Vaivaisenluut! Onko kellään muulla moista riesaa?
Näin vain tämä kiusallinen ja kivulias sukurasite tuli sitten ekan raskauden myötä minullekin, vähän päälle kolmikymppisenä minulla on 100 vuotiaan noita- akan jalat.
Kenkien ostaminen on yhtä tuskaa, kun ei mikään mahdu jalkaan. Olenkin paljon avojaloin, mutta kyllä rumia jalkojani tuijotetaan.. : (
Olisiko ainut vaihtoehto leikkaus? entä siitä toipuminen, kauanko kestää?
Kommentit (25)
Kävin keski-ikäisenä lääkrissä, eikä se ollutkaan vaivasenluu vaan nivelrikko isovarpaan tyvessä. Jonkinmoinen virheasento jaloissa ja lättäräpylät ollut lapsesta asti.
Tukipohjalliset auttaa satunnaiseen kipuiluun ja Sievin kenkiin mahtuu.
Vaivaisenluun hoito ilman leikkausta - http://aliexpress.com Tulosten näkymisessä voi kestää jonkun aikaa, mutta ajan kanssa se kyllä toimii.
Mulla oli pitkään vaivaisenluu ennen kuin alkoi vaivata. Käytin korkkareita lähes joka tilanteessa. Olen nyt 50+ ja pari vuotta sitten leikattiin Peijaksessa. Pääsin peruutusajalle ja odotin vain pari kk. Leikkaus meni ok ja muutenkin koko toiminta oli myönteinen yllätys. Pidin 6vk hoitokenkää ja k-piikkiä varpaassa. Ei ollut kipuja. Samalla jäykistettiin varpaan nivel tms. Korkkareille on heitetty hyvästit. Onneksi nykyään on ok kulkea tennareissa ym. Aika vaikea löytää nättejä kenkiä.
Lääkärit ovat tärähtäneitä.. kyseessähän on infektioperäinen ongelma, eli antibioottia kehiin. Voi keskustella mitä antibioottivalikoimaa kannattaa käyttää, sehän se tässä on se oleellinen kysymys. Mikäli antibiooteista ei keskustella, ei ole ymmärtänyt ongelmaa, eikä hoitokaan voi olla hyvä.
Mulla on ollu tosi pahat vaivasenluut jo jostain 20 vuotiaasta (nyt 26-v) mutta koska eivät kipuile mitenkään niin en ole viitsinyt tai uskaltanut tehdä asialle mitään. Oon kuullut kauhujuttuja miten ne hiotaan pois ja se pelottaa. Ovat vaan ruman näköset ja puskee jopa syys/talvikengistä sillain töröttään :(