Työtön nuori nainen, onko muita?
Olen työtön nuori nainen, ikää on 22v. Olen käynyt lukion ja amiksen ja hakenut töitä, mutta ei vaan löydy. Olen ihan "terve", ei siis mitään alkoholiongelmaa, mitä vois heti olettaa kun on työtön. Kun työttömistä puhutaan aina ongelmaisina miehinä. Jotenkin hävettää olla työtön... Luulis, että nätti ja oma-aloitteinen nainen nyt löytäisi töitä, mutta kun ei. Miesystäväni on töissä, mutta hänkin jaksaa aina huomauttaa työttömyydestäni ja appivanhemmatkin aina vihjailee.
En tiä, jotenkin tuntuu, että työtön nuori nainen on joku legenda, ainakin meikäläisen piireissä. Kaikilla on joku työ- tai opiskelupaikka tai sit ovat kotiäiteinä. Jotenkin turhauttavaa olla kaiket päivät toimettomana. Onko muita samanlaisia...
Kommentit (27)
täällä on 25 -vuotias työtön nainen. Ylioppilastutkinto on suoritettu ja amis käyty myös. Nyt alkaa kolmas vuoteni työttömänä. Ulkonäöstä ei ole työnsaannin kannalta mitään hyötyä :D Enemmän ratkaisee työkokemus, jota minulla ei ole lainkaan. Kun en koskaan sitä ensimmäistä työpaikkaa ole saanut, niin ei tule ensimmäistäkään työtarjousta. Näin se menee... En ole kelvannut edes mäkkärin kassalle työllistämistuen kera (työnantaja olisi saanut 500e kuussa palkkaamisestani) ... Nällä näkymin olen työtön vielä kolmekymppisenä.
Kai te amiksen käyneet olette työharjoitteluja tehneet yrityksiin, eli teillä on edes jotain kesätyö/harjoittelukokemusta jostain??
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 10:56"]
Luulis, että nätti ja oma-aloitteinen nainen nyt löytäisi töitä, mutta kun ei.
[/quote]
Voi että, kyllä nyt nätin pitäisi saada töitä!!
[/quote]
Niinpä, rumat pysykööt kotona ja menkööt sossuun :)
Ei vaan, vakavasti, naamasta riippumatta kehotan vasta 22-vuotiaana ottamaan vastaan _mitä tahansa töitä_ puhelinmyynnistä ja McDonald'sista lähtien, jos vaan kotipaikkakunnaltasi yhtään mitään löytyy. Ehdit kyllä nostella työttömyyskorvausta ja työmarkkinatukia myöhemminkin.
Eivätkö nuo paikat mene lähinnä sukulaissuhteilla?
Oletteko todella hakeneet kaikkea työtä mitä ikinä kykenette tekemään. Oman kokemukseni mukaan siivoustöitä riittää jokaiselle, jos ei mitään muuta löydy. Reippaasti soittelemaan oman alueen siivousfirmoihin ja tarjoamaan panostaan sinne.
Kaupan kassalle pääsee ilman työkokemusta ja koulutusta, oletteko laittaneet suuriin kauppaketjuihin hakemuksia/ käyneet pienemmissä liikkeissä kauppiaan puheilla??
Puhelinmyyntiä on myös tarjolla rajattomasti, luulisi senkin työttömyyden voittavan. Oman kokemuksen mukaan työtä kyllä saa varmasti, kunhan on valmis tinkimään vaatimuksistaan. Menkäät hyvät ihmiset paikanpäälle kysymään työtä, esimerkiksi ravintoiloihin ja baareihin nykimään esimiestä hihasta, reippaalla asenteella pääsee pitkälle.
PS: ettei ole vieläkään kertoneet sitä omaa koulutustanne...
Olen ollut myös samanlaisessa tilanteessa, välillä useamman kuukauden. Ne ovat tuntuneet silloin todella pitkiltä ajoilta. Olen siis ollut määräaikaisissa lyhyissä työsuhteissa, mutta valmistumiseni jälkeen nyt 5 vuotta myöhemmin päässyt paremmin kiinni työelämään. Tämä kaikki on vaatinut lukuisia työhakemuksia, haastateluita, kursseja, muuttamista (eli vaivaa ja rahan menoa). Tuolla opiskelumäärällä, et ole voinut olla työtön todella pitkään, joten toivoa on. Kokemukseni perusteella on oltava aktiivinen ja laitettava itsensä likoon. Tsemppiä työn hakuun!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 10:56"]
Luulis, että nätti ja oma-aloitteinen nainen nyt löytäisi töitä, mutta kun ei.
[/quote]
Voi että, kyllä nyt nätin pitäisi saada töitä!!