Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naisilla huumorintajua?

Vierailija
17.06.2013 |

Omien kokemusteni perusteella sanoisin, että ei. Toki on naisia jotka jaksavat käkättää vanhoille vitseille, mutta eivät nämäkään pysty nauramaan omalle itselleen.

Toinen asia mikä naisilta puuttuu on tilannekomiikantaju ja -hallinta, joka on ilmiselvä tosikon ominaispiirre.

Itse en ole tosikko, mutta pidän huumorintajua yliarvostettuna ominaisuutena.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, enkä varmaankaan kovin huumorintajuinen, varsinkin jos mieheltäni kysytään. Hän viljeleekin enimmäkseen alapäävitsejä ja puujalkavitsejä, joista kumpikaan ei mua kauheasti naurata. Minuun uppoaa hyvä tilannekomiikka, ei niinkään ns. vitsit, joita joku on keksimällä keksinyt. Myös lasten hassut sanonnat naurattavat.

esimerkki tilanteesta, joka nauratti: meinasin ajaa poliisin ohi pysähtymättä puhallusratsiassa. Siis ei mitenkään huvittavan kuuloista näin kerrottuna mutta silloin tapahtumahetkellä ja vähän sen jälkeen huvituin kovastikin siihen liittyvien koomisien piirteiden vuoksi.

Vierailija
2/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on usein sanottu, että mulla on poikkeuksellinen huumorintaju naiseksi, livenä. Kun kirjoitin tänne, ettei oikein ole ystäviä, sain vastauksen että vaikutan huumorintajuttomalta. Minulla on varmaan aika kierotunut huumorintaju ja usein käy niin, että osa ottaa esim. ihan aivottomat ja tyhmät  itselleni nauramiset tosissaan. Vaikka kun olen toilaillut jotain, ja sanon, että taidan tarvita uuden pään, eli tällaista ihan tyhmää niin saan lohdutettelua, että ethän toki, ethän toki...ja nuo on vakavalla naamalla sanottuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naisilla huumorintajua, mutta harva meistä naisista on hauska. Miehillä on parempi tilannekomiikan taju, ja siksi niiden jutut naurattaa enemmän. Mua en naurata naismaiset ennalta-arvattavat vitsit tai sutkautukset.

Vierailija
4/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, millaisissa piireissä ap liikkuu, mutta avauksesta päätellen ainakin ikävissä. Mun mielestä hauskan ihmisen tekee nopeat hoksottimet, ja se taas ei ole sukupuolittunut ominaisuus.

Vierailija
5/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että miesten jutuille joskus nauretaan paremmin. Silloin tällöin käy niin, että heitän jotain extempore ja ketään ei huvita, mutta mies varastaa sen ja sanoo sen toisessa seurassa omanaan, josta osa voi olla samoja kuin edellisessä, ja silloin kaikki nauravat. 

Vierailija
6/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että miesten jutuille joskus nauretaan paremmin. Silloin tällöin käy niin, että heitän jotain extempore ja ketään ei huvita, mutta mies varastaa sen ja sanoo sen toisessa seurassa omanaan, ja porukasta osa voi olla samoja kuin edellisessä, ja silloin kaikki nauravat. 

Vierailija
7/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 08:27"]

En tiedä, millaisissa piireissä ap liikkuu, mutta avauksesta päätellen ainakin ikävissä. Mun mielestä hauskan ihmisen tekee nopeat hoksottimet, ja se taas ei ole sukupuolittunut ominaisuus.

[/quote]

Rohkenen olla eri mieltä. Katso vaikka noita parhaiden sitcomien käsikirjoittajia, ei siellä paljon naisia ole, kuten ei koomikkoina ylipäänsä.

Vierailija
8/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 08:32"]

Minusta tuntuu, että miesten jutuille joskus nauretaan paremmin. Silloin tällöin käy niin, että heitän jotain extempore ja ketään ei huvita, mutta mies varastaa sen ja sanoo sen toisessa seurassa omanaan, ja porukasta osa voi olla samoja kuin edellisessä, ja silloin kaikki nauravat. 

[/quote]

Mä oon itse pohtinut tätä naurattamisen sukupuoliproblematiikkaa ja lukenutkin siitä jotain. Vaikuttaisi siltä, että naurattaminen tosiaan on jotenkin miesten tehtävä ja kaiken lisäksi kytköksissä seksuaaliseen vetovoimaan.

Jotkut miehet eivät kykene nauramaan naisten jutuille, koska se tuntuu olevan heistä jotenkin perustavalla tavalla väärin. Nämä ovat yleensä niitä "perinteisemmin" ajattelevia miehiä, varsinkin koulutetummissa piireissä tähän törmää harvemmin.

Vierailija
9/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 08:33"]

[/quote]

Rohkenen olla eri mieltä. Katso vaikka noita parhaiden sitcomien käsikirjoittajia, ei siellä paljon naisia ole, kuten ei koomikkoina ylipäänsä.

[/quote]

Eli samaten voi sitten sanoa, että miehistä ei ole lastenhoitajiksi, kun heitä on niin vähän päivähoitoalalla ja että miehet tyhmenevät koko ajan, kun akateemiset alat naisistuvat? Pliis, keksi uudet argumentit ;)

Vierailija
11/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten porukoissa yhdessä nauraminen on korostetumpaa kuin naisten, joissa yhtenäisyyttä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta vahvistetaan myös jakamalla "salaisuuksia".

Muuten aivan absurdi ajatus, että huumorintaju olisi sidottu sukupuoleen. Vähän kuin väittäisi, että naiset ovat rehellisempiä.

Vierailija
12/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 08:43"]

[/quote]

[/quote]

Eli samaten voi sitten sanoa, että miehistä ei ole lastenhoitajiksi, kun heitä on niin vähän päivähoitoalalla ja että miehet tyhmenevät koko ajan, kun akateemiset alat naisistuvat? Pliis, keksi uudet argumentit ;)

[/quote]

Samalla logiikka: Please hanki uudet aivot. Komiikan huippukäsikirjoittajat ovat tunnetusti hyvin luovia ihmisiä ja juuri tuo ominaisuus puuttuu naisilta. Mainitse yksi huippukäsikirjoittaja, joka tekee sitcomeja?

Vierailija
13/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parempi kuin monilla miehillä. En yhtään tykkää tosikkoseurasta. Toki pieni ujous estää mua pääsemästä "valloilleen" joskus. Pidän sanoilla leikittelystä ja hieman kierosta huumorista. Joskus pelkän tekstien perusteella joku luuli minua mieheksi (juurikin sen huumorin takia). Olen kuitenkin naisellinen, söpö ja ujon oloinen nainen, joten monesti varsinkin miehille tulee yllätyksenä kun menen läppään mukaan ja heitän jotain huvittavaa komenttia vastauksena. Ja sittenhän ne on ihan myytyjä :D Ah, miehiä on niin helppo kietoa pikkusormen ympärille :)

Vierailija
14/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsikirjoittajia:

Kätevä emäntä: Käsikirjoitus Marjo Vento, Sari Vento ja Sirpa Bertling

Ponille kyytiä : Victoria Pile, on kirjoittanut muutakin, esim. Green Wing eli vikatikki, jota itse en tosin ole katsonut

Ranuan kummit ja Sikanautaa on miesten ja naisten yhteistyönä kirjoittama.

Todella upeeta on pääosanäyttelijä Jennifer Saundersin kirjoittama.

Pulttiboisia yksinkertaisine vitseineen ja samaa toistavine juttuineen hauskana, vaikka niissä hauskuun on enemmän hahmoissa kuin käsikirjoituksessa. 

Vierailija
15/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiinalaisia olemassa? Omien kokemusteni perusteella ei ole, koska en ole koskaan tavannut kiinalaista...

Vierailija
16/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meni tuossa viimeisessä kappaleessa noiden nimien kopioinnin yhteydessä osa pois, siis moni pitää Pulttiboisia yms. hauskempana kuin noita mainitsemiani, vaikka noissa huumori on parempaa. Pulttiboisit ja Kummelit ovat sanalliselta huumoriltaan simppeliä hahmoihin ja sanoihin perustuvaa, kun taas noissa mainitsemissani on paljon satiiria ja verbaalista huumoria. 14. 

Vierailija
17/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 08:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Samalla logiikka: Please hanki uudet aivot. Komiikan huippukäsikirjoittajat ovat tunnetusti hyvin luovia ihmisiä ja juuri tuo ominaisuus puuttuu naisilta. Mainitse yksi huippukäsikirjoittaja, joka tekee sitcomeja?

[/quote]

Ai luovuus puuttuu naisilta? Just :D

Vierailija
18/18 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan harvat naiset osaa nauraa itselleen, ja on vaikea kestää pientä naljailua. Mun tuttavapiiriin on osunut sellaisia tosikkoja monta. Itse olen miettinyt, että voisko hormonit vaikuttaa siihen, että naiset useammin vetävät herneen nenään pienemmästä kuin miehet...