Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä nyt tässä kuviossa täysi k-pää?

Vierailija
20.07.2013 |

Pari vuotta sitten meillä oli edessä okt:n osto. Mies oli sitä mieltä, että ostetaan vanha talo ja remontoidaan se. Tässä kohtaa minä tein erittäin selväksi, etten ole innoissani ajatuksesta. Remontin keskellä eläminen ei innosta, saatika itse remontoiminen. Raha ym. asiat tulivat kuitenkin vastaan ja päädyimme ostamaan vanhemman osittain remontoidun talon. Tässä kohtaa sanoin miehelle erittäin selvästi, että voin taloon muuttaa, mutten kyllä osallistu remontointiin. Mies vakuutteli, että ei tarvitsekaan, asia ok.

No, nyt olemme asuneet tässä talossa pari vuotta ja mies on tehnyt remonttia. Minä olen osallistunut asiaan epäsuorasti siten, että olen hoitanut lapset ja kodin, kun mies on remontoinut. Olen myös siivoillut remontoinneista johtuvia sotkuja.

Mutta eikäs mitä. Mies on alkanut kuittailemaan siitä, että minä en ole tehnyt yhtään mitään. Samoin miehen sukulaiset ovat alkaneet päivittelemään, että voi voi miten Pertti jaksat kun tuo Maija ei tee mitään ja onpa laiska akka.

Mielestäni minua ei voi asiasta syyttää, toinhan kantani selvästi esiin ennen talon ostoa. Mutta kas kummaa k-pään roolinhan minä tässä kuviossa olen saanut. Mitä mieltä on av-raati?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhee tilanne. Ton takia en ole ostamassa omaa taloa. Ei kiinnosta remppaaminen yhtään, enkä ala kusettaa itselleni että joku muu ne tekee joskus. Miehei on ollut tollo luullessaan selviävänsä kaikesta tosta paskasta yksin. Myykää talo, pelastakaa liittonne. 

Vierailija
2/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 14:24"]

Teeppäs enskerralla, kun miehes alkaa remontin niin, et päästät lapset valtoimelleen sinne rempan keskelle hämmentämään ja ite nostat jalat ylös ja luet annaa.

Sit toteat kylmän viileesti, et NYT mä en tee mitään, huomaatko mikä ero siihen verrattuna, kun teen osuuteni ja hoidan lapset?

[/quote]

Mut siis hei! Kuka vittu ny lukee Annaa? Oikeesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 14:03"]

Mielestäni minua ei voi asiasta syyttää, toinhan kantani selvästi esiin ennen talon ostoa. 

[/quote]

No viestisi mukaan teit selväksi, ettet ole innoissasi remppatalon ostosta. Se on täysin eri asia kuin ettei aio osallistua varsinaisiin remonttihommiin ollenkaan. Miten olette voineet päästä talon ostoon asti niin, että mies kuvittelee sinun auttavan remontissa?

Vierailija
4/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, luinpa huonosti. Unohda edellinen viesti. Olet täysin oikeassa. Osanottoni typerien läheisten johdosta.

Vierailija
5/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 14:19"]

Minä ihmettelen parisuhteita, joissa puolisot eivät halua puhaltaa yhteen hiileen. Tässä tapauksessa koskee teitä molempia. 

[/quote]

Minä ihmettelen parisuhteita, joissa kummankin täytyy aina osallistua kaikkiin projekteihin riippumatta siitä, kiinnostavatko ne yhtään.

Vierailija
6/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia sukulaisia miehelläsi. Ihan sama, mitä teet ja olette sopineet, mutta minusta olisi hirveää, jos sukulaiset tuohon tyyliin minusta puhuisivat, ja toivoisin kyllä, että mieheni laittaisi jotain rajoja sukulaisilleen. Oikeasti pienten lasten perheessä se lasten ja kodin hoito ja siivoilu on sen tason välttämättömyys, että et luultavasti ole tehnyt yhtään sen vähempää remontin eteen. Ikävää, jos miehesi ei ole sitä vielä tajunnut.

Vierailija
7/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte tehneet kirjallisen sopimuksen. Sinähän olet nimenomaan ilmoittanut jo ennen talonostoa, että sinä et remontoi ja asia oli sillä loppuunkäsitelty.

Eihän se sinun vikasi ole, jos mies ei puhetta ymmärtänyt tai ei enää muista sitä.

Vierailija
8/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua täysin, ap. Minullakin on lähipiirissä ihmisiä, jotka eivät jostakin syystä aina usko, että tarkoitan mitä sanon. Vaikka kuinka painokkaasti ilmaisen aikeeni, saan osakseni vain nyökyttelyä: joo joo, miten vain. No itsepä kärsivät sitten. Sitä ennalta-arvattavaa ruikutusta ei vain jaksaisi kuunnella.

Vierailija
9/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ero.

Vierailija
10/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut miehen sukulaisten läsnäollessa kovasti kehua miestäsi remppaajana? "On se Pertti vaan aikamoinen, mähän en itse näistä miesten hommista mitään ymmärrä, kuinka se tosiaan jaksaakin, voi ihanaa kun nyt saatiin tääkin X kuntoon, nyt kyllä kelpaa, voi että..." Sitä se anoppi ainakin halajaa, että hänen erinomainen poikansa saa paljon paljon kehuja ja arvostusta, onhan hän itse sen niin hyvin kasvattanut.

Ja tuo oli kanssa hyvä, että luet sitä Annaa vaan, ja annat miehen hermostua ja kiukutella. Sitten kun lehti on luettu, kysy että tarvitseeko hän APUASI jossakin asiassa, voisitko kenties TEHDÄ jotain hänen vuokseen.

Vierailija
11/26 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vois kuvitellakaan, etten itse remppaisi meidän taloa yhtään! Ei ole niin vaikeaa hoitaa lapsia ja samalla rakentaa taloa, miksi te teette siitä niin vaikeaa? :O

Vierailija
12/26 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä kuitenkin tuli raha-asiat vastaan, niin etkös sää kuitenkin siinä sitten suostunut myös remontoitavaan asuntoon. Kun ette sitä uutta taloa olisi kuitenkaan saanut? En tajuu. Miksi et voi osallistua. Aika kohtuutonta jättää mies remontin kanssa ihan yksi. Se on nimittäin aika raskasta.

Itsellä kokemusta siitä, että mies ei osallistunut remonttiin juuri ollenkaan, koska katsoi, että työssä käyvänä ihmisenä sai vapaa-ajallaan juoda kaljaa ja nukkua.

Eipä siinä mitään. Mutta kävin minäkin töissä ja hoidin samalla lapset. Lapset juoksivat ympäri pihaa kun minä keikuin vanhoilla tikapuilla maalaamassa talon seinää. Kyllä siinä vaiheessa kun putosin kahdesta metristä selälleni, niin että pää oli vain kahden sentin päässä terävästä taloa kiertävästä puisesta kehikosta, tuntui, että kohta lähden kaatamaan oluet jääkaapista rapulaisena nukkuvan miehen niskaan.

Vierailija
13/26 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sulle joku periaatekysymys vai onko joku muukin syy mikset voi joustaa? Jos teillä raha oli syynä miksi päädyitte osittain remontoituun taloon niin mikä olisi ollut sun vaihtoehto? Olisitko ollut valmis muuttamaan pienempään/halvempaan tms?

Vierailija
14/26 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 12:19"]

Aika kohtuutonta jättää mies remontin kanssa ihan yksi.

[/quote]

Miestä ei "jätetty yksin". Ap sanoi, ettei hän tule rementoimaan mitään. Tämän jälkeen mies teki tietoisen päätöksen alkaa rementoimaan taloa yksin, vaikka mitään pakkoa tai velvollisuutta ei ollut. Vastuu päätöksestä on yksin hänen.

Vierailija
15/26 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on alkanut väsymään. Siitä kuittailu johtuu.

Lapsia joudut vahtimaan, oli remonttia tai ei.

Minusta on kummallista että hommaatte alkujaankaan talon jos ei ole varaa, remontin hinta tekee talon ostamiset yhtä kalliiksi kuin valmiin. Valmiin talon korjaamiset alkaa vaan myöhemmin (paitsi hometalo voi olla nykyään jo uusi talo parissa vuodessa).

Minusta teette kuittailulla vaan selväksi sen miten huonosti suhteenne voi ja paljonko kunnioitatte toisianne.

Vaikka siivoat tai hoidat lapsia tai teet ruokaa niin se ei vastaa sitä että autat pitämään puusta kun toinen sahaa. On paljon asioita joissa vaan tarvitsee apua, silloin olet kyllä mulkku jos et auta ja huutelet vaan että sinähän sanoit ettet tule auttamaan.

Tuskin se sun mies on vaatinut että olisit siellä remontissa mukana paljon, vaan lähinnä ehkä kaipasi tuomaan vatupassia tai pitämään narusta kiinni. Jos silloin sanot ettei kiitos niin olet kyllä kamala. Suhteenne on tuhoontuomittu jos pyörit samoissa nurkissa ja vaan tokaiset ettei kuulu sun toimenkuvaan. Päinvastoin voisi olla teillekin ihan tuore viima jos vähän koittaisit olla apuna.

Mitä tuollaisen asenteenomaavan kanssa voi tehdä? Vituttaako sinua jos lapsesi kasvaa tuollaiseksi pullamössöksi ja katsoo vaan nenänvartta pitkin?

Joskus voi tulla ulos sieltä omahyväisyyden kehdostaankin ja auttaa muita. Voithan sin muistuttaa että olet tässä melko huono tai hidas niin toinen myös antaa löysää.

Mutta kyllähän se kertoo sinusta jo paljon jos olisi paljon pientä asiaa joissa voisit kumppaniasi auttaa ja kohautat vaan olkapäitäsi. Sillä vaikka SANOIT joskus ettet osallistu remonttiin, niin meilläkin moni remontti menee niin että yhdessä vaikka mietitään jonkun nurkkauksen laittoa ja autan miestä hakemalla tarvittavia välineitä, tai mittaan jotain, autan kannattelemaan jne ja mies kuitenkin TEKEE. Sinä voisit ihan hyvin siinä joutessasi koittaa auttaa ja tulla mukavuusalueesi ulkopuolelle vähän, näin mieskin taas jaksaa paremmin ja monessa asiassa voisi päästä vaikka nopeammin pois taas teidän perheen luokse jos osallistuisit.

Auttaminen muutenkin vaikka työpaikalla nostaa ME- henkeä jos ihmiset joskus voisivat auttaa jossain muita kuin ilmoittaa tylysti ettei se ole mun hommaa. Ei tietenkään voi tehdä toisien työtä ja tunkea nokkaa muiden alueelle mutta puhun nyt ihan huomaavaisuudesta ja asenteesta. Se tässä näkyy.

Kuulostaa erityisen kamalalle että sinulta pyydetään apua, jota voisit antaa mutta ei: sinä kun olet joskus jo ilmoittanut ettei homma kuulu sinulle.

PS. oma ehdoton mielipidekin voisi yllättäen muuttua jos vähän joustaa ja tekee asioita joita on vaan joskus päättänyt olla tekemättä.

Vierailija
16/26 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi jättää remontin oottamaan pariks viikoks, lähe sä lomalle. Saa hoitaa lapset ja kodin nii näkee miten ollaan tekemättä mitään. Muiden hommat näyttää aina helpoilta.

Vierailija
17/26 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 12:37"]

Mitä tuollaisen asenteenomaavan kanssa voi tehdä? Vituttaako sinua jos lapsesi kasvaa tuollaiseksi pullamössöksi ja katsoo vaan nenänvartta pitkin?

Joskus voi tulla ulos sieltä omahyväisyyden kehdostaankin ja auttaa muita. Voithan sin muistuttaa että olet tässä melko huono tai hidas niin toinen myös antaa löysää.

[/quote]

Huh mitä roskaa. Aloittajahan nimenomaan sanoi, ettei aio osallistua remonttiin koska remontointi on hänestä vastenmielistä. Tämän jälkeen mies päätti, että hän remontoi taloa yksin. Jos remontointi alkaa maistua puulta, mies saa syyttää vain ja ainoastaan itseään.

Nuo nenänvarsi-, pullamössö-, ja omahyväisyysjutut ovat ihan käsittämättömiä. Ilmeisesti sinulle on mahdoton ajatus, että joku voisi vaikka tarkoittaakin, mitä sanoo, ja pitää omista rajoistaan kiinni?

Vierailija
18/26 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehesi on alkanut väsymään. Siitä kuittailu johtuu."

Tässä oli erittäin hyvä pitkä vastaus, kannattaa lukea ajatuksen kanssa uudestaan parikin kertaa läpi.  Ehdottomuus ja oman edun kiinnipitäminen ei ole parisuhteen alussa, keskellä eikä lopussa mikään toiseen vetoava ominaisuus. Paremmin saat asiat sujumaan kun tuet toista, näytät että olet mukana vaikka sitten lapsia hoitamalla ja teette yhdessä asioita. Parisuhde helposti ajautuu molempien omaksi jutuksi jos ei ole yhteisyyden tuntua, johtuu se nyt mistä vaan. Ja sitten alkaa tuntua helpommalta elää itsekseen kun ei saa arvostusta toiselta.

Tutkitusti auttaminen apinayhteisössäkin lisää molemminpuolista auttamista. Erot syntyvät arvostuksen puutteesta. Välillä pelisääntöjä joutuu suhteessa yhdessä tarkistamaan. Yhteinen tekeminen sitoo suhteen osapuolia.

24 puhuu asiaa toisin kuin nämä jotka haluaa pitää omasta kunniastaan kiinni (ja eroavat sitten 14 v liiton jälkeen).

T. 45 vuotias, kerran eronnut

Vierailija
19/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta, mitä alunperin oli sovittu. Et ole k-pää.

Vierailija
20/26 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on kusipää. Sä olet tehnyt jo ennen talon ostoa erittäin selväksi asiat ja nyt miehes alkaa hakemaan sympatiaa sukulaisilta. Mun mielestä todella törkeää käytöstä, koska teidän pitäisi olla toistenne tukena ja jos mun miehen sukulaiset haukkuis mua eikä mies puuttuis asiaan, niin vois olla aika vakavan perhekriisin paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi