Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt meni hermot laihduttamiseen.

Vierailija
05.08.2020 |

Voiko berliininmunkki ja spagettia jauhelihakastikkeella aiheuttaa että painan 1 1/2 kg enemmän kuin eilen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On rankkaa. Pelkkä ruokavalion muutos niin lähti 10kg 3kk tekemättä mitään.

Edelleenkä en juurikaan salaatteja ym syö mutta herkut jätin pois

Suurin osa laihduttajista vetää mahan täyteen jotain salaattia ja ravinto- ja kaloripitoinen ruoka jää tosi vähälle. Sitten kärvistellään nälissään kun keho huutaa ravintoa. Huonostihan siinä käy.

Just näin, salaatti on oikeesti tosi huono keino laihduttaa. Kannattaisi vetää kasviksia ja prodee niin ei olisi nälkä ja energiaa riittäisi.

Mutta entä jos lisää salaattiin prodee, esim kanaa, kalaa, lihaa.. juustoa, munia??? Mä syön aika usein siten.

Vierailija
22/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ällistyttää se, että voin aamulla kokea kokonaisen suolentyhjennyksen ja käydä monta kertaa pissalla ja lopputulos  on, että paino on noussut 1.5kg. Sama ilmiö tulee siitä jos ei juo eikä syö mitään. Paino nousee parin tunnin sisällä. Olisi niin mielenkiintoista tietää mistä se painon nousu tulee jos ei mitään syö ja juo, kehosta ainoastaan poistuu nesteitä ja ulostetta. Ilmastako se paino tulee kehoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa laihduttajista vetää mahan täyteen jotain salaattia ja ravinto- ja kaloripitoinen ruoka jää tosi vähälle. Sitten kärvistellään nälissään kun keho huutaa ravintoa. Huonostihan siinä käy.

Just näin, salaatti on oikeesti tosi huono keino laihduttaa. Kannattaisi vetää kasviksia ja prodee niin ei olisi nälkä ja energiaa riittäisi.

Rasvaa ei saa unohtaa. Rasvaksi ei käy margariinit tai siemenöljyt.

Vierailija
24/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

laillistamaton ravintolaterapeutti kirjoitti:

berliinimunkki ja spaketti ei ole laihdutusruokaa ja jos niitä syö kilokaupalla, niin paino voi nousta. Paino monesti laskee, jos ei syö.

Mä en ole ikinä kuullukkaan sellaisesta ruuasta kuin spaketti? Mikä se on?

Vierailija
25/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laillistamaton ravintolaterapeutti kirjoitti:

berliinimunkki ja spaketti ei ole laihdutusruokaa ja jos niitä syö kilokaupalla, niin paino voi nousta. Paino monesti laskee, jos ei syö.

Mä en ole ikinä kuullukkaan sellaisesta ruuasta kuin spaketti? Mikä se on?

spaghetti spagaatti

Vierailija
26/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliininmunkkeja laihdutukseen, nyt on dieetti kohdillaan! 😂

Vierailija
27/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

punnitus pitäisi tehdä aina samassa kohtaa päivää, että tulisi luotettavat vertailuarvot. Kannattaa punnitta vessa-asioinnin jälkeen, mutta enenn syömistä, niin sitten nautittu ruoka ei paina vaa'assa.

Vierailija
28/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin munkin miehellä lähti 16 kiloa 3 kuukaudessa:-)

Syön hyvin ja siksilaihduin- kirjan luin hänelle ääneen mut itse tuo teki ne sapuskat, eväistä lähtien. Onpa kuitenkin hyvä tietää, et toimii, jos tahtoo uudelleen aloittaa. Ei se kovin kummonen systeemi ole, mut hedelmiä siinä ei saa syödä paljoakaan. Moni luulee et salaatit ovat sama asia kuin kasvikset. Laittaahan moni salaattiin makarooniakin:-D

Vierailija
29/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Minun kulutus oli eilen 2517 ja söin 1700kcl, kilo enemmän painoa siitä hyvästä.

et oo noin paljo kuluttanu. Normaali nainen kuluttaa iästä riippuen 800-1200 kcal liikkumatta/pv. Mut jos juokset tunnin ,kulutat lisää about 200 kcal.

Vierailija
30/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin munkin miehellä lähti 16 kiloa 3 kuukaudessa:-)

Syön hyvin ja siksilaihduin- kirjan luin hänelle ääneen mut itse tuo teki ne sapuskat, eväistä lähtien. Onpa kuitenkin hyvä tietää, et toimii, jos tahtoo uudelleen aloittaa. Ei se kovin kummonen systeemi ole, mut hedelmiä siinä ei saa syödä paljoakaan. Moni luulee et salaatit ovat sama asia kuin kasvikset. Laittaahan moni salaattiin makarooniakin:-D

Hedelmien syöntiä olis hyvä jokaisen rajoittaa. Nykyhedelmät on niin sokerisiksi jalostettu, että ovat vain vahingoksi elimistölle. Tuontihedelmissä ei edes mitään vitamiineja ole, koska ne on kerätty raakoina ja kypsytetty varastossa ilman aurinkoa.

Vierailija
31/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää luota keneenkään laihdutusasioissa. Asia ei ole ihan niin yksinkertainen miltä se näyttää.

Vierailija
32/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

punnitus pitäisi tehdä aina samassa kohtaa päivää, että tulisi luotettavat vertailuarvot. Kannattaa punnitta vessa-asioinnin jälkeen, mutta enenn syömistä, niin sitten nautittu ruoka ei paina vaa'assa.

Päivittäin aamupissan jälkeen, helppo ottaa rutiiniksi.

Vierailija
33/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ällistyttää se, että voin aamulla kokea kokonaisen suolentyhjennyksen ja käydä monta kertaa pissalla ja lopputulos  on, että paino on noussut 1.5kg. Sama ilmiö tulee siitä jos ei juo eikä syö mitään. Paino nousee parin tunnin sisällä. Olisi niin mielenkiintoista tietää mistä se painon nousu tulee jos ei mitään syö ja juo, kehosta ainoastaan poistuu nesteitä ja ulostetta. Ilmastako se paino tulee kehoon?

minulla täsmälleen sama!!

Vierailija
34/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt tuollaisia ruokia jos on tarkoitus pudottaa painoa?

En ole ap, mutta ainakin itse pudotan painoa elämäntapamuutoksella enkä tiukalla kitudieettiruokavaliolla jossa saa syödä vain tyyliin rahkaa, kaalia ja porkkanaa. Tietenkään mitään munkkia ei syödä viikoittain vaan satunnaisesti ja sama tietty spagetinkin kanssa. Ei se ole ruokalistalla joka päivä eikä edes joka viikko, mutta kerran/kaksi kuukaudessa syön spagettia/pastaa kuten normi-ihmisetkin. Pointti on siis se, että ainakin itse yritän saada järkeistettyä syömisiäni ja pysyvästi normalisoitua ruokavaliotani ilman mitään "laihdutuskuuria" eli opettelen syömään kuten normaalipainoiset/hoikat normi-ihmiset ja täten pudottaa painoani.

Mä olen pudottanut 9kg ja syön päivittäin ranskalaisia, hampurilaisia, pitsaa...Ei syö herkkuja ja iltaisin. Eli keskisormi heille, joka väittävät, että illalla syöminen ei vaikuta painoon.

Vierailija
35/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Minun kulutus oli eilen 2517 ja söin 1700kcl, kilo enemmän painoa siitä hyvästä.

et oo noin paljo kuluttanu. Normaali nainen kuluttaa iästä riippuen 800-1200 kcal liikkumatta/pv. Mut jos juokset tunnin ,kulutat lisää about 200 kcal.

Esim. 30-v 170cm 70kg naisen lepokulutus on 1451kcal. 40-v samoilla mitoilla kuluttaa 1401kcal. Kaikki aktiivisuus lisää kulutusta. Ja mitä enemmän painaa, sitä korkeampi lepokulutus on.

Vierailija
36/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ollut vuosiin vaakaa ja sitten kun sen vihdoin sain hommattua oli lukema niin shokki (vaikka vaatteet oli käynyt pieniksi kaksi numeroa sitten) että elämäntapamuutos ja dieetti alkoi siltä seisomalta. Tein kuten neuvottiin eli menin vaa'alle vasta viikon päästä ja wtf?! painoa oli kaksi kiloa enemmän kuin ekalla punnituksella. Sitten hyppäsinkin vaa'alla joka päivä ja paino nousi vielä liki toiset kaksi kiloa vaikka kuinka kävin lenkillä ja oikeasti katsoin syömisiä ja lisäsin veden juontia. Noh, sitten se paino humpsahtikin taas alkuperäiseen ja ymmärsin, että onnistuin punnitsemaan "alkupainoni" just sinä kuukautiskierron päivänä jolloin olen kaikista kevyimmilläni. Pikkuisen söi motivaatiota tuo ja vielä enemmän se, ettei kuukauden kevyemmin syöminen ja lisääntynyt liikunta laihduttaneet minua oikeastaan grammaakaan vaan ihan samoihin lukemiin se paino seuraavana kuukautenakin hiipi ja vielä nyt kahden kk:n jälkeenkin se ekana päivänä punnittu "aloituspaino" on se vaa'an pienin lukema.

Ymmärrän nyt siis, että paino tosiaan vaihtelee kuukautiskierron mukaan mutta se ei mene jakeluun ettei se minimi ja maksimipaino pienene vaan paino sahaa nyt jo kolmatta kuukautta 82-86 kilon välillä vaikka syön paljon järkevämmin (alkoholia en ole käyttänyt vuosiin) ja liikun päivittäin ja usein jopa kaksi kertaa päivässä..

Ei tuo ihan normaalilta kuulosta. Ellet sitten syö siten että kalorivajetta ei todellisuudessa synny. Itsellä sama tilanne kuin sulla eli 86 kilosta lähdettiin parisen kuukautta sitten. Nyt vaaka näyttää 81 kg eikä se mihinkään heilahtele, ainakaan noin suuressa määrin.

Vierailija
37/37 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. 30-v 170cm 70kg naisen lepokulutus on 1451kcal. 40-v samoilla mitoilla kuluttaa 1401kcal. Kaikki aktiivisuus lisää kulutusta. Ja mitä enemmän painaa, sitä korkeampi lepokulutus on.

90 v kuluttaa 900 kcal/ päivä. Lihavampi EI kuluta yhtään enemmän kuin laiha. Oot ymmärtänyt väärin. Lihava syö enemmän mutta ei kuluta enemmän, jos se kuluttaisi enemmän, niin sehän olisi yhtä laiha.