Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te olette "opettaneet" lapsenne kuivaksi?

Vierailija
19.07.2013 |

Erityisesti te, joilta se on käynyt helposti ja ajattelette, että laiskuuttaan ihmiset eivät opeta lapsiaan ajoissa. Pitääkö lasta potattaa 45 kertaa päivässä ettei satu vahinkoja? Tuleeko pissaa aina?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kyllä helpolla ole opittu, vahinkoja tulee vieläkin. kantapään kautta opitaan, eli vahinkoja tuli aluksi monta päivässä, nyt pari kertaa viikossa (nekin yleensä kakka). kestää aikansa että lapsi oppii tunnistamaan hädän, yleensä vasta tajuaa siinä vaiheessa kun housut kastuu. Meillä monesti huudetaan PISSA TULI!!! kun pitäis huutaa PISSA TULEE! niin ehtisi sinne vessaan. Eli kärsivällisyyttä ja pyykkausta. Nyt on vielä helppo kun on kesä eikä paljon vaatetta riisuttavana.

Vierailija
2/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onnistunut "opettaminen" helposti.

Kun lapsi on itse innostunut pottailusta/pöntöllä käymisestä niin olemme ottaneet vaipan pois ja antaneet itse rauhassa pottailla. Potta on siis olohuoneessa esillä.

En minä ole yhdenkään lapsen kohdalla alkanut opettamalla opettamaan vaan rauhassa olen odottanut milloin lapsi itse kiinnostuu.

Ja ajoissa? Lapsi 1v? Pyh ja pah, meillä ne kaudet ovat olleet 2-3,5v iässä. Esikoinen oli hitain, muut sitten nopeammin oppineet.

Naurattanut kun moni on silmät kirkkaina kertoneet miten heidän muksunsa on päiväkuiva kun ei tartte vaippaa 1v iässä. Siltikin pissailee housuun yms. Ei silloin minun mielestäni päiväkuiva ole jos ne pissat ja kakat tulee useammin housuun kuin pottaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta voi opettaa mitenkään, lapsi oppii kun on kypsä siihen, toki voi joka käänteessä laittaa lapsen potalle ja uskotella itselleen että lapsi on oppinut sen takia jotain. 

Vierailija
4/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on onnistunut parissa päivässä - ja juuri, koska EMME ole yrittäneet sitä ennen aikojaan. Olemme laiskoja, ei tulisi mieleenkään kyttäillä lapsen vessahätää.

Eli ostimme pienennysrenkaan ja kehotimme kolmivuotiasta kokeilemaan, oppi päivä- ja yökuivaksi parissa päivässä.

Maailman rennoin ja helpoin asia, eikä aiheuta traumojakaan lapselle.

Vierailija
5/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin vaan vaippa pois päivisin kotona ollessa, näytettiin missä on potta ja mitä sillä tehdään. 2 vuotias ymmärsi kyllä, mikä potan idea on. Aluksihan vahinkoja sattui potan viereen ja kesken leikkien. Sitten alkoikin homma sujumaan, kakka tuli vahingossa, mutta nyt sekin tulee vajaan vuoden yrittämisen jälkeen pottaan tai pöntölle.

Vierailija
6/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2.5 v poika on nykyisin ilman vaippaa kotona eikä pissavahinkoja ole tullut kuin muutaman kerran parin viikon aikana. Kakkakikkareita on saanut kerätä useammin... Jos pojalla on vaippa, hän pissaa siihen eikä pottaan tai jos hänelle laittaa kalsarit, tulee housuun. Joten nyt sitten viipottaa kotona peppu paljaana...eiköhän se tosta pikkuhiljaa opi.

Vierailija
7/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanu potan kuvioihin noin yksvuotiaana. Lapset on tulleet istumaan siihen silloinkun minäkin olen käynyt vessassa. Aamulla ja päiväunien jälkeen sinne on pissoja tullutkin niin ovat hokanneet idean. lapsen käytöstä tarkkailemalla olen saanut kakkoja pottaan melko lailla 1v alkaen ja kun lapset ovat huomanneet että sinne on helåompi kakata niin ovat miekellään pottaan kakanneet. Kakan tulosta ovat alkaneet ilmoittaa noin 1,5vuotiaan, joskus 1,5v jälkeen on sitten lisätty myös pissalla käyntejä, esim aina ulos lähtiessä. Esikoinen oppi täysin kuivaksi reiku 2v ja kuopus 1v10kk

Vierailija
8/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin simppelien puujalkavitsien kertomisen noin puolen vuoden iässä. Kilon poliisi ja vastaavat vitsikirjat ovat melko soveliaita sen ikäiselle. Nyt lapsi on 3½, olen siirtynyt vähitellen Apu-lehden vitsipalstalle ja näytän hänelle kanadalaista sketsiohjelmistoa televisiosta.

Vierailija
9/9 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissa-kakka-asioiden peruskäsitteet on tehty varhain selväksi ja potta otettu mukaan arkielämään ja leikkeihin. Varsinaisessa siisteysreenissä ollaan käytetty samaa systeemiä kuin koiranpennulla eli potalle aina kun lapsi on herännyt tai menossa nukkumaan, syönyt tai juonut. Kovat kehut aina kun homma on hoitunut ja jos on tullut vahinkoja, niistä ei ole tehty numeroa. Kesäaikana on sitten hoidettu viime silaus eli vaipat ja matot pois.

Meillä on 3 lasta, jotka ovat oppineet täysin vaipattomiksi 1 v 8 kk - 2 v iässä ja päiväkuivaksi muutama kk sitä aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan