Huoh.. mulle sanottiin että vaunujen kanssa kannattaa mennä lemmikkivaunuun...
Koska ison koiran paikalla on tilaa vaunuille ja ravintolavaunu on lähellä. Olen maksanut tästä paikasta ja nyt kaikki hervottoman kokoisten hurttien omistajat nillittää mulle asiasta...
Eikö nää junat ole ensisijaisesti ihmisille??? Aion kysyä konnarilta asiasta, mutta olen ihan satavarma että noi teinihupakot saa mennä rakkeineen johonkin ILMATILAAN sillä käytävillä ei konnarin mukaan saa pitää koiria! :D hah, tämä vahingonilo. Vihdoinkin koiranomistajat kärsivät!
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 19:22"]
Miksei ap laittanut vaunuja tavaratilaan ja matkustanut vain vauvan ja ehkä kantoliinan kanssa?
[/quote]
Missä on esim. IC-junan tavaratila? Ei taida vaunut niihin pikkulokeroihin mahtua.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 19:17"]
Missä ihmeen junassa on leikkivaunussa monta paikkaa lastenvaunuille? :O Ainakaan IC-junissa ei ole kuin 1-2 invapaikkaa alakerrassa, eikä niitä vaunuja saa yläkertaan muuta kuin kantamalla raput ylös, jonka jälkeen vaunut laitetaan - öö, minne? Pendolino-junissa ei ole lainkaan leikkipaikkaa.
[/quote]
IC-junassa Tampereelta Pieksämäen suuntaan viime kesänä oli todellakin noin monet vaunut. Ahtaasti ne oli toki siihen survottu ihan toisiinsa kiinni ja pyörätuoliasiakasta ei olisi sopinut. En ollutkaan koskaan ennen nähnyt niin monia vaunuja junassa yhtä aikaa, joten laskin ne. Mutta en muista oliko yksösvaunuja neljät ja kaksosvaunut vai yksösvaunuja viidet ja sitten vielä ne kaskosvaunut, mutta todellakin oli ainakin ne 5 vaunut sinne kolmosvaunuun ahdettu ja parit vielä käytävällä. Tai siis kaikki eivät olleet vaunuja, vaan osa istumarattaita.
23: Vaunujen päässä on ainakin joissakin IC-junissa isompia tavarahyllyjä isoille matkalaukuille. Kyllä sinne vaunutkin voisi taitettuna mahtua, jos laittaa kopan toiselle hyllylle ja kärryt taitettuna toiselle hyllylle. Ei niitä kuitenkaan taida kaikissa vaunuissa olla, mutta osassa on. Noita vaunuja kun on montaa eri tyyppiä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 19:17"]
Missä ihmeen junassa on leikkivaunussa monta paikkaa lastenvaunuille? :O Ainakaan IC-junissa ei ole kuin 1-2 invapaikkaa alakerrassa, eikä niitä vaunuja saa yläkertaan muuta kuin kantamalla raput ylös, jonka jälkeen vaunut laitetaan - öö, minne? Pendolino-junissa ei ole lainkaan leikkipaikkaa.
[/quote]
Ei leikkivaunussa, vaan alakerrassa, juuri siinä samassa vaunussa missä on invapaikat, ja IC-junasta nyt puhun. Aina ostin lipun tiskiltä ja sanoin, että aikuinen + lapsi ja rattaat. Sain perhelipun, jossa itselle ja lapselle istumapaikka sekä rattaille tila. Ajoissa kun varasi eikä mihinkään ruuhkajunaan, niin aina pääsin haluamaani vaunuun rattaineni. En sitten tiedä, ovatko muuttaneet vaunuja, kuljin rattaiden kanssa vuosina 2009-2010 aika useinkin IC:llä.
ööö.. no laittakaa ne vaununne sinivalkoisiin autovaunuihin, jonne käy myös perävaunut ja moottorikelkat. : D
Ps. Kesällä autovaunuissa on tuuletus ja talvella käytettävissä lämmityspistoke! t. iskä
No mitä väliä sillä on kuka siellä elukkavaunussa istuu, jos lippunsa on maksanut? Onhan allergiahyteissäkin tupakoitsijoita ja eläinihmisiä, varsinkin jos sattuvat olemaan tietokoneen kanssa reissussa.
Hervoton ketju. Mä nauran ihan kippurassa :D :D
Miksei ap laittanut vaunuja tavaratilaan ja matkustanut vain vauvan ja ehkä kantoliinan kanssa?