Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi diabeetikot paasaavat sokerin vaarattomuudesta

Vierailija
20.07.2013 |

Ja lisailevat sokeria kaikenlaisiin arkiruokiinkin. Kaiketi he luulevat etta insuliinin avulla saa mellastella miten haluaa mutta onko sita pakko tyrkytella sellaisillekkin jotka ei sokeria halua syoda ja jotka haluavat elaa tarveellisesti? Alkaa pikku hiljaa pinna palaa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:08"]

No sokerittomia karkkeja voi olla(ainakin 20 vuotta sitten oli) muttei hiilihydraatittomia ja se on se jota diabeetikko joutuu laskemaan.

[/quote]

Mun mies syö silloin tällöin sokerittomia pastilleja. Muutamassa pastillissa ei juurikaan hiilihydraatteja ole. Eikä niitä muutenkaan voi syödä paljon, on ne niin laksatiivisia.

Vierailija
42/45 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, niissä on tasan tarkkaan hiilareita yhtä paljon kuin tavallisissa pastilleissa. Ja yksi pastilli ei kenenkään verensokerille tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:48"]

En ole ikinä kuullut diabeetikon paasaavan sokerin vaarattomuudesta. 

t. Diabeetikko (DM1)

[/quote]

No minä kyllä paasaan sen vaarattomuudesta, ei se sokeri vaarallista ole. Rasva, siis kova sellainen on paljon pahempi. Ykköstyypin diabeetikolle.

[/quote]

Uusimpien tutkimusten mukaan "liika sokeri" on yhtä vaarallista kuin "liika rasvakin". Tämä koskee sekä 1- ja 2- diabeetikkoja että meitä muitakin "terveitä".

Vierailija
44/45 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:15"]

Tiedän, että otsikko on provoilua, mutta kauhean paljon diabeteksesta on väärää tietoa ja uskomuksia.

[/quote]

Totta, ja pelottavaa sinänsä, että edes diabeteshoitajilla ei ole taudista oikeaa tietoa.

[/quote]

Voitko kertoa lisää?

-diabeteshoitaja

[/quote]

Leipää käsketään edelleenkin puputtamaan monta palaa päivässä ja hedelmiä saa kuulemma syödä siihen päivän puoleen kiloon kasvista niin monta kuin haluaa (tai sitten mulla on/oli vaan harvinaisen osaamaton th). Mitäs luulet tällaisilla ohjeilla jos kakkosta sairastava vetää ja sipaisulla beceliä päälle ja siihen vielä pastaa parilla aterialla? 6 palaa leipää ja puoli kiloa hedelmiä, insuliinia lisää kiitos. Mun diabeteshoitaja meinas pudota tuolilta, kun kuuli, että mun parantuneiden arvojen takana on ehdoton viljattomuus, sokerittomuus ja tärkkelyksettömyys. Aloin käyttämään oikeita luonnollisia rasvoja, vähähiilarisia rehuja, maltillisesti hyvälaatuista proteiinia. Kilot lähti ja insuliinit sai jättää pois. Virallisessa totuudessa pääpaino on hiilarissa, mun omassa ihmiskokeessa pääpaino on rasvassa.

Se on jännä, miten diabeteshoitajilla ja muilla hoitotahon työntekijöillä on hirveä hinku hoitaa sairautta, mutta ei sallia ihmisen parantua siitä kokonaan.

Ykköstyypin diabeteksesta ei voi parantua, mutta kakkosesta voi jos vaan siihen annetaan mahdollisuus.

Vierailija
45/45 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole parantumista! Haima tuottaa sen määrän insuliinia kuin tuottaa ja sen laatuista kuin tuottaa. Vähä hiilihydraattinen ruokavalio tarvitsee vähemmän insuliinia tai sama määrä mutta heikkolaatuisempikin insuliini riittää tasaamaan verensokerin kun hiilareita ei tule paljoa kerralla.

Mutta tosia asia noissa hiilareissa on se, että vastaa auton bensaa/dieseliä eli on menovettä kropallemme eli kokonaan ei voi jättää pois.

t. 2-tyypin diabeetikko sukurasitteella, en muista aikaisempaa kommenttinumeroani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan