Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kerran raskaaksi (35-vuotiaana)?

Vierailija
05.07.2013 |

Hei!

Kertokaapas te varttuneemmalla iällä lapsen tehneet millaista on olla raskaana 35-vuotiaana (tai sitä vanhempana). Joutuuko johonkin neuvolan tarkempaan seulaan jo iän vuoksi? Toiko ikä mukanaan jotain ongelmia? Kuinka paljon isompi riski onkaan saada kehitysvammainen lapsi näillä kilometreillä kuin nuorempana? Miten jaksoitte vauva-ajan? Yms. Kertokaa kaikkea, mitä tulee mieleen asiaan liittyen.

Minä täällä kovasti vielä haaveilen vauvasta. Ikää on kuitenkin jo 35 vuotta. Lapsia on ennestään jo kolme, 15v., 14v. ja 11v. edellisen miehen kanssa (asuvat siis kuitenkin minun luonani ja joka toinen viikonloppu ovat isällään). Nyt sitten uusi miesystävä kovasti haaveilee vauvasta ja minä myös, jonkun verran vain oma ikä jo mietityttää, vaikka olenkin perusterve nainen (jos ei ajoittaisia selän kolotuksia lasketa) :). Mieheni on muutaman vuoden nuorempi ja hänellä ei omia biologisia lapsia ole.

Vieläkö sitä uskaltaisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevista kommenteista. Tänään on asiaa miehen kanssa kovasti keskusteltu ja pakko sanoa, että kun varoivaisen myöntymisen merkkejä hänelle kertoilin, niin niin äärettömän onnellinen hymy levisi kasvoillensa, että sulin. Kyllä tämä taitaa nyt olla niin, että pillerit jätän pois seuraavan tyhjenysvuodon jälkeen. Hui. Ihanaa ja jännäähän tämä. Tärppionnea meille.

AP

Vierailija
2/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tulin raskaaksi 40-vuotiaana, kolmas lapsi. Yritettiin n. 4 kk ennen tärppiä. En joutunut tarkempaan syyniin, en edes sokerirasitukseen.Kaikki meni raskausaikana hienosti. Toki raskas lähihoitajan työ rasitti kun se rasitti puolta nuorempiakin, jotka eivät olleet edes raskaana :) 

Vauva-aika ollut tähän mennessä ihanaa, pienistä vatsavaivoista huolimatta. Toki asiaa auttaa se, että isommat ovat jo ala-asteikäisiä. Viimeksi vauva-aikana oli myös toinen alle 2 v. 

En muista kuinka paljon suurempi riski on, minullahan se olisi ollut vielä suurempi kuin sinulla. Lapsivesipunktiossa en edes käynyt, koska kaikki oli ultran ja verikokeen mukaan hienosti. Eikä tilastoihin kannata liikaa tuijottaa. Se kehitysvamma voi tulla yhtä hyvin kenelle vaan.

Minullakin edelliset lapset entisestä liitosta. Nykyinen mies muutaman vuoden nuorempi ja lapseton ja hänkin omaa lasta kovasti toivoi. Ja onnellinen olen päätöksestäni, niin onnellinen mies lapsestaan on :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuollainen 35-37 vielä mikään kovin vanha ole. Tietysti erilaiset vaivat on varmasti rankempia raskaana (liitoskivut jne) .

Äitini sai pikusiskoni ollessaan 37v. Hän kävi lapsivesipunktiossa tarkastamassa lapsen terveyden. Vauva-aika meni hyvin kun meitä oli monta teini-ikäistä lasta auttamassa vauvan hoidossa. Esim kaupassa käynnit jne oli huomattavasti helpompia kun joku meistä jäi vauvan kanssa kotiin. Meille isosisaruksillekin oli paljon iloa uudesta tulokkaasta.

Minusta tuntuu, että suurimmat ongelmat tulivat eteen vasta kun sisko tuli teini-ikään ja äidilä puolestaan oli vaihdevuodet. Että sitä odotellessa sitten ;)

Vierailija
4/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuopukseni 35-vuotiaana ja raskausaika oli kaikista helpoin ja vauva-aika oli sitä samaa mitä ennenkin eli ei yhtään sen raskaampaa kuin aiemminkaan. Anna mennä vaan jos lasta vielä mieli tekee se 35v ei ole ikä eikä mikään lisääntymiselle!

Vierailija
5/6 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain toisen 37-v ja ei mitään ongelmia eikä sen rankempaakaan kun 23-v odotus. eikä ollut iän puolesta mitään ylimäärästä neuvolassakaan.

Vierailija
6/6 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä vielä av-palstalla? Mitä teille kuuluu nyt. Oletko raskaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän