikeaa työkokemusta vielä reilu kolmekymppisenäkään. Opiskelin sitten toisen tutkinnon vielä ja sain sitä kautta ensin pätkätöitä ja sitten vakipaikan, Tuuria oli. Mutta ihan tavallinen, reipas ja ahkera työntekijä olen, onneksi työantaja näki sen, eikä katsonut noita kotiäitiysvuosia pahalla. Ja nyt en sit ole äitiyslomilla tai sairaan lapsen kanssa kotona, kun lapset jo isoja.

Vierailija
10/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt päivääkään töitä lukuunottamatta isoshommia teininä. Pk-seudulla kilpailu on kovaa ja samaa kesätyöpaikkaa hakee jopa yli 1000 nuorta. Eli et pärjää ilman suhteita. Tämän lisäksi toki sairastuin osittain aivokasvaimesta johtuvaan masennukseen ja olin sairaslomalla useamman vuoden. Nykyään olen koulussa.

Varmasti tuo työkokemuksen puute vaikuttaa tulevaan työllistymiseeni, joka on todella harmi, koska olen ahkera ja kiitollinen ihminen. Mutta minkäs teet, en minä valinnut tällaista elämää. Toivottavasti vaikeuksista huolimatta pääsen vielä elämään kiinni.

Terv. 28-vuotias

Vierailija
11/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei tyydy mihin tahansa työpaikkoihin vaan odottaa sitä oikeaa?

Saa odottaa aika kauan, koska mikään työnantaja ei halua palkata kasvihuoneorkideaa.

Vierailija
12/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin varmaan, jos masennus olisi iskenyt muutaman vuoden aikaisemmin.

Vierailija
13/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu on ulkoistanut hänen työpaikkansa Viroon/Puolaan/Kiinaan.

Vierailija
14/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asenne. Hyppää kaivoon idiootti.

Vierailija
15/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten, jos potentiaalinen työnantaja ihmettelee CV:n aukkoja, niin voiko silloin sanoa että ei ole kyennyt sairauden takia työntekoon vaikka on ollut "vain" masentunut? Pitääkö tätä alkaa avaamaan työnantajalle?

Vierailija
16/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten, jos potentiaalinen työnantaja ihmettelee CV:n aukkoja, niin voiko silloin sanoa että ei ole kyennyt sairauden takia työntekoon vaikka on ollut "vain" masentunut? Pitääkö tätä alkaa avaamaan työnantajalle?

Voi toki, mutta en minä ainakaan palkkaa vuosikausia sairaana ollutta ihmistä, oli sairaus mikä tahansa. 

Vierailija
17/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot ja sairaat jätetään työyhteisöjen ulkopuolelle.

Vierailija
18/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt päivääkään töitä lukuunottamatta isoshommia teininä. Pk-seudulla kilpailu on kovaa ja samaa kesätyöpaikkaa hakee jopa yli 1000 nuorta. Eli et pärjää ilman suhteita. Tämän lisäksi toki sairastuin osittain aivokasvaimesta johtuvaan masennukseen ja olin sairaslomalla useamman vuoden. Nykyään olen koulussa.

Varmasti tuo työkokemuksen puute vaikuttaa tulevaan työllistymiseeni, joka on todella harmi, koska olen ahkera ja kiitollinen ihminen. Mutta minkäs teet, en minä valinnut tällaista elämää. Toivottavasti vaikeuksista huolimatta pääsen vielä elämään kiinni.

Terv. 28-vuotias

Pk-seudulla saa kesätöitä helposti. Kivoja ja trendikkäitä kesätöitä ei saa helposti.

Vierailija
19/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ”masentunut” joku 2020-luvun synonyymi laiskalle?

Vierailija
20/89 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä. Ihmeellisesti nykyään laiskuudellekin on oma diagnoosinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän