En jaksa ikinä pestä rintsikoita!
Voivat hyvin olla pari kuukautta pesemätä, eivät ne mitenkään haise tai muuta.. En tajua näitä, jotka laittavat rintiskat yhden pidon jälkeen pesuun!
Kommentit (58)
Ihan pelkkää ihopölyä lähtee 2kk jo huima määrä. Miettikääpä vaikka asunnon pölymäärää 2 kuukaudessa. Omaan "hajuunsa" tottuu, itse sitä ei haista. Jokaisella meistä on ominaishajunsa. Eriasia onko siitä mitään haittaa jos ei rintaliiveja pese. Hygieenisesti ei ole kuin hajuhaitta.
Monet tässä ketjussa tuntuvat ajattelevan olevansa hygienisesti ok, jos rintaliivit eivät haise omaan nenään päivien, viikkojen tai jopa kuukausien käytön jälkeen. Jotkut ajattelevat, että eivät ehkä hikoakaan niihin liiveihin. Bakteeripesiä ne kuitenkin ovat, rintaliivien materiaalit siitä kärsivät. Haisemattomuudelle on hieman ontuvaa argumentoida, että eipä kukaan ole huomauttanut. Oikeasti, kuka kehtaa mennä huomauttamaan naiselle, että tämän alusvaatteet haisevat? Omaa hajuaanhan kukaan ei pidä pahana, silti toiset sen voivat haistaa. Etenkin, jos pinttyneeltä, pesemättömältä hieltä haiseva nainen ei ole oma rakas, jonka tuoksu herättää lämpimiä ajatuksia, eikä ehkä eltaantuneenakaan yökötä.
Itsestäni tuntuu vastenmieliseltä laittaa puhdasta ihoa vasten likainen, pesemätön alusvaate. Minä tiedän, että se ei ole puhdas, vaikka onnettomalla hajuaistillani en sitä huomaisikaan. Rintaliiveistä se lika, joka on paitsi hikeä myös rasvaa ja kuollutta ihosolukkoa, siirtyy myös puseroihin ja haimeisiin. Nämä eritteet ovat ikäviä, kun ne yhtyvät hajustettuihin pesuaineisiin, hajuvesiin tms.
Tämän kaiken tiedän siksi, että olen kumppanini ovat olleet naisia ja tällaisia asioita on voitu ystäväpiirissä käsitellä avoimesti, kun on "tilivelvollisena" toiselle naiselle.
Rintaliivejä en pese muun pyykin seassa, erillisessä käsinpesuohjelmassa kylläkin. Huomaattehan pesupussin ostajat, että pesupussissa pitää olla muovikovikkeet kaaritukia varten. Muuten se pesupussi ei suojaa kiertymiseltä ja vääntymiseltä, etenkin jos pyykissä on mukana isoja vaatteita, joiden mukiloimaksi pesupussissa olevat rintaliivit joutuvat. Oikean rintaliivipussin puutteessa laittaisin pesupussin vaikka jonkun puseron hihaan turvaan.
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 17:53"]
Mä pesen pesukoneessa muun pyykin seassa kaikki kalliit liivini ilman pesupussia joka käytön jälkeen eikä ne ole mennyt miksikään edes parin vuoden pesujen jälkeen. Ei tulis mieleenkään käyttää toista päivää samoja liivejä.
[/quote]
Siinä on vain se, että jos ne kaarituet irtoaa, kone voi mennä rikki. Pesupussi suojaa myös konetta.
Ja toinen, minulla on pesukoneeseen käsinpesuohjelma, johon laitan liivini pesupussissa, voi valita 30 tai 40 asteen pesun. Hienopesuaine olisi varmaan vielä parempi, mutta pesen tavallisella.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 17:53"]
Mä pesen pesukoneessa muun pyykin seassa kaikki kalliit liivini ilman pesupussia joka käytön jälkeen eikä ne ole mennyt miksikään edes parin vuoden pesujen jälkeen. Ei tulis mieleenkään käyttää toista päivää samoja liivejä.
[/quote]
Siinä on vain se, että jos ne kaarituet irtoaa, kone voi mennä rikki. Pesupussi suojaa myös konetta.
Ja toinen, minulla on pesukoneeseen käsinpesuohjelma, johon laitan liivini pesupussissa, voi valita 30 tai 40 asteen pesun. Hienopesuaine olisi varmaan vielä parempi, mutta pesen tavallisella.
[/quote]
Niissä pesupusseissa on vaan sekin, että jos se kaarituki irtoaa, niin sehän tulee sieltä tavallisen pussin raoista läpi. Olen nähnyt. Pussin materiaalin tulee olla siis tiivistä ja kovaa, mieluiten kovikkeellinen pyöreä pussi.
Huljutat ne samalla, kun menet suihkuun, Tämän opin eräätlä alusvaate esittelijältä. Helppo ja vaivaton homma.
Voin minäkin näin anonyymisti tunnustaa, että omistan vain yhdet rintsikat joita käytän, ja pidän niitä päivittäin, pesen ehkä kerran parissa kuukaudessa. Ei haise, eikä näytä likaisilta, ei ole kukaan muukaan asiasta huomauttanut, joten en näe sytä pestä useammin, varsinkin kun on tosiaan vain nämä yhdet käyttökelpoiset.
Ja joo, pitäis ostaa lisää, muttakun kuppikoko on niin huima, että rintsikoita on tosi vaikea löytää, ja ne maksaa ihan älyttömästi, niin en ole viitsinyt stressata asiasta
Meinasin sanoa että hyi helvetti, mutta kakkonen ilmaisi asian jo samoilla sanoilla.
No hyi, käytän semmosia missä ei ole kaaritukia. Siellä ne koneessa peseytyy muun pyykin joukossa.
Joo mäkin oon laiska pesijä mutten kyllä ihan noin pitkään pidä. Ennen pesin rintsikat käsin, nyt laitan vaan koneeseen pesupussiin (enkä ihan aina siihenkään) eli periaatteessa pesuväli ei ole kovin pitkä kun meillä kuitenkin pyykätään aika usein. Usein kuitenkin unohtuvat pitkiksi ajoiksi pyykkikorin pohjalle. Mulla on kuitenkin useammat rintsikat tosin ei läheskään niin monet kuin aikaisemmin. Nyt olen mennyt monta vuotta imetysrintsikoilla eikä vanhat enää sovi niin en ole viitsinyt ostaa kovin monia. Pitäisi kyllä varmaan ostella uusia kun on todennäköistä, että tuo imetyskin jatkuu vielä pitkään kun nyt olen raskaana.
Mulla oli nuorempana samoin, joskus parikymppisenä siis ja alle. En juuri hikoillut, olin myös kyllä 10 kg hoikempi, eli rinnat oli pari kuppikokoa pienemmät. En mäkään pessyt kuin kerran kuukaudessa-parissa, eikä ne haissut millekään.
Nyt on kyllä jo monta vuotta mennyt sillä tavalla, että on ihan pakko pestä vähintään 3 päivän käytön jälkeen. Mä hikoan rintojen alta ja välistä joka päivä, usein niinkin että rintaliivit ovat ihan likomärät. Sitten ällöttää ja haiseekin kamalalta, pakko laittaa pesuun.
Käsin en kyllä jaksa niitä pestä, vastoin pesumerkkejä laitan vaan pesupussiin ja pyykkikoneeseen. Eipä ne oo siitä miksikään menneet, kunhan muotoilee kupit kosteana takaisin kuosiinsa ennenkuin laittaa kuivumaan.
Hahhah ette myöskään ikinä uskoisi minusta jos minut nökisitte, että pesen rintsikat näin harvoin. Jotenkin vaan se on niin vaivalloista kun täytyy pestä ne käsin niin en tule sitä koskaan tehneeksi. Huomaamata sitten kuluu tää parikin kuukautta :D
Pitäisköhän vaan ostaa toi pesupussi.. Mun on pakko kyllä pitää kaarituettuja, muuten ei tulis mitään! Kaikki rintsikkani on melkeen tuollaisella muotoilulla kupilla, pelkään että se menee pilalle..
T: ap
Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä KAHDEN KUUKAUDEN käytön jälkeen vaate on paskainen, etenkin alusvaate. Ette vaan itse haista sitä. Vaihdatteko kuitenkin alus/t-paitanne?
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:10"]
Pitäisköhän vaan ostaa toi pesupussi.. Mun on pakko kyllä pitää kaarituettuja, muuten ei tulis mitään! Kaikki rintsikkani on melkeen tuollaisella muotoilulla kupilla, pelkään että se menee pilalle..
[/quote]
Menevät pilalle liasta. Lika kuluttaa kangasta. Osta pesupussi (alle 2 e) tai tukevia kaarituettuja, esim. urheiluliivejä.
[/quote]
Ihan oikeasti???
Pesupussiin vaan ja koneeseen muun pyykin sekaan 40 asteeseen, ei mene miksikään. Käytän vain kaarituettuja liivejä ja pesen ne käsin vain äärimmäisessä hädässä (eli matkoilla tai jos ainoat asun alle sopivat liivit on likaiset ja huomaan sen niin viime tipassa ettei pyykkikoneellista ehdi enää pestä).
Minulla on F kupin rinnat ja omistan yli kymmenet laadukkaat rintaliivit. Pesen pesupussissa koneessa ja hyvin kestävät. Halvoista liiveistä alkaa kaarituet irtoilla ja siksi en sellaisia ostakaan.
Mulla ei ainakaan ole mennyt pilalle, pesen kaikki rintaliivini 40 pesukoneessa, pesupussissa. Mä pidän liivejä 1-4 päivää (esim. nyt kesällä olen ollut reilun kuukauden ulkotöissä ja aurinkoisella säällä tulee hikoiltua aika paljon ja liivit menee vaihtoon päivittäin).
[/quote]
Mulla on neljät rintaliivit, pesu kerran kuussa. En uskalla laittaa koneeseen, joten pesen käsin. Näppärä ja nopea homma, kun siihen ryhtyy, mutta vaatii viitseliäisyyttä aloittaa. Yhdet liivit on ehkä 14 päivää käytössä, jonka jälkeen pesu.