Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jakakaa säästövinkkejä

Vierailija
18.07.2013 |

Jakakaa hyväksi kokemanne säästövinkit. Olemme hyvätuloisissa duuneissa, mutta mitään ei jää tällä hetkellä säästöön, koska uusi asunto syö/on syönyt/tulee syömään kaikki säästömme/palkan. Ollaan siis sisustettu ja tehty muita hankintoja roimasti vuoden alkupuoliskolla. En ole koskaan aiemmin joutunut tosissani säästämään, joten elän tällä hetkellä kädestä suuhun enkä tiedä mistä säästää. Haluaisin hyviä arkipäivän säästövinkkejä, mistä voisin karsia menoja. Baareissa ei käydä mutta kotona kyllä otetaan lasillinen silloin tällöin. Koiraan uppoaa myös rahaa. Auttakaa!! 

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kyllä "säästämisessään" aivan eri maailmassa kuin useimmat meistä. Onhan se tietenkin kiva, että saa käydä kampaajalla ja näyttää hyvältä töissä.

Mutta ei koskaan juolahtanut mieleen, että kuinka suuri säästö ja lisäraha tulisi siitä, että myisi moottoripyörän pois. Paljonko senkin myynnistä saatavalla rahalla ostaisi vaikka huonekaluja. Ja ulkomaanmatkat ... ette sitten keksi mitään halvempaa tai peräti ilmaista matkojen sijasta?

Itse ajattelin omassa taloudessa säästönä uuteen jääkaappipakastimeen sijoittamisen. Saisi pois vanhan ja paljon kuluttavan pakastimen, ja jääkaappikin on vanha ja huono.

Vierailija
2/69 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi myydä moottoripyörä jos pariskunnalla on omat rahat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää silakkaa ja äänestäkää kokoomusta!

Vierailija
4/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lista kuukauden ajan menoista ja siitä sitten karsimaan.

Vierailija
5/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lisää tuloja, iltasiivousta, lehtien jakamista, marjanpoimintaa, käsitöitä tms.

Vierailija
6/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoassa voisi tosi moni säästää vertailemalla hintoja ja tekemällä itse ruokaa mm. isompia kattilallisia ym jne.

Turha autolla ajelu pois.

Lehtitilaukset pois.

Kosmetiikassa/kampaamokuluissa/ravintolasyömisissä/puhelinkuluissa/lisä-tvkanavissa ymsö voi säästää roimasti.

Ulkopuolisen on hankala tietää mihin juuri teidän rahat uppoaa.

Vierailija
7/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiä ei tilata paitsi hesaria, jonka mun vanhemmat maksaa. Tv-kanavat vois jättää mun puolesta pois. En katso muutenkaan juurikaan tv:tä. Ruokakuluissa aloitin jo säästämisen. Suunnittelen viikon ruokalistan etukäteen ja ostan vain kaiken tarpeellisen. Ei tule sitten heräteostoksia. Ajattelin myös nyt lomien jälkeen alkaa tehdä lounaseväitä enkä syö enää lounasta ulkona joka päivä. Itse kuljen vain bussilla, mutta mies tarvitsee työmatkaan autoa. Mun puhlasku max 30e yleensä vain 25 eli ei siinäkään ei oikein voi säästää. Uutta vaatehuonetta järkkäillessäni huomasin, että vaatteita en tarvitse pitkään aikaan töihin enkä vapaa-aikaan. Voisin oikeastaan myydä jotakin poiskin. Olipa hyvä käydä kaikki vaatteet läpi niin heräsin todellisuuteen. Kampaajalla on pakko käydä 2-3 kk välein, jotta kehtaa esiintyä töissä. Mies ajaa hiukset kotona pois itse.

Olen miettiny jotakin omaa bisnestä, josta voisi saada lisätuloja, mutta ajatushautomoni ei ole vielä tuottanyt tulosta. 

Kunhan kämpän laittamisesta päästään, niin kaipa se tästä helpottaa. Eläkevakuutuksen maksut voisi laittaa jäihin kun niihin säästäminen on muutenkin ihan turhaa kuulemma. 

Miehen autoon ja moottoripyörään menee aika paljon (bensat/vakuutukset/huollot). Kosmetiikkaa ostan nykyään vain kun edellinen joku tarpeellinen tuote loppuu. Mulla on ongelmana visa-kortti, jota tulee vinguteltua erityisesti ulkomailla. Kortin katkaiseminen varmaan auttaisi :) No mutta eiköhän se tästä. Tuli vaan tarve jakaa tuskaa. Myönnän että olen tainnut elää vähän yli varojeni. 

Ap

Vierailija
8/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat maksaa lehttilauksen? Ei hyvää päivää...

Vierailija
9/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetatte sen talon laittamisen ja krääsän ostamisen.

Ette matkusta ulkomaille, näin sielläkään ei tarvitse visaa vinguttaa.

Myytte sen moottoripyörän.

Vierailija
10/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein tiukkaa, just niistä ulkomaanmatkoista ja prätkästä kannattais ehkä luopua..

Vierailija
11/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa on vaan olla menemättä kauppaan niin ei tartu mitään tarpeetonta mukaan. Varsinkin vaatteeita shoppaillessa tarttuu kaikenlaista turhaa muka halpaa mukaan. Pahimman shoppailuvimman voi tyydyttää kirpputorilla. Ruoka-ostokset kerran viikossa niin ei tuu niiltäkään reissuilta turhaa. Ja tosiaan ulkona syöty lounas on aika iso menoerä. Keittoja yms voit tehdä pakkaseen tai hakea alepasta lounassalaatin/patongin. 

ravintolassasyöminen on aikas kallista, sellaiset reissut kannattaa tehdä harvemmin ja nauttia sitten kunnolla kun menee. 

Taksilla ajelua kannattaa välttää. 

Vierailija
12/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitapa tänne teidän ensi viikon ruokalista. katsotaan yhdessä, että voiko siitä nipistää.

Vierailija
13/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "hyvää päivää", jos vanhemmat antavat lahjaksi lehtitilauksen?  Eivätkö jotkut vanhemmat anna aikuisille lapsilleen mitään lahjoja; kummallista minun mielestäni. Lehti on paljon parempi lahja, kuin joku tarpeeton tavara.

Vierailija
14/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30e kuussa on aikas paljon puhelinlaskusta. Mulle tulee lasku vaan 2kk välein ja yleensä 35-40 e vaikka siitä menee 26e kuukausimaksuun kun on täysnopea netti. Miehelle puhelut on ilmaisia tuossa sopimuksessa, ja siinä taitaa olla vielä 5e kuussa puhelinaikaakun liittymä on sen verran tuoreesti vaihdettu. 

Vierailija
15/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se noloa.

Vierailija
16/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, teillähän on loistava tilanne, koska on mistä karsia! Ensin kirpaisi kateuskin, sitten ihan innostuin.

Tosiaan, matkailu maksaa. Seuraava pitkä viikonloppu voisikin olla reissu sukuloimaan 200 km:n päähän ja siellä sitten se perinteinen säästöniksi, mene marjaan ja sieneen :-)

Kuluttaminen on sulle selvästi Se Juttu, siirry kirppareille! Maailma pelastuu kun ei koko ajan hanki uutta ja aika maaninen ostaja saa olla, että kirpparilöydöt tekevät isoa lovea lompakkoon.

Eväät töissä hyvä juttu, on ihan eri asia kuukausi- ja vuositasolla syökö eilisiä jämiä vai 7 euron lounaan.

Keskustele hyvässä hengessä miehen kanssa tosta motskarista. Mua álkais muutamassa viikossa nyppiä, että syön eväitä ja koitan tinkiä kaikessa, ja sit toinen ajelee hupia pärrällä :-)

Lisätulo ois paras, mutta on oikeesti hankala keksiä, mitä kotona voisi tehdä, aikanaan tuli mietittyä paljonkin. Joku lehdenjako aamuyöstä? Pääseekö fb-kirppareilla kiinni muihin ku pikkurahoihin, ehkä, jos sulla jotain merkkituotteita myydä.

Vierailija
17/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten vanhemmat vain haluavat antaa jotain. Minullekin äitini maksaa yhden lehtitilauksen -> tämä huomio vain tuolle aiemmalle kommentoijalle.

Mutta niihin säästötapoihin. Itselläni on juuri säästäminen meneillään.

-Oletko kilpailuttanut vakuutukset? Sain omasta autovakuutuksestani noin satasen pois kilpailutuksen jälkeen.

- Lehtitilaukset ja maksulliset kanavat pois.. Ehdittekö oikeasti hyödyntää niitä myös?

- Tarkista netin ja kännyköiden hinnat. Hyödytkö puhepaketista vai maksatko ylimääräistä?

- Vaate- ja meikkihankinnat kuukaudeksi kokonaan pannaan. Sen jälkeen osaa yleensä harkita paremmin mitä tarvitsee.

- Löytyykö kirppikselle vietävää? Astioita, vaatteita, lamppuja yms. Itse sain kirpparilta keväällä noin 210 euroa, vaikka en myynyt mitään ns. arvokasta

- Ruoka on helppo kohde säästää, varsinkin jos on tottunut syömään paljon ulkona. Viinipullo silloin tällöin kotiin ostettuna ei yleensä kaada säästötavoitetta. Kalliimmaksi tulee juoda ulkona yksi siideri. Tee kotona ruuat töihin tai itse syön joka viikko ainakin muutamana päivänä mikropuuroa töissä. Halpaa ja hyvää.

- Voisiko hetken pitää taukoa matkustelusta sekä suomessa että ulkomailla? Keksikää kotona uusia tapoja rentoutua. Tai hankkikaa kaksi säästötiliä: toiseen isompi tavoite ja toinen sellainen matkasäästötili. Eli matkalle voi lähteä kun tililä riittävästi rahaa.

- Visaa ei tarvitse käyttää luotollisena. Jos käytät sitä ulkomailla, maksat laskun kokonaisuudessaan pois kun se tulee. Itse teen yleensä näin. Tarvitsen visakorttia ulkomailla, mutta rahat on kuitenki jo säästettynä tilillä.

Aloita näillä. Itselläni tosiaan säästökuuri menossa ja kuukauden verran on tarkoitus pihistellä ihan tosissaan ja nauttia siitä, kun rahat ei tilillä vähene lainkaan. Sen jälkeen voi taas ostaa jos tarvitsee jotain. Nyt en osta periaatteessa sitäkään (paitsi ruokaa ja bensaa).

Vierailija
18/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se hesari oli joululahja ja mielestäni erittäin hyvä ja hyödyllinen. oivottavasti saadaab myös ensi vuodeksi. En haluaisi mitään tavaraa lahjaksi. 

Kaupoissa en juuri käykään, mutta nettishoppailu menee nyt kyllä pannaan. Siinä välillä menee överiksi, kun on niin helppoa kotoa käsin. Nytkin visalla melkoinen summa viime ulkomaan reissusta ja nettiostoksista. 

Mitä tekee uudella asunnolla, jos siellä ei ole huonekaluja :) Pakkohan sitäkin on ollut laittaa. Ja krääsää tai mitään turhaa meiltä ei nimenomaan tästä kämpästä löydy. Vain ajatuksella hankittuja ajattomia ja klassisia juttuja, joihin ei kyllästy. Meni vaan kaikki uusiksi kun neliöt triplaantui ja sen takia jouduttu paljon hankkimaan uutta. 

Kerran viikossa ruokakaupassa toimii hyvin. Ja vielä kun sen ruokalistan teen etukäteen, niin eipä tartu mukaan mitään turhaa. Matkustamisesta ei ole yhtäkkiä helppo luopua. Nytkin on yksi "pakollinen" pidempi lomamatka tulossa. Sen takia juuri säästövinkkejä kaipaankin. Siitä olen samaa mieltä, että prätkästä voisi luopua, mutta sanopa se miehelle ;)

Kiitos asiallisista vastauksistanne!!

Ap

Vierailija
19/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää edullista perusruokaa, alusta asti itse tehtynä tietysti. Jos harrastatte ruoanlaittoa, rajatkaa lempiruokanne viikonlopuille. Esimerkiksi itsetehty hernekeitto on käytännössä katsoen ilmaista: 500g herneitä Lidlissä 0,64 e/pss, sekaan vettä ja vaikka porkkanan palasia. Jos haluatte lisätä proteiinia, käyttäkää soijarouhetta. Jauheliharuoissakin helppo korvata puolet jauhelihasta soijalla, maustatte vain reilusti. Aamiaiseksi puuroa (leivänpäälliset ja jogurtit ovat kalliita), viikonloppuna vaikka itse kattilassa tehtyjä popcorneja tv:stä tulevan elokuvan kanssa kaupungille lähtemisen sijasta. Muita edullisia ruokia ovat myös esim. linssikeitto, kasvissosekeitto, pinaattikeitto, makaronilaatikko, kinkkukiusaus... Yksi lämmin ruoka päivässä, tähteitä mukaan töihin evääksi. Ulkona syöminen kannattaa karsia nyt kokonaan. Viikonloppunakaan ei tarvitse kahta lämmintä ateriaa, vaan lounas voi olla kevyempi, esim. munakas tai salaatti. Jos tekee mieli roskaruokaa, itsetehty pizza ei tule kalliiksi, kun valitsee täytteet viisaasti (ei siis viittä erilaista lihaa tms).

Tärkein asia ruokalaskun pienentämisessä: tehkää ruokalista viikoksi eteenpäin ja sen pohjalta ostoslista. Ostoslistan mukaan ostatte tarpeelliset Lidlistä, jos löytyy järkevän matkan päästä. Tehkää myös budjetti, jonka mukaan elätte. Kaksi aikuista syö 200 euron kuukausibudjetillakin, mutta ehdottomaksi maksimiksi asettakaa 300 e/kk. Sillä tekee jo joka viikonloppu herkkuruokaa ja joka päivä voi syödä lihaa.

Kanavapaketit, lehtitilaukset ym. pois. Tutustukaa myös energiansäästövinkkeihin, pienistä puroista kasvaa suuri virta, ja pienentynyttä sähkölaskua on mukavampi maksellakin. Samoin puhelinlaskusta on varaa säästää vielä - ota tavoitteeksi vaikka 10-15 euron kuukausilasku, jos kyseessä ei ole kytkypuhelin. Jos sinulla on älypuhelin, hyödynnä sähköpostit, facebook, whatsapp ym.

Kerää kaikki menosi nyt yhteen paperille, niin saat kartoitettua, mihin rahat ovat tähän asti menneet. Jos haluat, jaa se tännekin näin anonyymisti, niin saat varmasti hyviä vinkkejä, missä säästää ja miten. Kilpailuta kaikki laskut, jotka voit.

Nuukailu on mukavaa, kun sen ottaa selviytymishaasteena! Testatkaa nyt itseänne, kuinka vähällä voikaan selviytyä.

Vierailija
20/69 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pois, kotiruokaa, sipsit sun muut pannaan, kirpputorilta vaatteet, auto pois jos ei ole välttämätön,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi