Mies piilottelee puhelintaan.
Näin on ollut koko suhteemme ajan. Itse kyllä olen antanut puhelimeni hänelle monta kertaa ja kertonut salasanan. Minä en saa edes koskea hänen puhelimeensa. Kyseessä ei ole mikään supersalainen työpuhelin vaan ihan oma laite.
Nyt on ollut puheissa naimisiinmeno. Olen alkanut miettiä tätä asiaa. Onko ihan normaalia että piilottaa puhelimensa kuvainnollisesti minulta, en siis yhtään tiedä mitä siellä touhuaa? Kysyin asiasta. Mies suuttui ja vetosi yksityisyyteensä. Tuntuu jotenkin kummalliselta. En usko että pettäisi mutta mikä juttu tämä on ?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Annoin kun hän tarvitsi puhelinta ja omasta oli akku loppu. Ei mulla ole mitään siellä mitä hän ei saisi nähdä.
ap
Mikä oli niin akuutti tarve, että akku oli loppu ja hänen piti päästä käyttämään sinun puhelintasi ilman että sinä avaat lukituksen?
Vähän offtopic, mutta kerran raivostuin ystävälleni, kun hän kertoi puolisonsa lukeneen meidän viestittelyä. Olin avautunut henkilökohtaisista ongelmistani, eikä ne kuulu muille. Oli lähellä olla entinen ystävä.
Pitäkää ne puhelimet itsellänne ja sovellukset sormenjälkitunnistuksen takana.
Kun meillä mies alkoi piilotella puhelintaan, selvisi sitten, että hänellä on suhde. Hän teki matkatöitä, joten hänen oli helppo tehdä mitä halusi työmatkoilla. Niin ja ihan kylmästi kerran hänen jo nukkuessaan, otin ja tutkin puhelimen tiedot, jolloin sain selville tuon pettämisen.
Kyllä pitää ihmisellä olla yksityisyys.
Mulla on kaveri, joka jakaa miehensä kanssa kaiken. En siksi enää kerro kaverille mitään omia asioitani, jotka haluan pitää meidän keskeisinä. On kertonut miehelleen kaikenlaista, minkä toivoin pysyvän luottamuksellisena. Loukkaannuttuani hän vetosi siihen, ettei halua pitää salaisuuksia parisuhteessa. Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Kun meillä mies alkoi piilotella puhelintaan, selvisi sitten, että hänellä on suhde. Hän teki matkatöitä, joten hänen oli helppo tehdä mitä halusi työmatkoilla. Niin ja ihan kylmästi kerran hänen jo nukkuessaan, otin ja tutkin puhelimen tiedot, jolloin sain selville tuon pettämisen.
Vain toinen teistä syyllistyi rikokseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin kun hän tarvitsi puhelinta ja omasta oli akku loppu. Ei mulla ole mitään siellä mitä hän ei saisi nähdä.
ap
Mikä oli niin akuutti tarve, että akku oli loppu ja hänen piti päästä käyttämään sinun puhelintasi ilman että sinä avaat lukituksen?
Just näin. Ihan pitää ihmetellä miten näin sikkuna pärjää, kun ei ole heti varapuhelinta vieressä akun loppuessa. Aivan kuin ei voisi lähettää viestiä viestiä puhelimen ollessa ladattuna tai odottaa sen aikaan kun saa lataukseen.
Miks sun pitäs sitä käyttää, onhan sulla omakin?
Tuttua ja aina näyttö piiloon jos laskee kädestään. Jos ei ole salattavaa miksi pitää toimia noin?
Älkää nyt jaksako XDDDDDDD Jos miekkonen PIILOTTELEE puhelinta, on hyvin nopeasti entinen. Jotain hämärää on meneillään, jos puhelinta ei voi jättää toisen näkyville ihan normaalisti. En minäkään vartioi luuriani kuin hullu ja syöksy nurkan takaa, jos miekkonen katsoo päin sitä. Toisaalta minulla ei olekaan mitään salattavaa, kun en ole pettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Yhtäkkiä salasana vaihtui, puhelimen kanssa mentiin vessaankin.
Minä pyysin tutkia puhelimen, ja hän antoi. Ja näin selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua ja aina näyttö piiloon jos laskee kädestään. Jos ei ole salattavaa miksi pitää toimia noin?
Minä ainakin suojaan ystävieni yksityisyyttä. Ei puolison tarvitse nähdä edes näytöllä mitä kirjoittavat minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vähän offtopic, mutta kerran raivostuin ystävälleni, kun hän kertoi puolisonsa lukeneen meidän viestittelyä. Olin avautunut henkilökohtaisista ongelmistani, eikä ne kuulu muille. Oli lähellä olla entinen ystävä.
Pitäkää ne puhelimet itsellänne ja sovellukset sormenjälkitunnistuksen takana.
Tuota noin, tämän takia ei kannata kirjoittaa mitään mitä koko maailma ei saisi tietää, koska se on niiiin henkilökohtaista ja salaista. Puhelin voi joutua varkaan käsiin ja he osaavat nollata lukitukset ihan helposti. Siinä juttusi ovat ventovieraan silmien edessä.
Itse en edes puhu ääneen mitään järisyttäviä salaisuuksia, koska aina ne voivat levitä. Ja jos jotain sanon tai kirjoitan, olen tietoinen, että joku saattaa saada tietää.
Ei herätä luottamusta, en menis naimisiin tommosen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ei herätä luottamusta, en menis naimisiin tommosen kanssa
En minäkään menisi naimisiin, jos puolisolla ei ole luottamusta ja haluaa tarkistaa puhelimeni.
aina on noussut niskakarvat pystyyn, jos joku haluaa vilkaista puhelinta vaikkei siellä koskaan mitään vakavaa ole ollut. jopa kun sain uuden puhelimen kouraan, jossa ei tietenkään ole mitään, oli fyysisesti vastenmielinen olo jonkun plärätessä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, mikä on yleisin syy, miksi minä itse laitan äkkiä puhelimen näytön piiloon jos esimerkiksi odotan miestäni autossa ja hän tulee yllättäen siihen? Tämä palsta. En ikimaailmassa haluaisi hänen näkevän, että tuhlaan aikaani tällä palstalla. Eli joo, minulla on salattavaa. Pettämiseen se ei kuitenkaan liity millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on muita naisia/miehiä, mutta sinua nyt lähinnä ihmettelen. Miksi ihmeessä kerrot puhelimesi salasanan ja tyrkytät puhelintasi näytille? Puhelin on sinun ja muiden ihmisten sinulle lähettämät viestit on teidän kahden välisiä. Ne ei ole tarkoitettu puolisolle eikä kellekään muulle. En tajua joitakin parisuhteessa olevia ihmisiä kun näyttää viestin vaihdon puolisolle. Ei minun asiani kuulu sinun puolisollesi tippaakaan. Jos haluan hänen niistä tietävän, otan häneen yhteyttä. Pitäisi joku äly olla oman yksityisyytensä suhteen ja ymmärrys, että säilytät mahdollisesti myös toisen ihmisen yksityisyyttä, jonka hän on luottanut käsiisi.
Mulla ei ola salaista viestiliikennettä kenenkään kanssa, joten minun puhelimeni viestit eivät ole salaisia mieheltäni, eikä kyllä oikein muiltakaan. Minun ystävieni kanssa asiat puidaan aina puhelimessa tai livenä, joten ei kannata yleistää. Miehelläni on sama homma. Olemme myös toistemme parhaat ystävät, joten kipeitä asioita puidaan toistemme kanssa, eikä juuri muiden.
Sinun kannattaa aina tiedottaa ihmisiä, että seurassasi ei puhuta muuta kuin säästä.
Toinen nainen tai jossain Tinderissä.
Kyllä siellä kännykässä jotain on, jos sitä pitää piilotella. Ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Minusta se on henkistä väkivaltaa, että antaa toisen ymmärtää, että salailee jotain elämässään. Haluaa tieten tahtoen tehdä toisen epäluuloiseksi, kylvää sen epäilyksen siemenen. Parisuhteessa tulee olla kuin avoin kirja, tietää toisen ajatukset ja tietää, missä mennään, jos haluaa ikuisen liiton.
Tuollaisessa tilanteessa on pakko oman mielenterveyden vuoksi vain elää omaa elämäänsä, ja irrottautua henkisesti luottamuksellisesta parisuhteesta. Yleensä se ei koske vain kännykkän salailua, vaan suhteessa on muutakin mätää.
Se ei mitenkään edesauta parisuhteen kestävyyttä, jos itse on asennoitunut elämään lopun elämäänsä toisen kanssa, olemaan lojaali, rehellinen ja sitoutumaan. Kun toinen ei tee niin, se on lopun alkua.
Minun mies salasi viestittelyt muille naisille. Luottamus meni.