Suositelkaa jotain hyvää leffaa!!
Ukkokulta lähtee työreissulle viikonlopuksi ja ajattelin näin itsekseni pitää elokuva+herkutteluillan. Mikä on paras elokuva minkä olette nähny? Ei mitään lässynlässyn rakkausjuttuja tai ihan kauheen pelottavia (yksin kun kotona olen) :) pidän erityisesti psykologisista ja sellaisissa jossa on oikeesti hyvä juoni.
Kommentit (12)
Jostain syystä mulle tuli ekana mieleen Kolja, tsekkiläinen elokuva 90-luvulta. Saanut Oscarin joten löytyy kyllä videovuokraamoista ja netistä. Menee tuohon kategoriaan 'oikeesti hyvä juoni'.
The Prestige on hyvä, samoin Donnie Darko oli tosi jännä, ei siis pelottavalla tavalla, mutta vähän "outo" ja hyvä. Jostain syystä mulle tulee vaan näitä vähän vanhempia leffoja mieleen!
Ryan Goslingin tähdittämät Drive ja Crazy Stupid Love on hyviä, samoin tykkään Sofia Coppolan elokuvista eli esim. eka Virgin Suicides tai edellinen Somewhere. Lukas Moodyssonin Mammutti oli myös ihan hyvä.
Heh, en näköjään osaa muuta adjektiivia kuin 'hyvä'! Mutta suosittelen noita edellämainittuja, googlaa itse tarkemmin jos joku niistä kiinnostaisi :)
t. 3
Cold Heart on aivan mahtava psykologinen jännäri, vaikka siinä ei ole mitään verisia juttuja kuin jännittävä loppu, ei taatusti edes elokuvan keskiosassa tietää miten se loppuu.
kaunis Nastassja Kinski yrittää pitää avioliittoaan toimivana, takana aviomiehen pettäminen, siinä hän tapaa työssään nuoren henkilön ja alkaa intohimoisen suhteen, kun haluaa päättää sen niin kundi rupeaa hankalaksi. sitten selviää, kundi onkin lähetetty aloittamaan suhteen...
deuce bigalow ja big stan ovat niin hauskoja komedioita että leuka kipeytyy varsinkin big stanin kohdalla. rob shnider pääosassa.
katso Hostel, kauhu on mutta opettaa varomaan jos menee ulkomaille ei saa mennä mihinkään outoon hostelliin. hotellivieraita myydään kidutettaviksi rikkaille miljonäärisekopäille, eri kansalaisuudet myydään eri hinnoilla, siinä onmathew broederic sinkkuelämän sarah jessica parkerin aviomies pääroolissa, tarantinon elokuva.
The Butterfly Effect, suomennettuna Perhosvaikutus
Pääosassa on Ashton Kutchner (vai miten se kirjoitetaankaan...) jolla tulee sellaisia "kohtauksia" joiden aikana pääsee takaisinpäin menneisyydessä ja voi muuttaa tapahtumia.
On mun lempileffa, pitääkin katsoa pitkästä aikaa.
Ehdotin täällä jo eilen eräälle toiselle American History X-elokuvaa. Googlaa elokuvan juoni, jos et vielä sitä tiedä, mutta älä lue loppuun asti ettei mene loppu pilalle.
Muuten ehdottaisin myös Unelmien sielunmessua, mutta se on niin ahdistava että ainakin itse haluan aina elokuvan jälkeen käpertyä miehen kainaloon.
cherry baby,
katso traileri youtubesta, maggie gyllenhaal näyttelee todella hyvin. nuori nainen juuri pääsee vankilasta ja tulee kotiin, yrittää tutustua uudestaan pieneen tyttäreensä, löytää työn, kamppailee huumeriippuvuuteen takaisin sortumisen kanssa, esille tulee myös lapsuudessa tapahtunutvhyväksikäyttö,
vettä norsuille, bad teacher, critters, act like a woman think like a man, babel.
L.A. Confidential. Hyvä tarina. Upeat näyttelijät.
Dangerous Liaisons, upea Glenn Close ja John Malkovitch. Psykologiaa.
Paistetut vihreät tomaatit. Mary Stuart Masterson tekee hyvän roolin.
Pappi, lukkari, talonpoika, vakooja. Kylmänsodan aikaan sijoittuva vakoilutarina. Mahtava Gary Oldman.
Lukija. Hieno tarina, Kate Winslet on tässä hyvä.
Kohta sulle varmaan ehdotetaan Piin elämää tai jotain muuta höttöä. Itse suosittelisin ranskalaista Koskemattomat-elokuvaa, jnka näin vastikään. Hyvä ja hauska, oikein viihdyttävä. Django unchained on itsellä vielä näkemättä, oletan sen olevan taattua Tarantino-laatua.