Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävän jatkuva rahan pyytäminen

Vierailija
18.07.2013 |

Olen tapaillut nyt vähän yli vuoden miestä, joka on todella pahoissa velkaongelmissa. Suurin osa palkasta menee siis asuntolainaan ja muihin velkoihin. Aluksi en edes tiennyt näidtä ongelmista mitään. Nyt on alkanut toden teolla kyllästyttämään jatkuva rahan lainaaminen. Summat eivät ole pieniä, vaan ihan monia satoja. Maksaa kyllä joka kerta takaisin, mutta mielestäni ei ole reilua koko ajan olettaa, että voin lainata rahaa kun olen kuitenkin pienituloinen ja maksan itsekin asuntovelkaa. Ymmärrän, että on hädässä, mutta alkaa mennä jo liian pitkälle. Mies näki kerran pankkitilini saldon kun maksoin laskuja netissä, ja on sen jälkeen aina muistuttanut, että "kun sulla kuitenkin on rahaa niin voit auttaa mua." Ikään kuin olisin melkein velvollinen antamaan auttamaan koko ajan, kun rahaa kerran on (4000 tilillä, en siis ole miljonääri).

Onko kellään ollut samanlaista? Alkaa tuntua siltä, että on pakko erota tämän takia, vaikka miehessä ei muutoin ole mitään vikaa.  Emme siis asu yhdessä. Nyt on pyytänyt niin isoa summaa että en usko että voi sitä maksaa takaisin! Ja hän ei ymmärrä miksi en voi auttaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:20"]

Kaikista eniten ärsyttää se, että tämä mies on muuten paras mies mitä minulla on ollut, ja nyt tämä on sitten näin persaukinen!

Ap

[/quote]

Toi on niin vittua! 

Mutta hei, se käyttää sua taloudellisesti hyväksi. Millainen rakadtava mies tekisi niin. Ei kukaan. Ne häpeis tilannettaan ja tekis perse ruvella hommia ennen kuin lainais sulta. 

Ei ole sua varten toi mies. 

[/quote]

Mies myös saattaa kompensoida rahanruinaamistaan muuten ihanalla käytöksellä. Pakkohan hänen on pysyä hyvissä väleissä sinun kanssasi, mistä hän muutoin saisi lainaa? Älä ole sinisilmäinen.

Vierailija
22/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:33"]

Mies on ulkomaalainen ja kaikki sukulaiset asuvat ulkomailla ja osa niistä on kuollutkin. Ei ole mikään pakolainen. Mä just tänään sanoin hänelle, että pitäisikö etsiä joku huoltaja hänelle huolehtimaan raha-asioista.

[/quote]

Selevä... Sillä on toinen vaimo ja perhe jossain joita elättää tai lähettää kaiken mitä saa sinulta kupattua sinne Nigeriaan tai Gambiaan tai Turkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole turkkilainen eikä afrikkalainen eikä myöskään Lähi-Idästä. :) Kyllä se on ihan lainkuuliainen työssä käyvä ihminen, mutta hölmö ilmeisesti myös.

Vierailija
24/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:29"]

On puhunut asunnon myymisestä. Olen jo miettinyt että mitähän se tekee niillä rahoilla jotka saa asunnon myymisestä (ehkä noin 2000-3000€), kun tosiaan ei tunnu tajuavan rahan arvoa yhtään. Hän voi vaikka keksiä ostaa uuden telkkarin noilla rahoilla, vaikka pitäisi säästää. Yhteistä taloutta en uskaltaisi ajatella tämän ihmisen kanssa. Tietääkö kukaan voiko tällainen henkilö saada asumistukea?

Ap

[/quote]Voi ei, ei kai se suunnittele etta muuttaa sinun luoksesi jos myy asunnon? Varaudu siihen etta se voi jonain paivana olla sinun ovellasi kolkuttelemassa kun ei ole omaa asuntoa missa asua. Ja tuskin se onkaan sitten enaan niin mukava kuin ennen oli. Mies ei varmaan saa asumistukea jos on kuitenkin normaalisuuret palkkatulot. Tuo on todella huolestuttavaa etta mies kommentoi sinun rahavarojasi, ja olet tavallaan joutunut perustelemaan miksi et katso voivasi antaa sille rahaa. 

Vierailija
25/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:45"]

Mies ei ole turkkilainen eikä afrikkalainen eikä myöskään Lähi-Idästä. :) Kyllä se on ihan lainkuuliainen työssä käyvä ihminen, mutta hölmö ilmeisesti myös.

[/quote]

Ei muuten olisi yhtään hassumpi ajatus, että hänellä olisi mukana joku suomalainen avustaja mukana, kun hän asioi esimerkiksi pankissa. 

Ilmeisesti hän on mitä suurimmassa määrin hölmö, mutta todennäköisesti myös kielipuoli. Vaikka hän osaisikin puhua suomea kohtuullisen sujuvasti, voi olla, että hänellä on vaikeaa ymmärtää kirjoitettua kieltä.

Pankkiasiat ovat tunnetusti vaikeaselkoisia niillekin, joiden äidinkieli on suomi. Voin vain kuvitella, millaisia vaikeuksia vieraskielisillä on ymmärtää raha-asioissa käytettävää suomea. 

Olen muutaman kerran auttanut vieraskielisiä tuttujani pankkiasioissa ja tunnen siksi myötätuntoa miesystävääsi kohtaan, vaikka hän onkin mitä suurimmassa määrin avuton hölmö. 

Vierailija
26/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:45"]

[/quote]

Ei muuten olisi yhtään hassumpi ajatus, että hänellä olisi mukana joku suomalainen avustaja mukana, kun hän asioi esimerkiksi pankissa. 

Ilmeisesti hän on mitä suurimmassa määrin hölmö, mutta todennäköisesti myös kielipuoli. Vaikka hän osaisikin puhua suomea kohtuullisen sujuvasti, voi olla, että hänellä on vaikeaa ymmärtää kirjoitettua kieltä.

Pankkiasiat ovat tunnetusti vaikeaselkoisia niillekin, joiden äidinkieli on suomi. Voin vain kuvitella, millaisia vaikeuksia vieraskielisillä on ymmärtää raha-asioissa käytettävää suomea. 

Olen muutaman kerran auttanut vieraskielisiä tuttujani pankkiasioissa ja tunnen siksi myötätuntoa miesystävääsi kohtaan, vaikka hän onkin mitä suurimmassa määrin avuton hölmö. 

[/quote]Valitettavasti mina naen tuossa miehessa ennemminkin hyvaksikayttajan kuin jonkun onnettoman tohelon. Tuossahan on kaikki klassisen hyvaksikayton ainekset. Itsella ei ole rahaa, ei sukulaisia, ei omaisuutta jota voisi myyda mutta on nahnyt etta tyttoystavalla on vahan rahaa pankissa, tyttoystava on ainut joka voi miehen pelastaa.

Nyt pitaisi ne pankkitililla olevat rahat saada kotiutettua. Ei ole vaikea arvata etta pyydetty laina on useita tuhansia. Sitten kun nuo rahat on saatu, on aika pyydella tyttoystavan nimea kaikenlaisiin papereihin, se on seuraava askel.

Viela ihmetyttaa sekin, onko miehella oikeasti velkoja, onko ap oikeasti nahnyt jotain papereita? Yksi huijaamisen muoto on etta huijari teeskentelee olevansa rahavaikeuksissa ja uhria pyydetaan "pelastamaan" huijari kaikenlaisista kauheista kohtaloista.

Naisillahan on hoivavietti joten he ovat helppoja uhreja. Johan sen nakee siitakin kun ap yrittaa keksia kaikenlaisia ratkaisuja siihen miten saisi pelastettua miehen taloudellisesta ahdingosta, vaikka ei se ap:lle kuuluisikaan. 

Vierailija
27/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruben Oskar Auervaaran inkarnaatio. Siirrä "ulkoruokintaan". Kyllä niitä hyviä miehiä vielä löytyy.

Vierailija
28/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun näin vilauksen miehen pankkitilistä siellä oli 11 euroa, ja olen myös ihan nähnyt kun mies on maksanut lainanlyhennyksiä. On maksanut laskuja joissa on isohkoja summia.

Lähetin miehelle tänään viestin, että saa nyt keksiä jotain jolla hoitaa nämä raha-asiat, käskin soittaa huomenna välittäjällekin että arvioi sen asunnon. Saas nyt nähdä mitä se keksii kun en lainannut 1500 euroa.

Ap

Vierailija
29/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 19:31"]

Viimeksi kun näin vilauksen miehen pankkitilistä siellä oli 11 euroa, ja olen myös ihan nähnyt kun mies on maksanut lainanlyhennyksiä. On maksanut laskuja joissa on isohkoja summia.

Lähetin miehelle tänään viestin, että saa nyt keksiä jotain jolla hoitaa nämä raha-asiat, käskin soittaa huomenna välittäjällekin että arvioi sen asunnon. Saas nyt nähdä mitä se keksii kun en lainannut 1500 euroa.

Ap

[/quote]Tuo on vaarallista alkaa holhoamaan miehen asunnon myyntia, se voi olla sun oven takana asunnottomana kolkuttelemassa ennenkuin huomaatkan. Tuostahan mies saa aiheen laittaa sulle vastuun siihen etta on ilman asuntoa, Ei mies saa muutenkaan vuokra-asuntoa jos ei ole pystynyt hoitamaan raha-asioitaan.

Vierailija
30/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa holhoojan roolia ollenkaan koska holhoojalle tulee aina holhottava.

Vierailija
31/35 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen silpputyöläinen ja välillä työtön ja saan asumistukea ja joskus toimeentulotukeakin, mutta kun vihdoin pääsin eroon aviomiehestä, joka oli holtiton raha-asioissaan, niin ensimmäinen ehto miehelle on se, että pystyy elämään omillaan ilman minun tukea ja hoitaa itse asiansa, sen jälkeen mitataan muita ihanuuksia. Köyhä saa olla, mutta ei pidä elää yli varojensa. Joskus oma asuntokin on sitä.

Tuosta et saa muuta kuin harmaita hiuksia.

Vierailija
32/35 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkälti sama tilanne kuin ap:lla. Miesystävä lainailee minulta jatkuvasti rahaa, jotka tosin on aina määrittelemättömän ajan päästä maksanut takaisin, mutta summat ovat aina vain kasvaneet. Muutenkin suhteen alussa tämä pihi miesystäväni oli reilumpi. Ei, hän ei koskaan maksanut minun puolestani mitään, mutta maksoi ainakin lähes täysin oman osansa. Nykyään tilanne on toinen. Hän on jatkuvasti nauttimassa minun rahoistani, useimmiten ruoan muodossa, mutta myös elämysten ym. kautta. Aina saa keploteltua maksuvastuun minulle, koska olen liian kiltti ja hän on erittäin hallitseva.

Mites teillä menee tuo ruokapolitiikka ym. yhteiset kulut? Lokkeileeko sinunkin miesystäväsi vastaavalla tavalla kuin omani?

Itse olen kurkkuani myöten täynnä tätä ja olen päättänyt, etten todellakaan muuta moisen kanssa yhteen ennenkuin saadaan raha-asiat tasapuolisemmiksi. Ellei mies muutu, minä eroan.

Vierailija
33/35 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on hyväksikäyttäjämies josta olen eroamassa. Ennen kuin aloimme seurustelemaan niin mieheni sanoi, että hän on ollut ulosottokierteessä koska ei ilmoittanut veroja yrityksestään ja hän joutui konkurssiin. Mieheni kuitenkin vakuutti maksaneensa velkansa pois muutamassa vuodessa. En muista, että seuristelimmeko jo, vai mikä meidän suhde sillä hetkellä oli, mutta mieheni sanoi, että hän haluaisi joskus ostaa talon ja että hänellä oli sitä varten 22000€ talonsäästötilillä. Mieheni kuitenkin muutamassa viikossa sai tuhlattua sieltä rahat, hän sanoi käyttäneensä ne maksamattomiin veroihin, minä mietin, että mihin veroihin hän olisi ne käyttänyt koska hän oli sanonut, ettei hänellä enää ollut veroja rästissä vai oliko hänelle tullut uusia, mieheni ei kuitenkaan suostunut vastaamaan. Minä ajattalin, että hän käytti rahat kaljaan, koska hän oli myös alkoholisti, en kuitenkaan usko, että edes hän saisi ryypättyä muutamassa viikossa 22000€:n edestä. Mieheni selitti myös rahan menevän normaaleihin kustannuksiin, eihän kuitenkaan niihin voi mennä niin paljon niin lyhyessä ajassa. Hänen poikansa tilillä oli myös 6000€ mopokorttia, mopoa, autokorttia ja autoa varten. Hän tuhlasi nekin muutamassa päivässä. Mieheni koko ajan valitti, että minun olisi pitänyt mennä töihin, minä kuitenkin opiskelin, joten se ei ollut mahdollista. Ostimme mieheni kanssa talon ja samalla me yhdistimme pankkitilimme. Minulta loppui koulu, joten aloin saamaan työmarkkinatukea, ajattelin, että nyt minulla olisi vihdoin rahaa omiin menoihini. Yhdesti riitelimme mieheni kanssa ja hän syytti, ettei minulla ollut rahaa. Minä vastasin, että onhan minulla rahaa, ellei hän ollut tuhlannut niitä. Myöhemmin, kun kävin pankkitililläni, niin huomasin, että mieheni oli tosiaankin vienyt tililtäni 600€ niin, että sinne jäi suunnilleen 20€. Mieheni selitti, että rahat menivät talon lainaan, en kuitenkaan uskonut selitystä, koska laina menee suoraan hänen palkastaan. Myöhemmin olin taas onnistunut kerryttämään rahaa tililleni, ajattelin että voisin kerrankin ostaa itselleni jotain koska rahaa kerran silloin olisi pitänyt olla. Kävin kuitenkin varmuudeksi pankin sivuilla tarkistamassa koska minulla oli kortti vain miehen tilille, huomasin kuitenkin että mieheni tilillä oli suunnilleen 3€ ja omalla oli n. 40€. Mieheni oli vienyt tililtä 900€. Sinne menivät isovanhemmilta rahat, jotka oli tarkoitettu joululahjojen ostoon. Hän oli kirjoittanut maksun viestiin, että rahat olivat hotellimaksua varten, koska hän oli reissuhommissa. Kävin kuitenkin tarkistamassa hänen tiliotteensa, siellä näkyi, että hän oli maksanut hotellille n. 300€ ja nostanut 400€ ja 500€, eli sen summan minkä hän oli ottanut tililtäni. Minä tivasin mieheltäni vastausta siihen, mihin hän oli käyttänyt rahat, ensin mieheni sanoi, että puolet on hänen lompakossaan, sitten minä kysyin, että missä loput sitten on, sitten hän sanoi: "Ai ne 900, ne on vielä lompakossa," sitten kysyin, että onko hänellä sitten useampikin 900€ lompakossa, mutta hän ei vastannut. Mieheni sanoi, että hänen oli pakko ottaa rahat, koska hänellä ei ollut, minä kuitenkin sanoin, että jos hänen olisi ollut pakko ottaa rahaa, niin hän olisi ottanut vain sen verran mitä tarvitsisi ja käyttäisi ne heti, mutta nehän olivat kuulemma vieläkin hänen lompakossaan. Minä en olisi edes voinut käydä ostamassa ruokaa tai käydä tankkaamassa jos olisi tarvinnut. Kumma kun silloin kun vain mieheni tienasi, niin rahaa myös oli, mutta kun minäkin aloin saamaan rahaa, niin molempien tilit olivat koko ajan miltei nollilla, en tiedä vieläkään, mihin mieheni on saanut käytettyä kaiken sen rahan.

Vierailija
34/35 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin edellisen viestin, mutta unohdin mainita, että mieheni myös koko ajan lainaili minulta pieniä summia, hän aina lupasi maksaa takaisin, kohta lainattu summa oli kohonnut jo yli sataan euroon. Kerran tivasin mieheltäni, että milloin hän maksaa rahat minulle takaisin, hän kysyi takaisin, että olenko minä tyhmä, kun oletan, että hän maksaisi. Minä en yleensäkään pidä ihmisiä valehtelijoina, vaikka miehenikin aina valehteli suurimman osan ajasta, silti minä aina oletin, että hänen puheensa olisi totta, olin tyhmä, kun aina uskoin. Nyt sentään olen saanut kokea niin paljon mieheni valheita, etten enää usko mitään, mitä hän sanoo ja sen avulla saan avioeronkin viimein läpi.

Vierailija
35/35 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muuta vikaa"  .... no onhan toi nyt sen kokoluokan vika, että oksat pois. Ihminen joka ei osaa elää tulojensa mukaan on kyllä viallinen todella monella tavalla ja tulee vielä esiin ne muutkin huonot puolet.