Jakakaa säästövinkkejä
Jakakaa hyväksi kokemanne säästövinkit. Olemme hyvätuloisissa duuneissa, mutta mitään ei jää tällä hetkellä säästöön, koska uusi asunto syö/on syönyt/tulee syömään kaikki säästömme/palkan. Ollaan siis sisustettu ja tehty muita hankintoja roimasti vuoden alkupuoliskolla. En ole koskaan aiemmin joutunut tosissani säästämään, joten elän tällä hetkellä kädestä suuhun enkä tiedä mistä säästää. Haluaisin hyviä arkipäivän säästövinkkejä, mistä voisin karsia menoja. Baareissa ei käydä mutta kotona kyllä otetaan lasillinen silloin tällöin. Koiraan uppoaa myös rahaa. Auttakaa!!
Kommentit (69)
Omaa aikaa koirasta?! Voi elämä mikä pelle.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:49"]
Kävin läpi pääkaupunkiseudun salit ja kaikissa oli ensinnäkin vaihtoehtoina vain kk-maksu eli ei ole 10 kerran kortteja jne joita itse kaipaisin.
[/quote]
Niin varmaan joo kävit.
Finnbody Lady's Club Ogeli (Oulunkylässä). Heillä on 10 kerran lippuja.
http://www.finnbody.com/app/gyms/view/-/gid/36/mode/pricelist
Omaa aikaa omille harrastuksille kuten varmaan kaikki muutkin ihmiset kaipaa :) Mikä nyt noin jurppii?? Ei ole pakko osallistua jos kiukuttaa.
Ap
Eihän sulla edes ole lapsia eli kaikki aikaisi on omaa aikaa. Ja harrastus se koirakin on. Tyhmyys jurppii.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:49"]
Kävin läpi pääkaupunkiseudun salit ja kaikissa oli ensinnäkin vaihtoehtoina vain kk-maksu eli ei ole 10 kerran kortteja jne joita itse kaipaisin.
[/quote]
Niin varmaan joo kävit.
Finnbody Lady's Club Ogeli (Oulunkylässä). Heillä on 10 kerran lippuja.
http://www.finnbody.com/app/gyms/view/-/gid/36/mode/pricelist
Juu en käynyt läpi Itä- tai Pohjois-Helsinkiä koska en liiku sielläpäin. Mutta jos finnbody löytyy Espoosta Länsiväylän alueelta tai Länsi-Helsingistä niin olen kiinnostunut. Aikakin on kallista eli ei kannata lähteä toiselle puolelle kaupunkia. Siinä ei ainakaan säästä mitään.
Miten se niin kallista on kun juuri kerroit että illat on tyhjät... Espoo ei muuten ole Helsinkiä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:01"]
Miten se niin kallista on kun juuri kerroit että illat on tyhjät... Espoo ei muuten ole Helsinkiä.
[/quote]
En tiedä kuka väitti Espoota Helsingiksi mutta minä sanoi käyneeni läpi pääkaupunkiseudun saleja. En muistanut vaan mainita että vain ne joiden alueella liikun. Töistä kotiin tultuani en lähtisi enää koiran lenkityksen jälkeen Oulunkylään :) Se olis yli 3h reissu.
Mutta nyt tää lähti sille linjalle että parempi lopettaa koko keskustelu. Sain hyviä vinkkejä joita voi varmasti hyödyntää vaikka kaikesta en olekaan valmis luopumaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:11"]
MistÄ muka menee kolme tuntia?
[/quote]
Täältä 20-30 min keskustaan bussilla. Siitä juna Ogeliin. Sinne jumppaan/salille tunniksi. Suihkun kautta junaan ja taas bussiin. Menee varmaan enemmänkin kuin se 3h.
Eli olet ostanut sen murjusi jostain Latokaskesta.
tajuatteko pässit että joku kuivankesänoravien kestävyyskuntoilu ei tod korvaa kunnon salitreeniä. toki himaanhan voi ostaa levytangon ja kahvakuulia, hyvää settiä sais niilläkin tehtyä
Hehe ja toi äskeinen ei ollu mun suusta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:20"]
[/quote]
Juu samalla suunnalla tietysti matka-ajasta päätellen mutta meren rannassa ollaan murjumme kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:20"]
[/quote]
Juu samalla suunnalla tietysti matka-ajasta päätellen mutta meren rannassa ollaan murjumme kanssa.
[/quote]
T.Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:40"]
Tunnen monia maratonin harrastajia, joilla ei ole salikorttia ollenkaan. Pitävät taatusti huolta kunnostaan, mutta juoksevat ulkoilmassa. Jos välttämättä haluat hikoilla kuntosalilaitteissa, eikö teillä päin ole edullisempaa salia esim. Easyfit? Tyyliin 29 e/kk.
Vaikutat oikein tyypilliseltä pinnalliselta vouhottajalta, sellaisia suurin osa yli varojen elävistä ovatkin.
[/quote]
Kuka haluaa näyttää maratoonarilta?
Säästövinkki: joka viikko automaattisesti siirtymään 20€/ 30€ toiselle tilille ( säästötili) Kohinassa sitä ei huomaa ja kuukaudessa kertyy 120€ ja vuodessa1440€. Joka kerta jos ostat jotain ( vaikka sen kynsihuollon) laitat tililtä saman summan säästötilille; joudut miettimään kerran lisää ostatko jotain vai et ja vaikka ostat, niin rahaa kertyy tilille silti. Pidä käyttötilillä alle 1000€ rahaa aina; mitä vähemmän siellä on, sitä vaikeampi on ostaa jotain pientä ja loppujen lopuksi turhaa.
Säästötili on tosiaan loistava apu tuollaiseen säästämiseen! Tosiaan tilipäivänä automaattinen siirto, ja aina verkkopankissa käydessä muutama kymppi. Plussapisteet ohjautumaan sinne, kaikki pieni ylimääräinen tulo myös, vaikka synttärilahjakympit tai takaisinmaksettu pikkuvippi kaverilta. Varsinkin kun sanoit, että mielelläsi nettishoppaat, niin joka ostosta kohti kymppi tai pari säästötilille.
Ja siihen sitten EI kosketa, vaikka miten tulis motskarin vakuutuslasku tai kampaajareissu. Niitä lykätään siihen, että taas tulee rahaa.
Oikeesti itse luopuisin kyllä ekaksi kynsistä ja ripsistä, sit laittasin uudestaan kun ei tarttis budjettia niin tarkkaan miettiä. Myös kampaajalla käyntiä yrittäisin harventaa, ehkä jopa muuttaa kampausta niin, että se kestäis vähän ylikin kasvaa.
Mitä vinkkejä meinasit ap oikeesti ottaa käyttöön, mitä tässä ketjussa on vastaan tullut?
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:17"]
Säästövinkki: joka viikko automaattisesti siirtymään 20€/ 30€ toiselle tilille ( säästötili) Kohinassa sitä ei huomaa ja kuukaudessa kertyy 120€ ja vuodessa1440€. Joka kerta jos ostat jotain ( vaikka sen kynsihuollon) laitat tililtä saman summan säästötilille; joudut miettimään kerran lisää ostatko jotain vai et ja vaikka ostat, niin rahaa kertyy tilille silti. Pidä käyttötilillä alle 1000€ rahaa aina; mitä vähemmän siellä on, sitä vaikeampi on ostaa jotain pientä ja loppujen lopuksi turhaa.
[/quote]
Kiitos!! Normielämässä tavoite on se, että tilillä olisi pakollisten juttujen jälkeen omiin menoihin vähintään se 1000e. Niin ne pankissakin laski asuntolainaa myönnettäessä. Siitä sitten ne perusmenot ja jos tosiaan lopetan ulkona lounastelun enkä nettishoppaile niin säästöönkin voi jäädä abt 500 e kuussa.
Hassua että Helsingin keskustasta kaksiosta muutto Espooseen kolmioon saa aikaan sen ettei tiedä enää miten päin tässä pitäisi olla. Samalla hinnalla olis saanu 30 m2 pienemmän kolmion keskustasta. Ei olis tarttenu huonekalujakaan yhtä paljon. Eihän täältä pääse edes lentokentälle mitenkään järkevästi. Lenkkimaastot ovat kyllä upeat ja baareissa käynti loppui kuin seinään :) En tajua miten ennen oli aina rahaa baareihin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:26"]
Säästötili on tosiaan loistava apu tuollaiseen säästämiseen! Tosiaan tilipäivänä automaattinen siirto, ja aina verkkopankissa käydessä muutama kymppi. Plussapisteet ohjautumaan sinne, kaikki pieni ylimääräinen tulo myös, vaikka synttärilahjakympit tai takaisinmaksettu pikkuvippi kaverilta. Varsinkin kun sanoit, että mielelläsi nettishoppaat, niin joka ostosta kohti kymppi tai pari säästötilille.
Ja siihen sitten EI kosketa, vaikka miten tulis motskarin vakuutuslasku tai kampaajareissu. Niitä lykätään siihen, että taas tulee rahaa.
Oikeesti itse luopuisin kyllä ekaksi kynsistä ja ripsistä, sit laittasin uudestaan kun ei tarttis budjettia niin tarkkaan miettiä. Myös kampaajalla käyntiä yrittäisin harventaa, ehkä jopa muuttaa kampausta niin, että se kestäis vähän ylikin kasvaa.
Mitä vinkkejä meinasit ap oikeesti ottaa käyttöön, mitä tässä ketjussa on vastaan tullut?
[/quote]
No ihan ekana tv-kanavat pois ja yritän saada miehen tajuamaan ettei tarvita prätkää. Kerran viikkossa käyn kaupassa muutenkin, mutta nyt teen ruokalistan valmiiksi ja ostan sen mukaiset safkat enkä mitään vissyjä, karkkeja, keksejä jne. Leivon itse kaffebullat kuten olen tähän asti osittain muutenkin leiponut. Nyt kesällä helppo luopua mansikoista, herneistä, kantarelleista. Mustikoita sain äidiltä ja poimin itse mökillä lisää jos niitä vielä on. Viime kesänä poimin paljonkin.
Työlounastelun lopetan rafloissa. Sain tähän miehenkin mukaan eli hänkin innostui siitä että säästetään abt 15 e päivässä kun tehdään safkoja niin että niistä jää myös evääksi. Mä rakastan kokkaamista että siinä ei ole ongelma. Täytyy vaan aikaa käyttää sitten enemmän tähän puoleen että lounaillakin olisi itse tehtyä ruokaa.
Koiraan liittyvästä ylenpalttisesta hömpöttelystä (meillä ei ole lasta) voi rajokittaa. Ollaan lellitty koiraa uusilla leluilla jne ja yksikin lelu voi maksaa 15 e. Koiralla se kestää sen 5 min joten joka viikko ostetaan uusia. Nyt ihan hirvittää että mitä lapsen kanssa se rahanmeno olisikaan.
Matkustelua ollaan rajoitettu jo koiran ottamisen jälkeen niin paljon että siitä on enää huono lähteä tinkimään. Koiran ottamisen jälkeen (viime syksy) ei olla käyty kuin yhdellä matkalla yhdessä miehen kanssa. Siinä ollaan onneksi säästetty jo nyt huomattavasti ja koiran takia ei nytkään kesällä lähdetty mihinkään pidemmälle reissuun. Lähivuosina tutkitaan mahdollisuuksia matkustaa koiran kanssa autolla Euroopassa, mutta se ei taas liity tämän hetken tilanteeseen.
Meillä on jatkuvasti töissä keräyksiä vauvojen, eläkkeelle jäämisen milloin minkäkin takia ja välillä niihin saattaa upota jopa 40e kuussa. Minusta se on iso raha mutta tottakai haluan niihin aina osallistua. Isossa organisaatiossa tapahtumiakin on paljon.
Kävin läpi pääkaupunkiseudun salit ja kaikissa oli ensinnäkin vaihtoehtoina vain kk-maksu eli ei ole 10 kerran kortteja jne joita itse kaipaisin. Joogankin laitoin nyt jäähylle kun 10 kertaa maksaa 150e. Ei vaan pysty nyt siihen. Minä en ole maratoonari vaan lenkkeillään koiran kanssa tietysti kävellen ja juosten mutta tarvitsen omaakin aikaa esim salilla ja jumpissa. Käyn salilla/jumpissa työpäivän aikana joten illalla jaksaa/ehtii hyvin lenkittää koiran. Saatan kyllä luopua kortista heti kun määräaikaisuus loppuu, mutta en siitä voi edes luopua kuten aiemmin kirjoitin. Siinä mielessä siitä asiasta turha edes kommentoida.