Mikä oli toiveammattisi lapsena ja mikä olet nyt?
Itse halusin jonkin "hienostoravintolan" superkokiksi, nyt olen tylsä toimistovirkailija.
Kommentit (28)
Lapsena aina haaveilin, että minusta tulee aivokirurgi (mitä ihmettä??). Isona minusta tuli kuitenkin sossutantta ;)
Halusin olla toimittaja-kääntäjä-kirjailija, nyt olen noita kahta ensimmäistä ja eka kirja on työn alla.
elänlääkäri ja lentoemäntä oli mun lapsuuden haaveammatit, nyt olen sairaanhoitaja
Minullakin oli muutamia haaveammatteja. Ensimmäinen oli ruoka- tai vaatekaupan myyjä. Myöhemmin halusin opettajasuvun kasvattina opettajaksi tai vaihtoehtoisesti sairaanhoitajaksi. Nämä jälkimmäiset haaveet siis yläkouluikäisenä. Lähimpänä nykyistä ammattia taisi tavallaan olla alakouluaikainen haaveeni tulla rekka-auton kuljettajaksi. Ihailin jo silloin niitä isoja autoja ja sitä miten taitavasti kuljettajat ajoneuvoa hallitsi. Muistan kuinka kaikki ne suuret voimat ja tekniikka kiehtoi. Lopulta opiskelin rakennusinsinööriksi. Vaikka suurimman osan ajasta istun toimistossa, niin aina välillä pääsen työmaille katselemaan isoja koneita. Voisin edelleen tuijottaa tuntikausia paalutuskonetta. Joku siinä kiehtoo. Kun on paljon voimaa.
mitenkä pääsee suomessa astronautiksi?
ToiveeniToiveeni oli roska-auton kuljettajaksi, päädyin jätealan myyjäksi.
ensin leipuri sitten neurokirurgi, nyt olen ässän kassa