Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa ikinä pestä rintsikoita!

Vierailija
20.07.2013 |

Voivat hyvin olla pari kuukautta pesemätä, eivät ne mitenkään haise tai muuta.. En tajua näitä, jotka laittavat rintiskat yhden pidon jälkeen pesuun!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä rintsikoiden pesemisessä vaatii JAKSAMISTA?

Kun on pesupussi olemassa, niin siellä ne kaarituellisetkin puhdistuvat muun pyykin mukana, kaarituettomat ilmankin.

Heitän ne vaan pyykkikoriin, laitan koneeseen ja siitä kuivumaan, mikä siinä voisi olla jotenkin enemmän jaksamista vaativaa kuin vaikka sukkien tai paidan pesussa?

Olisko hyvä hankkia paremmin pesua kestävät arkiliivit, jos nykyisiä et uskalla pestä - mikä on eri asia kuin jaksaminen. Samahan se, menevätkö pilalle siksi kun ovat niin pitkään pesemättä vai siksi, kun pestään liikaa. Lika kuluttaa enemmän kuin pesu.

Vierailija
42/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulkaas teidän ansiostanne taidan nyt sitten ostaa tuon pesupussin! En tiedä miksen sitä koskaan ole hankkinut, ei ole varmaan tullut vastaan, mutta kai sitä täytyy.. Jostain syystä vaan esim. paidoista huomaa heti parin kerran käytön jälkeen, että ne tuntuvat ja haisevat vähän ummehtuneitla, mutta rintsikoista en tuota havaitse.. Siksi tää peseminen on ollut tällaista.

T: AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutamat eriväriset Changen kaarituelliset t-paitaliivit( suosikkini), parit urheiluliivit ja parit harvoin käyttämäni, ei niin mukavat hienosteluliivit. Kyllä ne kaikki kestää 40-pesun pesupussissa. Tietenkään en mitään huuhteluaineita käytä. Jonkun ajan kuluessa ympärysmitta on hieman löystynyt, muttei se haittaa kun otan aina napakan ympärysmitan, jossa kolme säätövaihtoehtoa. Pesen liivit ehkä kolmen käyttökerran jälkeen, riippuen siitä kuinka olen hikoillut ja onko kesä vai talvi. Ei ne ikinä ole haisseet eikä hikeni haise voimakkaalle, mutta nudenvärisissä liiveissä alkaa olla kaaritukien kohdalla parin käyttökerran jotain tummempaa väriä, ehkä vaatenukkaa ja ihonrasvaa, joten mielestäni on parempi pestä ne, ettei iho kärsi tai liivit pinty.

Vierailija
44/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne haisevat. Ikävä kyllä te ette itse haista katkua.

Vierailija
45/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen pyykkikoneessa pesupussissa kaarituellset push uppini ja hyvin ovat kestäneet. Ei mulla ole edes halpiksista koskaan kaarituki lähtenyt irti.

Vierailija
46/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä että pesupussi on minusta tosi kätevä matkoilla, sinne voi nakata likaiset alusvaatteet ja muut etteivät pyöri matkalaukussa. Ja pesupussi hengittää, niin ei likaiset vaatteet ala haista enempää.

Meillä on kolme pesupussia, laitan niihin sukkahousut ja kaikki vähänkin herkemmät vaatteet pesukoneeseen.

Vierailija
47/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin täällä; pyykkikoneeseen  muun pyykin (40) sekaan pesupussissa!

Minulla on aika isot rinnat ja kyllä hikoilen rintojen alta niin, että pari päivää pidän samoja ja sitten pesuun. Teen vielä niin, että kun aamulla laitan  puhtaat töihin lähtiessäni, niin kotiin tullessani vaihdan kotirintsikat. Seuraavana päivänä en, kun sitten ne jo meneekin illalla pyykkikoriin.

Lika kuluttaa kuituja niin, että liivithän menevät äkkiä huonoiksi. Ja; kyllä ne haisevat, et vaan sitä enää itse huomaa!  Siinä käy samalla tavalla kuin parfyymien kanssa eli oma nenä tottuu ja vähitellen lisää ja lisää hajusteen määrää. Muut kyllä sen huomaavat, valitan.

Vierailija
48/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten siis von haistaa oman likani muista vaatteista, mutta en rintsikoista??

Tään on mulle mysteeri..

T: AP

Vierailija
49/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta saman tien kaksi pesupussia; toinen vaaleille ja toinen tummille vaatteille. Pesupussiin ottaa väri tummasta pyykistä, joten ei siihen samaan viitsi laittaa valkoisia liivejä.

Pesun pesupussissa myös esim. sukkahousut ja ohuet huivitkin.

Vierailija
50/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdan rintsikat ehkä 5-7 päivän välein normioloissa (liikunnassa on omat, siivouspäivän jälkeen vaihdan yms). En haise hielle, mutta pesen ne siksi, että pesuvesi on ihan likasta. Uskon siis silmiä, en nenääni.

Vierailija
51/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en huomaa rintsikoissa mitään likaa. En haista enkä näe, vaikka muissa vaatteissa huomaan. Enkä hikoile rintsikoiden alueelta paitsi hikilenkillä, mutta siellä en tavallisia liivejä käytäkään.

Eli ymmärrän Ap:tä siinä mielessä. Pesen kyllä liivini säännöllisesti, mutten joka käytön jälkeen (paitsi ne urheiluliivit, jotka selkeästi hikoontuu).

Vierailija
52/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yhdet rintsikat, joita käytän vain erikoistilanteissa ja ne pesen käsin. Muuten käytän urheilutoppia, jo ihan työnikin takia. Töissä tarttuu paskanhaju alusvaatteita myöten, ja ne on voitava pestä koneessa 60 asteessa. Aina mustan pyykin koneelliseen menee muutama toppi, kun vaihdan päivittäin puhtaat päälle.

Vierailija
53/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en minäkään hikoile ja siksi rintsikoiden pesu kyllä välillä venähtää tosi harvaksi.

Vierailija
54/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko minä sitten epänormaali, mutta minun pitää vaihtaa rintsikat joka ikinen päivä. Aina, kun käyn lenkillä, tuntuu, et kaikki hiki jää kiinni just alusvaatteisiin. Mutta ei niiden pesu ole mulle mikään ongelma, laitan ne 40 asteeseen pesukoneeseen, enkä käytä edes pesupussia, eikä ne mene miksikään siellä. En muuten ymmärrä ollenkaan, jos naisella on vain yhdet rintsikat, oikeesti, yhdet??????

Mulla on varmasti ainakin 10 rintsikat, jotkut valkoisia, jotkut mustia, jotkut punaisia, jotkut sporttisia, käyttötarkoituksen mukaan...

Vierailija
55/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleilla naisilla on useammat rintaliivit, joita pestään usein. Skunkit eivät ymmärrä ihosta irtoavan lian tarttuvan alusvaatteisiin. Ei ihme, että julkisilla paikoilla haisee usein pahalle. Tämä palsta on todellinen porsasforum.

Vierailija
56/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh nää joka päivä rintsikoita pesevät on niitä samoja jotka kulkee sama tavitakki päällä koko talven pesemättä. Ei kuulemma likaannu/haise... Mutta rintsikat päivässä.

Vierailija
57/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä ikinä pesisi liivejäni normaalilla ohjelmalla. eikö teillä ole villa tai käsinpesuohjelmaa koneessa? itse pesen käsinpesuohjelmalla liivit.

Vierailija
58/58 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä vielä moi..

Tosiaan mulla on kyllä urheiluun ihan omat rintsikat, jotak pesen joka käytön jälkeen muiden vaatteiden mukana..  Eli kyllähän ne on ihan märät lenkin jälkeen, mutta normaaleita liivejän en käytäkään ikinä kun liikun.

Lisäksi jos käsinpesuohjelmaa alkaisi käyttelemään pelkästään liivejä varten niin siinähän menisi ikä ja terveys.. Mulla on muutenkin niin vähän aikaa olla kotona, että normaalinkin pyykinpesun järjestäminen on uskaa, kun kone pyörittää normaalejakin pesuohjelmia pari tuntia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi