Alle 6-vuotiaan kanssa junaan, kysymys
VR:llä on lipputyyppi vain 6-16- vuotiaille lapsille. Kuinka toimitaan alle 6-vuotiaan kanssa, pitääkö ostaa tuo lippu kuitenkin? Jos pieni lapsi pääsee ilmaiseksi niin hänelle ei sitten varmaan myöskään saa istumapaikkaa.
Kommentit (5)
jos haluut paikan lapselle, kannattaa ostaa perhelippu
No me ollaan ostettu vaan aikuisille liput ja ollaan menty leikkivaunuun. Lapset leikkivät matkan ja aina on ollut sen verran vapaita paikkoja, että on päässyt johonkin istumaan jos on halunnut.
Mua tuli kerran äiti lapsineen ajamaan pois paikaltani, kun heillä oli siinä liput suht. täydessä junassa. Minä sanoin kylmästi, että lapsi voi istua sylissä, ei muita voi ajaa paikoiltaan pois sen takia ettei lapsella ole omaa lippua. Suuttui, mutta mitäs siitä. Kaikesta päätellen olin ostanut lippuni ensin, koska mulla oli ikkunapaikka. Heillä siis oli yksi lippu viereiselle käytäväpaikalle, mutta olisi pitänyt saada molemmat paikat. Varatkaa siis lapselle oma paikka, jos haluatte että lapsella on oma paikka.
alle 6-vuotiaalle ei tule paikkaa ilman lippua. Perhelippuun saa yhtä aikuista kohden ilmaiseksi yhden lapsen ja hänelle tulee paikka. Eli 1 aikuinen ja 1lapsi perhelipulla maksaa sen yhden aikuisenlipun verran.
Minä olen ostanut sen perhelipun vaikka lapsi oli alle 6-vuotiaskin. Näin tämä sai sitten oman paikan.
Muuten tuonikäinen ei tarvitse omaa lippua.