Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suojamaskien kustannus 4-henkiselle perheelle 1000/kk

Vierailija
04.08.2020 |

Hyvää bisnestä tehdään koronapaniikilla.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006591711.html

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin voi myös ommella ihan itse ilmaiseksi. Ihmeen avutonta meininkiä sosialismissa❤️

Vierailija
62/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli laskenut 10-11 per päivä jokaiselle myös viikonloppuna

Yksi töihin mennessä, toinen töistä palatessa, kolmas mahdollisella kauppareissulla. Minne ne 7-8 muuta maskia tarvitaan joka ikinen päivä?

Työpaikalla

Meillä työpaikalla saa käyttää maskeja niin paljon kuin katsoo tarvitsevansa. Olen työsuojeluvaltuutettu ja hommattiin niitä isot kasat. Mikäli työntekijät pöllivät niitä vapaa-ajalle niin oikein hyvä. Tarkoitus on että maskeja käytetään silloin kun on muiden ihmisten läheisyydessä. Jos joku sairastuu Koronaan niin se on vähintään pitkä saikku eli huono juttu työnantajan kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskisuosituksen sijaan voitaisiin muuttaa bussikaistat parkkipaikoiksi ja lopettaa saastuttava joukkoliikenne, niin ei tarvitsisi alkaa tehdä niin älyttömästi jätettä maskien muodossa.

Siirrytään joukkoliikenteestä yksityisautoiluun? Ja ilmasto kiittää!

Paljon vähemmän minun henkilöautoni kuluttaa perheen ollessa kyydissä per matkustaja kuin bussi. Lisäksi pois jää kuljettajan siirtymiset vuoronvaihdoissa henkilöautoilla ja tyhjän bussin siirtyminen varikolle, lähes tyhjänä ajetut vuorot ruuhka-ajan ulkopuolella ja ylimääräiset kilometrit ja pysähdykset, jotka johtuvat muista matkustajista ja reittien optimoinnista muu kuin sujuvuus edellä.

Vierailija
64/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2+2 lasta perheessä. Kukaan ei kulje julkisilla ja ruoat tilataan kotiin tai haetaan Prisman noutopisteestä.

Seurataan tilanteen kehittymistä ja välyellään ruukaisia paikkoja. Ei maksa mitään. Maskeja ostettu jo aikaisemmin varastoon, jos sattuu tarvitsemaan.

Vierailija
65/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin hakemassa meidän 5 henkiselle perheelle.

Eihän tuo halpaa todellakaan ollut. Kaikille 3kpl/päivä kestomaskeja.

Maksoi melkein 120 euroa, siihen päälle se miten kulut nousee kun ne täytyy joka päivä pestä 90c.

Voin hyvin kuvitella että työttömillä ei tuommoista rahaa ole.

On tuo liian kallista.

Mutta joskus maskia lienee pakko käyttää. Ajattelin käsinpesun lopussa huuhtoa vedenkeittimessä kuumentamallani vedellä. Pesukonetta nyt ei muutaman maskin takia ole järkeä pyörittää.

Vierailija
66/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan rouva rahoitusjohtaja kaikki laskelmat samaa tasoa, työnantajana olisin kyllä huolissani.

Vierailija
67/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin voi myös ommella ihan itse ilmaiseksi. Ihmeen avutonta meininkiä sosialismissa❤️

WHO, VTT, THL ja HUS eivät suosittele kangasmaskien käyttöä. Kangasmaskista ei ole hyötyä sillä se ei suojaa käyttäjäänsä eikä muita pisaratartunnalta kutem useissa tutkimuksissa ja testeissä on todettu.

Vierailija
68/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskisuosituksen sijaan voitaisiin muuttaa bussikaistat parkkipaikoiksi ja lopettaa saastuttava joukkoliikenne, niin ei tarvitsisi alkaa tehdä niin älyttömästi jätettä maskien muodossa.

Paljon vähemmän minun henkilöautoni kuluttaa perheen ollessa kyydissä per matkustaja kuin bussi. Lisäksi pois jää kuljettajan siirtymiset vuoronvaihdoissa henkilöautoilla ja tyhjän bussin siirtyminen varikolle, lähes tyhjänä ajetut vuorot ruuhka-ajan ulkopuolella ja ylimääräiset kilometrit ja pysähdykset, jotka johtuvat muista matkustajista ja reittien optimoinnista muu kuin sujuvuus edellä.

Päästöt ratkaisee, ei kulutus. Lisäksi yksi auto on yksittäistapaus. Jos jokaisen bussin sijaan liikkeelle lähtee useita (kymmeniä) henkilöautoja, voi vähän tyhmemmälläkin päällä päätellä, että päästöjä syntyy enemmän. 

Vierailija
69/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten teet, kun esim. työnantaja sanoo, että työpaikalla on oltava, mutta kotikutoinen maski ei kelpaa, koska se ei ole mikään todellinen suoja?

Vierailija
70/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos on iso perhe, lapsia 6-15?

Tehän kuljette omalla bussilla

Vierailija
71/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten teet, kun esim. työnantaja sanoo, että työpaikalla on oltava, mutta kotikutoinen maski ei kelpaa, koska se ei ole mikään todellinen suoja?

Olen työpaikalla ilman maskia ellei työnantaja sellaista tarjoa. Ei ole minun tehtäväni huolehtia siitä, että vaadittuja varusteita on työpaikalla käytössä. 

Vierailija
72/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästöt ratkaisee, ei kulutus. Lisäksi yksi auto on yksittäistapaus. Jos jokaisen bussin sijaan liikkeelle lähtee useita (kymmeniä) henkilöautoja, voi vähän tyhmemmälläkin päällä päätellä, että päästöjä syntyy enemmän. 

Ja niitä päästöjä tulee nimenomaan dieselbusseista. Lisäksi ainakin Helsingissä joukkoliikenne on vaihtoehto lähinnä kävelylle lyhyiden etäisyyksien vuoksi, joten n. 80% matkoista vaihtuisi kävelyyn eikä autoon.

Kuinka monta kymmentä viiden hengen autoa muuten mielestäsi tarvitaan korvaamaan 15 ihmisen vuorokauden keskimääräinen bussin matkustajamäärä?

Vierailija
73/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan missään muualla näin vaikeaa maskien käyttö? Kangasmaskit tulee tottakai halvemmaksi. Ja ylipäätään onko tarve pyöriä harrastuksissa jos yritetään vältellä tartuntoja?

Tämä on ihan naurettavaa kitinää.

Ei ole. Esimerkiksi Japani postitti kaikille asukkailleen kestomaskit valtion piikkiin.

*veronmaksajien piikkiin.

Eli osa maksoi kasvomaskit kaikille muille.

Vierailija
74/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ziisus.

Miten nuo muut maat pärjäävät kun tampio-suomalaiset saavat tällaisen hengityssuojainongelman aikaiseksi.

Ihan kuin olisimme maailmassa ensimmäisiä maskien käyttäjiä, tai sitten vaan tyhmempiä. Veikkaan jälkimmäistä.

Vierailija
75/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja tietenkin kustantaa maskit, jos niitä vaatii.

Vierailija
76/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työpaikalla ilman maskia ellei työnantaja sellaista tarjoa. Ei ole minun tehtäväni huolehtia siitä, että vaadittuja varusteita on työpaikalla käytössä. 

Maksaako sun työnantaja sulle myös kuukautissuojat jos olet menkkojen aikaan töissä?🙄

Vierailija
77/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niitä päästöjä tulee nimenomaan dieselbusseista. Lisäksi ainakin Helsingissä joukkoliikenne on vaihtoehto lähinnä kävelylle lyhyiden etäisyyksien vuoksi, joten n. 80% matkoista vaihtuisi kävelyyn eikä autoon.

Kuinka monta kymmentä viiden hengen autoa muuten mielestäsi tarvitaan korvaamaan 15 ihmisen vuorokauden keskimääräinen bussin matkustajamäärä?

Niin monta, kun tuossa määrässä on eri talouksissa asuvia ja/tai eri suuntiin meneviä saman talouden jäseniä. Harvempi hyppää ventovieraan kyytiin, mutta yhden bussin kyytiin voi hypätä vaikka 30 toisilleen ventovierasta. 

Vierailija
78/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan missään muualla näin vaikeaa maskien käyttö? Kangasmaskit tulee tottakai halvemmaksi. Ja ylipäätään onko tarve pyöriä harrastuksissa jos yritetään vältellä tartuntoja?

Tämä on ihan naurettavaa kitinää.

Ei ole. Esimerkiksi Japani postitti kaikille asukkailleen kestomaskit valtion piikkiin.

*veronmaksajien piikkiin.

Eli osa maksoi kasvomaskit kaikille muille.

Meidän hallitus  maksaa maskit eurooppalaisille, ei omille kansalaisilleen.

Vierailija
79/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juho kirjoitti:

Köyhät kyykkyyn, jos on niin köyhä ettei oo vara maskeihin niin ei kyllä oo vara liikkuakkaan. Pysyvkää koton!!!

Jos et ole aikaisemmin vielä tätä oppinut, niin pienituloiset nimenomaan joutuvat menemään työpaikoillaan töihin ja matkustamaan julkisilla.

Valkokaulukset työskentelee etänä ja perheen aikuisilla omat autot.

Vierailija
80/111 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maski pitää pestä 90 asteessa pitääkö kädetkin sitten pestä yhtä kuumassa🤣