Mikä oli toiveammattisi lapsena ja mikä olet nyt?
Itse halusin jonkin "hienostoravintolan" superkokiksi, nyt olen tylsä toimistovirkailija.
Kommentit (28)
halusin olla linja-auton pesijä nyt olen ympäristöteknologian insinööri ELY-keskuksessa töissä
Halusin olla eläinlääkäri ja nyt olen taiteilija.
Ensin halusin olla sairaanhoitaja, sitten opettaja tai lastenlääkäri. Päädyin viestintäalan jokapaikanhöyläksi. Välillä edelleen mieli palaisi työskentelemään lasten kanssa. Ja mielelläni ottaisin ne opettajien pitkät lomatkin...
palomies halusin olla.
siihen aikaan ei naiset pääseet edes koulutukseen.
ihan toimistoduunari olen.
Lentoemäntä ja nyt olen laitoshuoltaja..
Voi, mulla oli haaveita laidasta laitaan.
Halusin olla mm. eläinlääkäri, parturikampaaja, laulaja, näyttelijä, kullankaivaja (hehheh, ajattelin, että sillä pääsisi rikastumaan tosi hyvin), sisustussuunnittelija ja opettaja. Jossakin vaiheessa pidin itsestäänselvänä, että kuvataiteilijahan minusta tulee.
Nyt olen sairaanhoitaja.
Toimittaja.
Ensin minusta tuli ravintolatyötekijä ja nykyisin olen toimistorotta.
näyttelijä ja musta tuli toimittaja
Halusin olla ratsupoliisi, minusta tuli työtön (ei ammattia).
Lapsena halusin kampaajaksi mutta päädyin kätilöksi.
halusin mm. astronautiksi, tanssinopettajaksi, lentoemännäksi, kemistiksi/tutkijaksi ja minusta tuli tanssinopettaja.
Lapsena halusin opettajaksi tai kampaajaksi. Olen myyjä.
Halusin eläinlääkäriksi ja päädyin parturi-kampaajaksi. Ei paljoa opiskelut kiinnostanut -jälkikäteen mietittynä, olis ehkä kannattanut kiinnostaa:(
Halusin pienenä olla "hissinkuljettaja", siis sellainen joka hienoissa hotelleissa seisoo hississä ottamassa asiakkaita vastaan ja hokee " hei, varokaa kynnystä, mikä kerros?". Ja sitte ajeluttaisin ihmisiä ylös alas hissillä. Tämä siis alle 5vuotiaana. Vanhempana halusin kirjailijaksi tai tanssijaksi. Nyt olen lähihoitaja teen kehitysvammaisten kanssa töitä. Olen kyllä ns. kutsumusammatissani ja nautin työstäni. Vähän välillä naurattaa hissinkuljettaja haaveeni...=)
Viisivuotiaana halusin ompelijaksi (ompelijan tytär!), myöhemmin käsityö- tai ravintola-alalle. Tuli kieltenope, joka harrastaa monenlaisia käsitöitä, mutta on aika tumpelo keittiössä.
halusin lasten sairaanhoitajaksi, mutta opiskelinkin papiksi ja työskentelen lasten ja perheiden kanssa.
Ensimmäinen toive ammatti hammaslääkäri, myöhemmin poliisi, etsivä, argeologi, kirjailija, näyttelijä ja loppujen lopuksi minusta tuli lähihoitaja joka joutuu juoksemaan siellä hammaslääkärissä joka peevelin kuukausi. Olisimpa pitänyt kiinni ensimmäisestä toiveesta.
Hakusin kansakoulunopettajaksi. Kannattaa huomata, että silloin oli jo siirrytty peruskoulujärjestelmään. Olen yliopistonlehtori.
Jalkapalloilija, nyt oon sossutantta.