Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivarin pihalla kuultua: "ei voi ulkonakaan olla, kun se akka (minä) istuu jatkuvasti ulkona"

Vierailija
04.08.2020 |

En tiennytkään, että rivareissa on joku ulkonaliikkumisaikataulu. Olen kylläkin ihmetellyt, miksi naapurit on sisällä, mutta tässä taisi löytyä vastaus. Ja yksin hiljaisen koiran kanssa istun läppärillä napit korvilla, jos ääntä kuuluu. Kuulin vahingossa, kun kävin roskia viemässä ja pariskunta puhui kovaan ääneen sisällä ikkunat auki. Niin ja harvoin mitään juttelen naapurille, enkä tee isännöitsijälle ilmoituksia vaikka aihetta olisi.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, taidan sittenkin ruveta katselemaan omakotitaloa rivitalon sijaan. Kokemukset kuulostavat todella ahdistavalta.

Vierailija
42/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on samanlainen, vaikka asuu kyllä omakotitalossa. Ei "voi" mennä pihalle jos naapurit ovat pihalla, koska kokee että kytätään ja ollaan katseen alla. No, vaikka niin olisikin, niin mitä väliä? En mä omasta pihastani luopuisi siksi, että joku katsoo, eri juttu sitten jos vaikka aseella uhkaisi. Hauskaa myös sinänsä, että äitini kokee naapureiden kyttäävän häntä, mutta hän toisaalta soitti minulle yhdeksältä sunnuntaiaamuna, että poliisi oli vienyt naapureiden teinipojan kotiin edellisyönä... Että kuka tässä sitten kyttää ja ketä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se häiritsee. Naapurin aikamiespoika istuu keväästä syksyyn, aamusta iltaan terassilla. Vaikkei hänestä mitään häiriötä ole niin jotenkin se läsnäolo vaan rajoittaa omaa oloa.

Muuta pois.

Vierailija
44/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä häiriintyä mistä tykkää, mutta ihan on naapureiden oma ongelma, jos on pienipihainen rivitaloyhtiö valittu asuinpaikaksi ja sitten häiriinnytään siitä, että muutkin haluavat käyttää omia pihojaan. Omalla pihallaan saa olla vaikka 24/7, se on naapureiden homma muuttaa muualle jos siitä tulee paha mieli. 

Älä puhu p*taskaa. Kaikissa taloyhtiöissä on hiljaisuus yöllä, yleensä 22.00-7.00. Silloin ei hilluta takapihalla huutamassa eikö huudella kotona sisälläkään. Tuollainen huutoporukkaa saadaan melko nopeasti ulos taloyhtiöstä vaikka asuisi omistusasunnossa. 

Vierailija
45/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivari on maailman karmein asumismuoto.

Itse tykkään asua rivarissa. Meillä on ihana aidattu piha, naapurit ei häiritse, ja myös kauniit yhteiset piha-alueet. Eikä tarvitse tehdä hommia ja huolehtia niin paljon kuin omakotitalossa. Kerrostalossa taas ei olisi omaa pihaa ollenkaan, parveke ei ole sama asia.

Vierailija
46/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä häiriintyä mistä tykkää, mutta ihan on naapureiden oma ongelma, jos on pienipihainen rivitaloyhtiö valittu asuinpaikaksi ja sitten häiriinnytään siitä, että muutkin haluavat käyttää omia pihojaan. Omalla pihallaan saa olla vaikka 24/7, se on naapureiden homma muuttaa muualle jos siitä tulee paha mieli. 

Älä puhu p*taskaa. Kaikissa taloyhtiöissä on hiljaisuus yöllä, yleensä 22.00-7.00. Silloin ei hilluta takapihalla huutamassa eikö huudella kotona sisälläkään. Tuollainen huutoporukkaa saadaan melko nopeasti ulos taloyhtiöstä vaikka asuisi omistusasunnossa. 

Kuka tässä on huutamisesta puhunut yhtään mitään? Aloittajahan sanoi istuvansa pihalla hiljaa napit korvissa. Niin hänellä on oikeus tehdä 24/7 vaikka ympäri vuoden. 

Vierailija
47/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naapurin rauhallinen omalla pihallaan olo häiritsee, on rivitalo aivan väärä asumismuoto. Eli ole jo lystäät ja niin kauan kuin haluat, jos se jotakuta häiritsee, muuttakoon pois.

Rivari voi hyvin sopia asumismuodoksi, kunhan naapuri on joku muu kuin ap.

Ai pihalla ei saa olla missään nimessä yksin? Ap kertoo, ettei edes isännöitsijään ota yhteyttä muista naapureista, vaikka olisi tarve, niin mikä vika?

Omalla pihalla saa olla yksin, joka ikinen rivarissa asuva. Juu, jotkut mölyää, jos puhe ei auta, yhteys isännöintiin ja hallitukseen, jos sekään ei auta, pitää muuttaa pois. Puhun nyt omistusasumisesta. Vuokra-asumisessa se on voi, voi.

Vierailija
48/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun rivarissa ja oon kesäisin paljon pihalla. Ei oo tullu mieleenkään että se voisi häiritä ketään. No jos häiritsee niin en silti lakkaa käyttämäsi omaa pihaani. En kyttää naapureita, en metelöi, monesti oon yksin esim lukemassa kirjaa, tai sit syödään perheen kanssa ja jutellaan normaali äänellä. Ja jos naapuri on samaan aikaan pihalla ja kyttäis ja kuuntelis niin mitä sitten? En mä mitään arkaluonteisia asioita juttele tai alastomana siellä hillu. Luulisin kyllä että heillä on oma elämä eikä mitään suurempaa mielenkiintoa seurata meidän elämää.

Vierailija
49/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivari on maailman karmein asumismuoto.

Itse tykkään asua rivarissa. Meillä on ihana aidattu piha, naapurit ei häiritse, ja myös kauniit yhteiset piha-alueet. Eikä tarvitse tehdä hommia ja huolehtia niin paljon kuin omakotitalossa. Kerrostalossa taas ei olisi omaa pihaa ollenkaan, parveke ei ole sama asia.

Sama täällä, tykkään. Kerrostalohelvettiin en lähde ja omakotitaloni piha oli eläkeikäisille työläs, kesällä en ehtinyt muuta kuin hoitaa isoa pihaa. Nyt on 23 neliön terassi, hiukan lisäksi nurmialuetta takapihalla, naapurin asunto on porrastettu niin ettei näy, ja korkea väliaita blokkaa äänet. Talvella ei tarvitse aurata lunta ja yleisten alueiden nurmikot hoitaa myös vieras. Omat pihat hoidamme itse. Minulla on päätyasunto. Voi tätä asumisen helppoutta.

Vierailija
50/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa istua pihallaan vaikka läpi vuoden 24 h vuorokaudessa. Hän ei metelöi siellä, joten ei siihen ole kellään mitään sanomista. Olkoot törpöt naapurit sisällä.

Vierailija
51/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonohima on helvetillinen asumismuoto.

Kerrostalo se vasta helvetti onkin, joka puolella joku.

Omistusrivarissa on hyvä asua, vuokrarivariin en lähde, ja omakotitaloni piha oli jätävän suuri, kesäisin pelkkä työleiri. Ei ikinä enää, nyt asun upean rivarin päätyasuntoa, oma on, 90 neliötä yhdelle, silkkaa luksusta.

Vierailija
52/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs ajat ulos (sic), kun ap istuu hiljaa pihallaan? Nyt on jo huutishommaa tämä. 🤣🤣

Vierailija
53/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen tilanne, että naapurin koira haukkuu aina kun liikun pihalla. Pidän koirista ja haukkuminen ei häiritse minua, mutta aluksi naapurit itse komensivat koiraa sitten yrittivät saada sisälle ja usein pitävät kaularemmistä kiinni ja odottavat, että minä kävelen sisälle esim tullessani autolla pihaani. En enää viitsi/kehtaa jäädä pihaamme ja naapurit ovat aamusta iltaan ulkona, kovia puutarhaihmisiä. He ruokailevatkin ulkona, minä en heidän takiaan

En ymmärrä miten tilanne on päässyt tähän, mutta kun toiset pitää koiran kaulapannasta kiinni ja odottavat että minä menen sisälle..

Vierailija
54/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap saa istua pihallaan vaikka läpi vuoden 24 h vuorokaudessa. Hän ei metelöi siellä, joten ei siihen ole kellään mitään sanomista. Olkoot törpöt naapurit sisällä.

Naapurit saavat myös olla pihallaan. Piste.

Vierailija
55/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin saavat, ihan joka ainoa saa olla pihallaan just niin kuin tykkää olla, kunhan ei lainvastaisella tavalla muita häiritse. 

Vierailija
56/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap sitä estä.

Vierailija
57/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes yhtään tiedä keitä mun naapurissa asuu. Asuntopihojen välillä on korkea puuaita, ei naapurien pihoihin näy ollenkaan.

Vierailija
58/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaa9 kirjoitti:

Minulla on sellainen tilanne, että naapurin koira haukkuu aina kun liikun pihalla. Pidän koirista ja haukkuminen ei häiritse minua, mutta aluksi naapurit itse komensivat koiraa sitten yrittivät saada sisälle ja usein pitävät kaularemmistä kiinni ja odottavat, että minä kävelen sisälle esim tullessani autolla pihaani. En enää viitsi/kehtaa jäädä pihaamme ja naapurit ovat aamusta iltaan ulkona, kovia puutarhaihmisiä. He ruokailevatkin ulkona, minä en heidän takiaan

En ymmärrä miten tilanne on päässyt tähän, mutta kun toiset pitää koiran kaulapannasta kiinni ja odottavat että minä menen sisälle..

Höh. Anna heidän pitää kaulapannasta sitten vaikka seuraavaan aamuun.

Jäät ulos itse. Totta kai koiran pitää varmaan sinuun tottua, nythän se on varmaan ruvennut pitämään sinun pihaasi omana reviirinään. Mutta totuttelemalla se asia hoituu.

Vierailija
59/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin junttimaista ja misogyynistä käyttää naisesta nimitystä akka. Tulee mielern todellinen white trash perhe.

Vierailija
60/62 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaaa9 kirjoitti:

Höh. Anna heidän pitää kaulapannasta sitten vaikka seuraavaan aamuun.

Jäät ulos itse. Totta kai koiran pitää varmaan sinuun tottua, nythän se on varmaan ruvennut pitämään sinun pihaasi omana reviirinään. Mutta totuttelemalla se asia hoituu.

Kiitos, :) tiedän että olen vähän alistuva luonne. Täytyisi rohkaistua, se vaan on vaikuttanut kun katsotaan ja odotetaan niin yritän mennä mahdollisimman nopeasti sisälle. Yritän puhua itselleni järkeä!