Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viitsiikö kylässä mennä keittämään kahvit kuudelta..

Vierailija
20.07.2013 |

Jos tietää että talon väki nukkuu jonnekin 10-11? Olisi kutsu kylään, mutta en pysty nukkumaan kuin korkeintaan seitsemään ja harvoin niinkään pitkään, vaikka sitten valvoisin pikkutunneile.  Kyseessä ei ole suku. Monesti herään viideltä, käyn lenkillä ja sitten syön aamupalan viikonloppuisinkin. Voikos kylässä mennä kuudelta aamulla suihkuun, jos muut nukkuvat? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi.

Jos olisit vieraani, olisin iloinen, että viihdyt meillä ja tunnet olosi niin kotoisaksi, että keität kahvia, vaikka minä nukkuisinkin. Myöskään suihkussa käyminen ei haittaa minua, sillä suihku ei ole makuuhuoneeni seinän takana. Lenkkeileminenkin on ok. Antaisin sinulle vara-avaimen illalla ennen nukkumaanmenoa, jotta pääsisit liikkumaan vapaasti sillä aikaa, kun nukun. 

Itseasiassa meillä on yökylässä ainoastaan tuollaisia ihmisiä, jotka touhuavat vapaasti kotonani. Muunlaisia en meille kutsuisikaan. 

Vierailija
22/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkö kysyisin etukäteen, jos perhe ei ole huomannut sanoa, ettäk ahvia saa keittää jne.

Minusta olisi ihan järkevää, että yökylävieraiden ollessa kyseessä sitä suihkunkäyttä hieman pidennettäisiin. Jos kaikki olisivat menossa sinne suihkuun samaan aikaan esim. klo 8-9, niin suihkuunhan tulee ruuhkaa. Niitä pukemisia sunmuita ei ainkaan pienessä asunnossa viitsi tehdä muualla kuin suihkusssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kerran vuodessa kylässä, missä isäntäväki menee maate kello 21 ja heräävät viideltä. Minä lueskelen puoleen yöhön ja herään yhdeksältä. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
24/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi keittää kahvia ja syödä aamupalaa. Suihkussakäynti vähän riippuu siitä, miten herkkäunisia muut ovat, ja missä suihku sijaitsee. Esim. meillä suihku on makkarin vieressä, ja siihen herää aina. Minä juttelisin etukäteen isäntäperheen kanssa ja kysyisin mikä heidän mielestään on ok. Ja lenkikk käyntihän on oikein hyvä idea, miksi isäntäväki siitä voisi häiriintyä? Tarkistat vaan että saat avaimen mukaan, niin ei tarvitse ovikelloa soitella :)

Vierailija
25/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 09:36"]

Kyllä minä 8-9 asti jaksan kahvia odottaa ja aamupala järjestyy hankkimalla itselle etukäteen jotain hedelmiä. Mutta kerta kaikkiaan, kroppa ei suostu nukkumaan pitkään. Mulle tulee ihan valehtelematta paha olokin pitkään nukkumisesta. Lenkkihän ei ketään häiritse, jos lähtee hiljaa ja sen voi tehdä ennen kahvia ja aamupalaa. Tästä syystä en yleensä yökyläilekään mielellään sellaisissa paikoissa, joissa nukutaan pitkään tai joiden tapoja en etukäteen tunne. Nyt ollaan vuokraamassa mökki yhden tuttavaperheen kanssa ja heillä on aika erilanen rytmi, mutta heillä ei ole mitään sitä vastaan, että me miehen kanssa lähdemme aamulla kalaan jo ennen kuin he ovat menneet välttämättä edes nukkumaan. Yhteistäkin aikaa toki päivällä sitten on. 

[/quote]

Oletko siis ap? Jos kerran olet mukana maksamassa mökkivuokraa niin ethän sinä silloin mikään vieras ole, eikä muut vuokraajat isäntiä. Keskustelkaa aamuaikatauluista ennen kuin päätätte mökin vuokraamisesta.

Vierailija
26/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 09:36"]

Kyllä minä 8-9 asti jaksan kahvia odottaa ja aamupala järjestyy hankkimalla itselle etukäteen jotain hedelmiä. Mutta kerta kaikkiaan, kroppa ei suostu nukkumaan pitkään. Mulle tulee ihan valehtelematta paha olokin pitkään nukkumisesta. Lenkkihän ei ketään häiritse, jos lähtee hiljaa ja sen voi tehdä ennen kahvia ja aamupalaa. Tästä syystä en yleensä yökyläilekään mielellään sellaisissa paikoissa, joissa nukutaan pitkään tai joiden tapoja en etukäteen tunne. Nyt ollaan vuokraamassa mökki yhden tuttavaperheen kanssa ja heillä on aika erilanen rytmi, mutta heillä ei ole mitään sitä vastaan, että me miehen kanssa lähdemme aamulla kalaan jo ennen kuin he ovat menneet välttämättä edes nukkumaan. Yhteistäkin aikaa toki päivällä sitten on. 

[/quote]

Oletko siis ap? Jos kerran olet mukana maksamassa mökkivuokraa niin ethän sinä silloin mikään vieras ole, eikä muut vuokraajat isäntiä. Keskustelkaa aamuaikatauluista ennen kuin päätätte mökin vuokraamisesta.

[/quote]

Joo, mutta tässä oli kaksi eri asiaa. Alkuperäinen juttu on eri kuin tuo mökkijuttu. 

Vierailija
27/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi kysyä lupaa? Kyllä meilläkin anoppi keittää itte kahvinsa kun juo sellasta kuraa mihin muut ei kykene.

Vierailija
28/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit keittää kahvia. Sopikaa etukäteen. Illalla voi laittaa veden keittimeen valmiiksi, suodatinpussi ja kahvi myös. Aamulla napsautat vain koneen päälle. Suihkuun et voi mennä.

Vierailija
29/29 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin, mitä mieltä isäntäväki on. Olisin sängyssä kuuteen, tunnin lenkki, hissukseen suihkuun ja illalla ladattu kahvinkeitin päälle.  Jos tämä siis ok heille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi