Osa-aikatyöläinen, aiotko lopettaa toisten varoilla elämisen ja hankkia kokoaikatyön?
Osa-aikatyöläinen, aiotko lopettaa lusmuilun sekä tuilla elämisen ja hankkia kokoaikatyön hallituksen leikkausten kannustamana?
Kommentit (49)
Olen osa-aikatyöläinen, mutta mikä ihme sinut saa kuvittelemaan että lusmuilen, elän tuilla tai muulla tavoin muiden varoilla??? Palkkani on niin hyvä, että minulle riittää 60% työaika, en tarvitse muuta.
Kokoaikatyöläinen, mitä jos kukaan työnantaja ei suostu antamaan kuin osa-aikatyötä? Häh?
Mistähän vaikka Prisman kassa taikoo itselleen lisätunteja tai toisen työnantajan jolle voi tulla töihin miten itse päättää
En koska hankin osa-aikatöillä 3000€ kuussa ja en saa mitään tukia.
Teen osa-aikatyötä koska en pysty satastakaan tekemään. Työni on fyysistä (hoitoalalla) ja selkäni on niin sökönä ettei 5-päiväinen työviikko onnistu. Haluan kuitenkin tehdä sen minkä voin, joten teen 3 päivää viikossa. Vaihtoehto on jäädä työttömäksi ja elää kokonaan tuilla. t. lähihoitaja 55v.
En, minä lusmuilen vielä 352 päivää.
Tuu ite tekemään mun työtä kokoaikaisena, et varmasti pystyisi sinäkään.
En todellakaan. Kokopäivätyö ja opiskelu olis itselle ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän vaikka Prisman kassa taikoo itselleen lisätunteja tai toisen työnantajan jolle voi tulla töihin miten itse päättää
Tämä. Tunteja teen niin paljon kuin saan, noin 25h/vko. En ole löytänyt toista työnantajaa joka odottelisi ensin työvuorolistani jonka jälkeen tiedän mitä voisin sinne toiseen paikkaan tehdä.
Teen töitä niin vähän kuin voin, mutta samaan aikaan en todellakaan halua olla missään tekemisissä työkkärin tai kelan saati sossun kanssa. Haluan vain olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Teen osa-aikatyötä koska en pysty satastakaan tekemään. Työni on fyysistä (hoitoalalla) ja selkäni on niin sökönä ettei 5-päiväinen työviikko onnistu. Haluan kuitenkin tehdä sen minkä voin, joten teen 3 päivää viikossa. Vaihtoehto on jäädä työttömäksi ja elää kokonaan tuilla. t. lähihoitaja 55v.
Saatko soviteltua päivärahaa tai asumistukea? Motivoiko työ jos leikkuri iskee kohdallesi?
Olen puolikuntoinen ja reippaasti yli viiskymppinen. Teen jo nyt töitä niin paljon kuin pystyn. Nyt kun suoja-osa lähtee ja asumistuki pienenee, joudun toimeentulotuelle. Joudun lähettelemään tiliotteitani saadakseni tukea. Kaikki syynätään. Tulee mieleen, että kaikki ihmisarvo viedään ja kun tuohon nöyryytykseen joutuu, niin se ei lisää siltikään työkuntoani mitenkään, vituttaa vaan.
Kaiken tämän jälkeen, kuka luulee, että tekisin enää töitä ollenkaan? Minä ainakin aion jättäytyä kokonaan työttömäksi ja vedän sitä toimeentulotukea kun ne tiliotteet sinne joudun muutenkin lähettelemään. Valtio tulee menettämään tässä sen minun palkkani, eli tonnin kuussa, eli kuinkas tämä nyt veronmaksajia kannattaa?
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä niin vähän kuin voin, mutta samaan aikaan en todellakaan halua olla missään tekemisissä työkkärin tai kelan saati sossun kanssa. Haluan vain olla rauhassa.
Tämä.
Juu, minä ja todella muukin koulunkäynnin ohjaaja, jolle ei ole tarjolla kokoaikaista työtä koulussa. Sitten sinne otetaan näitä toimeentulotuella pakotettuja ja voi vain kuvitella mikä heidän työmotivaatio on työskennellä niiden eniten tukea tarvitsevien lasten kanssa.
Kokopäiväisissä hanttihommissako muiden asiat alkaa jo kismittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko soviteltua päivärahaa tai asumistukea? Motivoiko työ jos leikkuri iskee kohdallesi?
Saan asumistukea. Noh, jos asumistukea leikataan, kannattaako minun enää töitä tehdäkään? Eipä kannata. Asun nyt jo oman kuntani halvimmassa hintaluokassa, eli yksiössä jonka Kelakin hyväksyy jos toimeentulotuelle joutuisin. Ei ole siis enää mistä tiristää. Jos asumistukeani leikataan, jään kokonaan pois työelämästä. Siinä lähtee sitten taas yksi hoitaja pois alalta. t. lähihoitaja 55v.
Olen osa-aikatyössä, mutta en elä tukien varassa, vaan elätän itseni sillä palkalla ja saan lisäksi vuokratuloja omistamistani peltoalueista. Ja vieläpä se, että menoni ovat hyvin maltilliset, joten tulojenkaan ei tarvitse olla kovin suuret.
Voi olla, että siirryn kokonaan loisimaan sinun kustannuksellasi. Hallitus kun vie minulta asumistuen, niin palkka ei riitä vastikkeeseen ja ruokaan. Toimeentulotukijono siis kutsuu ja kun auton laitan pois, niin takaisin se ei tule. Työt on sitten siinä ja kymmenen vuotta menee tukiaisilla eläkettä odotellessa. Tämä on hallituksen tahto, ei minun valintani.
Työtunteja ei saa enempää eikä koko-aikatyötä muualta.
Miten olet ajatellut asiaa, kun nuo leikkaukset lähtee yrityksiltä eikä yrittäjät saa enää vuoden päästä asumistukea omistusasuntoon.