Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä IHMEELLÄ saan ohuen ja katkeilevan, pitkän tukkani

Vierailija
20.07.2013 |

näyttämään edes vähän paksummalta? Mieluiten shampoo- hoitoaineosaston vinkkejä, mutta myös muita otetaan vastaan. Kehu tuotettasi!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan tyytyväinen omaan ohueen tukkaan. Ei takkuja ja kuivuu nopeasti. Ei ohuesta tukasta paksua saa vaikka mitä tekisi. Rahat vain menevät hukkaan.

Vierailija
2/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masenna mua! En halua mitään leijonanharjaa, mutta edes sellainen ettei säälittävä liru olisi tuo tukka :( T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tykännyt Kerastasen vihreästä sarjasta (muistaakseni juuri hennoille hiuksille). On kallis juu, mutta riittoisa ja minulla ainakin toiminut aina, kun rahat ovat siihen riittäneet :) Tigin tuuheuttavista tuotteista olen tykännyt myös.

Vierailija
4/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun täytyy pitää sitä pitkänä? Varmaan tiedät että erilainen leikkaus voi saada ohuen tukan näyttämään paljon paksummalta ja kauniimmalta.

Vierailija
5/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo leikannut sitä paljon lyhyemmäksi kuin ennen oli, mutta en kertakaikkiaan osaa ajatella että olisin lyhyttukkainen... Ap

Vierailija
6/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redkenin extreme-sarja. Vahvistava ja rakennepaikkaava. On hieman kalliimpi mutta hintansa arvoinen. Myös tuo Kerastasen vihreä sarja on hyvä, siitä löytyy tuuheuttavia muotoilutuotteitakin.

Vierailija
7/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese palashampoolla:

http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110413-11092-34237-1/Categories/Hiukset

Minulla on liru, lasimainen tukka, mutta palashampoon avulla ei ole tarvinnut käyttää muotoilutuotteita. Tuo Flow'n palashampoo vaatii aluksi päättäväisyyttä, koska tukka tuntuu parin eka viikon ajan tuhnuiselta, mutta sitten helpottaa. Jos et kaipaa täysin luonnonmukaista vaihtoehtoa, niin Lush-putiikin pala toimii samalla tavalla, mutta ei jätä tukkaa mömmöiseksi alkuviikkoinakaan:

http://www.lush.fi/tuotteet/hiustenhoitotuotteet-shampoopalat

Vierailija
8/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ottanut kampaamossa Redkenin "kemistihoidon".http://www.redken.com/salon-services/intense-treatments/redken-chemistry-service/

Sitten ostin ulkomailta netistä niitä aineita itselleni kotiin, jotta olen voinut tehdä sitä kotona paljon edullisemmin. Tuntui auttavan, koska hiukset tuntuivat terveemmiltä ja paksummilta jonkun ajan päästä. Käytän Redkenin Extreme sarjaa (samppoo ja aina tehohoito, en hoitoainetta, koska se ei riitä yksistään). Tilaan feeluniquesta edullisesti (Kerastasekin taitaa olla tuolla edullisempi kuin suomessa): http://www.feelunique.com/brands/redken/extreme

Sitten maroccan oilia hiuksiin jätettäväksi.

Tärkeää on myös leikkaa kuolleet latvat pois, jotta hiukset näyttävät paksummilta. Sellainen liru hiirenhäntä ei sovi kenellekään. Joillekin ei vain kasva hiukset kovin pitkiksi.

Vierailija
9/21 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita pesua oliiviöljysaippualla ja hoitoaineen jättöä kokonaan pois. Minulla on toiminut aivan loistavasti! Eräässä blogissa on myös blogistin kuvia tuloksista hänen hiuksiinsa http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/06/oliivioljysaippua.html Minulla hyvin samanlaista, kun käytin perinteisiä tuotteita (pääasiassa Kerastaselta sitä mitä kampaaja suositteli), tukka oli päätä nuoleva surkea liru, nyt se on ilman laittamattakin tuuhea ja pysyy muodossaan kun sen muotoilee.

Vierailija
10/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 22:12"]

Pese palashampoolla:

http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110413-11092-34237-1/Categories/Hiukset

Minulla on liru, lasimainen tukka, mutta palashampoon avulla ei ole tarvinnut käyttää muotoilutuotteita. Tuo Flow'n palashampoo vaatii aluksi päättäväisyyttä, koska tukka tuntuu parin eka viikon ajan tuhnuiselta, mutta sitten helpottaa. Jos et kaipaa täysin luonnonmukaista vaihtoehtoa, niin Lush-putiikin pala toimii samalla tavalla, mutta ei jätä tukkaa mömmöiseksi alkuviikkoinakaan:

http://www.lush.fi/tuotteet/hiustenhoitotuotteet-shampoopalat

[/quote]

lush pala ei muuten toimi samalla tavalla vaan ihan kuten perinteiset nesteshampoot. Se kun sisältää ihan samaa pesevää kemikaalia kuin niissäkin, SLS:ää. Eli turha odottaa Lushin shampoolta tuuheutta tai erityistä hellävaraisuutta.

Vierailija
11/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyva keino on pesta tukka hoitoaineella shampoon sijaan vaikka joka toinen kerta. Hoitoainetta otetaan vahan reilummin kuin shampoota ja se hierotaan hiuspohjaan kunnolla. Kannattaa myos tarkistaa onko hoitotuotteissa joita kayttaa, silikonia. Kaikille ei silikoni sovi varsinkaan jos on jo ennestaan huonokuntoiset hiukset. Silikonia on kaikki sanat sisallysluottelossa joiden paatteessa on -cone. Lammita  risiinioljya ja hiero sita hiuksiin ja hiuspohjaan. Laita paalle vaikka suihkumyssy ja anna vaikuttaa ainakin 1/2 tuntia, mene vaikka saunaan niin aine vaikuttaa paremmin. 

Vierailija
12/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oliivioljysaippualla pestessa ensimmaisen kerran jaa tukkaan tahmaisuutta, kannattaa vaikka huuhdella hiukset vesi/etikkaseoksella ja pesta sitten uudestaan oliivioljysaippualla. Tai sekoittaa ruokalusikallisen tavallista suolaa 2-3 rkl shamppoon kanssa ja pesee silla hiukset. Kun seuraavalla kerralla pesee hiukset oliivioljysaippualla, ei tahmaisuutta pitaisi enaan esiintya.

Vierailija
13/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 01:52"]

lush pala ei muuten toimi samalla tavalla vaan ihan kuten perinteiset nesteshampoot. Se kun sisältää ihan samaa pesevää kemikaalia kuin niissäkin, SLS:ää. Eli turha odottaa Lushin shampoolta tuuheutta tai erityistä hellävaraisuutta.

[/quote]

Juu, eihän Lush ole luonnonmukainen, vaan ns. normishampoota palamuodossa. Minulla kokeiltavana ollut sininen merisuolaa sisältävä palashampoo jätti tukan tuuheaksi, eli sikäli auttoi ap:n kuvailemaan hiusongelmaan. Vaikkei Lush olekaan luonnontuote, niin sen käyttö vähentää turhaa nesteen roudaamista maasta toiseen ja muovipullojätteen määrää.

Vierailija
14/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy HYVÄLLÄ kampaajalla ja anna hänen leikata tukka kerroksittain. Itse tein peppuun ulottuneelle tukalleni niin ja nyt se on UPEA!!! Edelleen pitkä (hartioiden alapuolelle) mutta tuuheampi kuin ikinä.

Vierailija
15/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen shampoon jättöä kokonaan, tai ainakin radikaalia vähentämistä. Toimii minun keskiselkään ylettyvässä hiuksessa tosi hyvin. Shampoota käytän ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
16/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeilun saat loppumaan Nioxinilla. Sen tuuheuttava vaikutus sitten jakaakin mielipiteitä. Mulla on karkea paksu tukka, joka katkeilee helposti. Toimii mun hiuksissa kuin unelma, mut ei tietenkään kaikki ole samaa mieltä. Tulee todella kiiltävä ja liukas hius. Noi tuuheuttavat vinkit tuossa yläpuolella on ihan jees, mutta edistää myös hiusten katkeilua, ja tekee kiillottomaksi. Täydellistä tuotetta ei olekaan, tarvitsee vaan miettiä mitä ominaisuuksia tuotteelta haluaa. Jos haluaa tuuheutta, joutuu tinkimään kiillosta. Jos haluaa kiiltoa, joutuu tinkimään tuuheudesta/karheudesta. Ihan yksinkertaista, ihme aineita EI olekaan!  Nioxin perustuu siihen että shampoo pesee hiukset todella puhtaaksi. Hoitoaine tekee hiukset todella pinnoitetuksi, eli liukkaiksi. Hiusvesi tekee hiuksiin tuuheutta ja karheutta, ja vilkastuttaa päänahan pintaverenkiertoa. Ei ole ihme aineita nekään, mutta toimii minulla. 

Vierailija
17/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nii, se piti vielä sanoa että silikoni on yksi parhaimmista kosmetiikan teollisuuden hiusten pehmentäjistä. Toimii myös iholla, esim. tasoittamassa ikääntynyttä ihoa. Se pantene vouhotus mikä näemmä vieläkin elää joidenkin päissä, oli täyttä kukkua. Lähestulkoon kaikki hoitotuotteet sisältää silikoneja, muotoilutuotteet muoveja. Silikoneja on todellakin muussakin muodossa kuin -cone loppuisina. Silikoni ei imeydy verenkiertoon, eikä tuki yhtään mitään. Suurin osa on myöskin vesiliukoisia, eli ei kerry hiuksen pintaan. 

Vierailija
18/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut sulfaatiton shampoo (Urtekram, saa esim. Prismasta). Oon Urtekramin avulla päässyt siihen, että pesen hiukset vain pari kertaa viikossa. En värjää hiuksiani enää kuin luonnonvärein (Lush Caca Brun), en föönaa juuri koskaan, en käsittele muutenkaan. Tukka on ihan erilainen kuin ennen. Luulin, etten voi enää pitää hiuksiani pitkinä mutta nykyään nää on ihanat! Pitää vaan hyväksyä se, ettei hentoinen hius kestä liian vahvoja pesuaineita eikä kemiallisia käsittelyjä.

n41

Vierailija
19/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 10:05"]

Käy HYVÄLLÄ kampaajalla ja anna hänen leikata tukka kerroksittain. Itse tein peppuun ulottuneelle tukalleni niin ja nyt se on UPEA!!! Edelleen pitkä (hartioiden alapuolelle) mutta tuuheampi kuin ikinä.

[/quote]

Satutko olemaan Helsingistä? Voitko suositella hyvää kampaajaa, joka osaa kerrostaa? En ole aloittaja, mutta haaveilen myös kauniista tukasta :) Kiitos jos osaat auttaa.

Vierailija
20/21 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Redkenin VIHREÄÄ sarjaa eli Full Body, joka antaa rakennetta "for baby fine Nordic hair" ihan oikeasti paremmin kuin se sininen Redkenin Extreme, jota kannattaa käyttää vain kuurina. Kun hiuksen "tukkii" toistuvasti pelkällä proteiinihoidolla (se sininen sarja), hius alkaa katkeilla. Sillähän ei tietty ole merkitystä, jos hiukset ovat lyhyet tai lyhyehköt ja latvat ei ole silloin vuosia vanhat...

redkenin vihreän sarjan föönausvaahto antaa myös ihanasti kevyttä, luonnollisenoloista rakennetta. 

Suosittelen kokeilemaan kuivashampoota PUHTAASEEN tukkaan. Se nostaa hiuksen päänahasta ja antaa kuohkean lookin. Kuivashampoota tarvitaan ihan minimaalisen vähän juureen. Paras ja riittoisin on Maria Nila kuivashampoo, josta löytyy joka hiusvärille omansa. Esim. ruskea ruskealle. Maria Nilaa myy Suomessa ainakin Peili.