Heka Livornonkatu 7
Ketään hakemassa ko. uutuus kohteeseen?
Meidän perhe haki kolmioihin ja neliöihin.
Tsemppiä taas kaikille tasapuolisesti! :)
Mitä yleisesti ottaen pidätte tämän hetken Jätkäsaaresta?
Kommentit (480)
Samat katkeroituneet ihmiset vain yrittävät jälleen lietsoa tunnettaan, jokaisessa Hekan ketjussa sama juttu.
Fakta on se, ettei asuntoja ole vain vaihtajille eikä niitä ole luvattu kellekään etukäteen. Odottelua luvassa ainakin 3vko kaikilla!
Vierailija kirjoitti:
Meinaako joku hakea Haagaan? Onkohan suosittu alue.
Googlaamalla löytyy osoitteen perusteella, että Haagaan valmistuva talo olisi seniorikohde. Stadin asuntojen sivuilla ei vielä ole siitä tietoa.
Lol. Ostelkaa vaan kalliita kiinteistöjä Jätkänsaareasta. Sinne rakentuu muutamassa vuodessa uusia rakennuksia ja teidän kiinteistöjen arvo tipahtaa puolella. ;D
Haaga on mukavaa aluetta. Sinne tulevat asunnot on seniorasuntoja joihin hakijan pitää olla 55 vuotta täyttänyt.
Ainakin yksi Haagan uudiskohde taitaa olla seniorikohde, joten sinne ei junioriasukkaita oteta. Asia selviää pienellä googlettamisella.
onko jollekkin jo tarjottu kaksioita
Ei niitä tarjouksia vielä tule viikkoihin!
En malta odottaa milloin ensimmäisiä jaetaan. Alkaako ne jakamaan isoimmista asunnoista ensim 🧐
Luulisi että jakavat ekana vaihtajille, mutta en sitten tiedä.
Olen vuosia hakenut Hekan asuntoihin syöpähoitojeni aikana ja jälkeen.
Ei toivoakaan, koska maksan vuokrani eikä minua ole häädetty. En ole yllättäen raskaana.
Vai aloitetaanko isoista asunnoista ensin?
Eikö vieläkään ole jaettu ainuttakaan kämppää mikä mahtaa kestää
Vierailija kirjoitti:
Eikö vieläkään ole jaettu ainuttakaan kämppää mikä mahtaa kestää
Katsopa aiempia keskusteluja uudiskohteista, menee aina 3-4vko ensimmäiseen tarjoukseen. Ihan ymmärrettävää kun yli 5000 hakemusta arvioitavana..
Kaikkia hakemuksia ei lueta.
Mitenkä asunnon saanti voi perustua tarveharkintaan, jos kaikkia hakemuksia ei edes
lueta?
Asunnon tarve ja kiirellisyysluokkahan tulee ilmi hakemuksesta, jonka perusteella järjestelmästä voidaan seuloa kaikki ei-kiireelliset hakemukset pois.
Samassa kiireellisyysluokassa olevia hakijoita on tietysti paljon, jonka vuoksi asukasvalinnassa käytetään mm. tasapuolisen asukasrakenteen muodostavia kriteerejä (sukupuoli, ikä, talouden koko, tulot, koulutustaso jne).
Jaa...no sit varmaa onni potkasee mua tälläkin kertaa eli kriirerit on kohdillaan meitsillä
Pitsää miettimään tuon millä perusteella saa asunnon, koska minä olin 2 lapsen hksin juoltaja opiskelija pitkään ja hain heiltä vaihtoasuntoa monta vuotta tuloksetta. Kun menin tänä vuonna tammikuussa töihin niin meni 2kk niin tarjosivat asunnon. Valitettavsti siitä kuitenkin jouduin kieltäytymään koronan ja tiettyjen seikkojen takia. Nyt hakenut tänne kans, katsotaan kuinkäy.
Olin kiireellinen heillä ja hain vaihto isompaan.
Ei ne varmaan työttömiä ihan helposti ota sellaisen käsityksen sain viime kerrasta.
miten jollekkin on jo varattu asunto? Nyt en ymmärrä