Mitä ajattelette filosofian maisterista?
Mitä ajattelette että joku tekee, joka on FM? Onko se hienoa vai huonoa?
Kommentit (13)
Parrakas, pukeutuu kaapuun, puhuu syvällisiä joita muut saavat selittää.
No enpä paljon mitään, ennen kuin tiedän, mistä aineista on tutkintonsa lukenut. Eipä tuo nimike kerro, onko luonnontieteilijä, humanisti, kasvatustieteilijä, käyttäytymistieteilijä..
Musta tulee myös sellainen, kun valmistun.
No, ennemmin hienoa kuin huonoa! :D
Johtaa väärään toi filosofian, siis filosofiaan mitä harva lukee
Mun perspektiivistä se on ihan tavis ja tekee tavishommia. Mun ympäristössä tohtori on peruskoulutis ja vasta sen jälkeen aletaan hankkia meriittiä.
Tusinakoulutus, jolla saa olla melko aktiivinen työllistyökseen. Huono palkka, pätkätyöt.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 18:35"]
Tusinakoulutus, jolla saa olla melko aktiivinen työllistyökseen. Huono palkka, pätkätyöt.
[/quote]Kaikilla aloilla?!
Minä olen FM. Hyvin olen tienannut, eikä töistä ole ollut pulaa.
No joo, FM tutkinnolla voi olla esim. tietojenkäsittelytiedettä pääaineenaan opiskellut IT-alan ammattilainen, jolloin töitä on huomattavasti paremmin kuin vaikkapa folkloristiikkaan keskittyneellä :)
Mutta stereotypioistahan tässä oli kyse, ja kyllä se yleisin taitaa olla, että FM on jonkinsortin pätkätöitä duunaileva hörhö.
t. FM itsekin
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 18:33"]
Mun perspektiivistä se on ihan tavis ja tekee tavishommia. Mun ympäristössä tohtori on peruskoulutis ja vasta sen jälkeen aletaan hankkia meriittiä.
[/quote]
Eiks niin että sinä olet 27-vuotias silmälasipäinen älykköä leikkivä teini? Ja puhut vähän silleen tympeällä äänellä?
No se voi merkitä hyvinkin erilaisia ihmisiä joilla on hyvin erilaisia koulutuksia erilaisilla aloilla. Ei siis kerro vielä paljoakaan. Akateeminen ihminen, siinä se.
Että on maisteri. Jos enemmän haluaa mielikuvia, pitää tietää ala.
Tällä palstalla on kyllä veikeitä kyselyitä. Mm. sisareni on FM, ja telee hyväpalkkaisia hommia EU-virkamiehenä.