Miksi kaupassa työskentelevät ei saisi jäädä kotiin täydellä palkalla?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heille pitäisi maksaa palkkaa jos eivät tee töitä?
No olivat monet muutkin etätöissä kevään vaikka eivät voineet tehdä työtään kotona
Kotimyyntiäkö ajattelit tehdä?
Olisin suojassa koronalta. Toki kauppojen tulisi tehdä vain etä ja noutomyyntiä
ap
Mitenkäs sinä ajattelit, että se noutomyynti sitten toimisi kotoa käsin? Hakisivatko asiakkaat sitten myyjien kotoa ne tilaamansa tuottteet? Ja myyjien koteihin toimitetaan lavoittain myytävää tavaraa?
Öh, minä en ollut etätöissä ennen koronaa, koska firman politiikka ei siihen taipunut. Teknisesti olisin kyllä voinut ennen koronaakin ihan täysin tehdä työni etänä. Korona siis muutti vain firman toimintatapoja etätyön suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Öh, minä en ollut etätöissä ennen koronaa, koska firman politiikka ei siihen taipunut. Teknisesti olisin kyllä voinut ennen koronaakin ihan täysin tehdä työni etänä. Korona siis muutti vain firman toimintatapoja etätyön suhteen.
Näin juuri. Useimmisssa paikoissa se "etätyö ei ole mahdollista" on oikeasti tarkoittanut sitä, että pomo ei ole viitsinyt vaivautua opettelemaan sähköpostin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Useimmisssa paikoissa se "etätyö ei ole mahdollista" on oikeasti tarkoittanut sitä, että pomo ei ole viitsinyt vaivautua opettelemaan sähköpostin käyttöä.
Monessa paikoissa se on myös etäyhteyksien turvallisuuskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä paikoissa se turvallisuuskysymys pätenee korona-aikanakin. Nyt puhuttiin yrityksistä, jotka ovat koronan vuoksi muuttaneet käytäntöjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä paikoissa se turvallisuuskysymys pätenee korona-aikanakin. Nyt puhuttiin yrityksistä, jotka ovat koronan vuoksi muuttaneet käytäntöjään.
Joo, niistä minäkin puhuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, niistä minäkin puhuin.
Niin? Eli teknisesti on ollut koronan aikana mahdollista muuttaa ne etäyhteydetkin turvallisiksi ja olisi ollut mahdollista tietysti sitä ennenkin. Eli syy aiempaan etätyön mahdottomuuteen on ollut muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heille pitäisi maksaa palkkaa jos eivät tee töitä?
No olivat monet muutkin etätöissä kevään vaikka eivät voineet tehdä työtään kotona
Siis ketkä? Anna työnantajien nimiä koska kovasti kiinnostaa millainen työnantaja laittaa etätöihin joita ei voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noutomyyntiin voisi palkata ihmisiä, jotka tahtovat töitä, menetettyään ansintamahdollisuutensa koronan vuoksi.
Ja kukas niille palkan maksais? Tällä hetkellä tuskin kauppiailla on varaa ylimääräistä investoida.
Ai nytkö sen palkan maksaakin kauppias?
Ainahan täällä vaahdotaan, että asiakas on kuningas, joka maksaa myyjien palkat.....😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noutomyyntiin voisi palkata ihmisiä, jotka tahtovat töitä, menetettyään ansintamahdollisuutensa koronan vuoksi.
Ja kukas niille palkan maksais? Tällä hetkellä tuskin kauppiailla on varaa ylimääräistä investoida.
Ai nytkö sen palkan maksaakin kauppias?
Ainahan täällä vaahdotaan, että asiakas on kuningas, joka maksaa myyjien palkat.....😁
Mulle sattui kerran sellainen "kuningas" joka valitti kassojen vähyydestä. Pitäisi saada lisää kassoja kun on jonoa, hän on asiakas joka palkatkin maksaa.
Mä sanoin sille, että siinä tapauksessa hän sitten palkkaa meille lisää kassoja.
Naama punaisena maksoi ja häipyi.
Ei ole näkynyt senjälkeen...onneksi🤣
Sama juttu. Tosin lomautettuja on ollut ennennäkemätön määrä.