Rivarin pihalla kuultua: "ei voi ulkonakaan olla, kun se akka (minä) istuu jatkuvasti ulkona"
En tiennytkään, että rivareissa on joku ulkonaliikkumisaikataulu. Olen kylläkin ihmetellyt, miksi naapurit on sisällä, mutta tässä taisi löytyä vastaus. Ja yksin hiljaisen koiran kanssa istun läppärillä napit korvilla, jos ääntä kuuluu. Kuulin vahingossa, kun kävin roskia viemässä ja pariskunta puhui kovaan ääneen sisällä ikkunat auki. Niin ja harvoin mitään juttelen naapurille, enkä tee isännöitsijälle ilmoituksia vaikka aihetta olisi.
Kommentit (62)
Ihanaa. Jos minulle kävisi noin, niin entistä enemmän olisin pihalla....Ja kävisin ko. naapurin luona kyselemässä vähänväliä kaikenmaailman turhuuksia..... :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se häiritsee. Naapurin aikamiespoika istuu keväästä syksyyn, aamusta iltaan terassilla. Vaikkei hänestä mitään häiriötä ole niin jotenkin se läsnäolo vaan rajoittaa omaa oloa.
Kyllä allekirjoitan. Meillä rivaripätkässä yht 4 asuntoa. Naapurin vanha eukko köpöttää kuoputtamassa kasvejaan, kulkee edestakaisin. Seuraavalla naapurilla vuoden ikäinen lapsi, jota pidetään vain oman takapihan terassialueella jostain syystä. Meteliä. Musiikkia niin, että joka kesä joudun huudattamaan hetken omia musiikkejani, että muistaa asian. Tämä naapuri tulee myös puhumaan puhelujaan ulos, kovalla äänellä. Seuraava naapuri suht hiljainen itse, mutta tiedän että tarkkailee pihan menoa. Kuuntelee mitä puhutaan ja vetää johtopäätöksiä asioista. Olen todennut asian hänen puheistaan
Tänä kesänäkin jouduin vetäytymään itse sisätiloihin, kun kaipasin rauhallisempaa menoa. Koko ajan joku jossain kyyläämässä ja kuuntelemassa. Sitten pitää itse odotella että ihmiset siirtyisivät pois.
Meillä on vielä etupihan puolella vajarakennukset. Vanhan eukon aikamiespoika istuu nikkaroimassa. On siis vastapäätä meidän vajaa. Valvonta ja kuuntelu on siis päällä ...Ehkäpä rivitalo ei ole sinulle oikea asumismuoto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se häiritsee. Naapurin aikamiespoika istuu keväästä syksyyn, aamusta iltaan terassilla. Vaikkei hänestä mitään häiriötä ole niin jotenkin se läsnäolo vaan rajoittaa omaa oloa.
Voi luoja. Kai tällaista kirjoittavat ovat trolleja?
Ehdottaisin jonkinlaisen näkösuojan rakentamista, jos noin häiritsee, mutta siihen tulisi varmaan sen seitsemän syytä, miksi ei millään muotoa onnistu...
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurin rauhallinen omalla pihallaan olo häiritsee, on rivitalo aivan väärä asumismuoto. Eli ole jo lystäät ja niin kauan kuin haluat, jos se jotakuta häiritsee, muuttakoon pois.
Rivari voi hyvin sopia asumismuodoksi, kunhan naapuri on joku muu kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurin rauhallinen omalla pihallaan olo häiritsee, on rivitalo aivan väärä asumismuoto. Eli ole jo lystäät ja niin kauan kuin haluat, jos se jotakuta häiritsee, muuttakoon pois.
Ai pihalla ei saa olla missään nimessä yksin? Ap kertoo, ettei edes isännöitsijään ota yhteyttä muista naapureista, vaikka olisi tarve, niin mikä vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai pihalla ei saa olla missään nimessä yksin? Ap kertoo, ettei edes isännöitsijään ota yhteyttä muista naapureista, vaikka olisi tarve, niin mikä vika?
Kyllä sä saat siellä pihalla olla, ap. Mutta älä ole koko ajan.
Kaipa tämä naapuri on itse asuinmuotonsa valinnut, turhaan siinä itkee. Luuliko, että muut on aina kiltisti sisällä, että hän saisi olla ylhäisessä yksinäisyydessä pihalla?
Saahan sitä häiriintyä mistä tykkää, mutta ihan on naapureiden oma ongelma, jos on pienipihainen rivitaloyhtiö valittu asuinpaikaksi ja sitten häiriinnytään siitä, että muutkin haluavat käyttää omia pihojaan. Omalla pihallaan saa olla vaikka 24/7, se on naapureiden homma muuttaa muualle jos siitä tulee paha mieli.
Sekin on aika hauskaa, kun puuhailee jotka n pihalla, niin ripustetaan pyykkiä ja tiiraillaan sieltä väleistä.. ah niin yhteisöllistä. Melkein kuin samaa perhettä. Mutta ei sinne päinkään.
Yksin ei kannata pihalle mennä mitään tekemään. Koska silloin on suojaton.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuijottaako se siellä terassillaan teille, vai miten rajoittaa? Jos nyt on terasseja tai parvekkeita lähekkäin, niin onhan niissä kohteliasta olla vähän hiljempaa, vaikka ketään ei suoraan näkyisikään.
Olisitpa ap minun naapurini. Nykyiset naapurit ovat *elvetistä. Ovat terassilla koko ajan melkein vuoden ympäri, ketjupolttavat, ryyppäävät viikonloppuisin, huutavat puhelimeen, kovaäänisiä muutenkin. Kaiken huippuna koko ajan räksyttävä rakki. Lisäksi naapurin mies yrittää päsmäröidä toisten pihan hoitoa, auton pysäköimistä, komentelee huoltoyhtiön työntekijöitä, rähjää jäteauton kuljettajalle, koska joutuu odottamaan kaksi minuuttia parkkipaikalta pois pääsemistä jne. Muutoin olisi kiva asunto kivalla alueella mutta sirkus naapurissa pilaa kaiken.
se että havainnoi ja tarkkailee naapuruston elämänmenoa ja touhuilua, sehän on vain välittämistä ja sosiaalista yhteisöllisyyttä!!!
😁😈
Oletko varma, ettet tulkinnut koskemaan sinua?
Jospa puhui siskostaan, joka oli valittanut omasta naapuristaan tms.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä allekirjoitan. Meillä rivaripätkässä yht 4 asuntoa. Naapurin vanha eukko köpöttää kuoputtamassa kasvejaan, kulkee edestakaisin. Seuraavalla naapurilla vuoden ikäinen lapsi, jota pidetään vain oman takapihan terassialueella jostain syystä. Meteliä. Musiikkia niin, että joka kesä joudun huudattamaan hetken omia musiikkejani, että muistaa asian. Tämä naapuri tulee myös puhumaan puhelujaan ulos, kovalla äänellä. Seuraava naapuri suht hiljainen itse, mutta tiedän että tarkkailee pihan menoa. Kuuntelee mitä puhutaan ja vetää johtopäätöksiä asioista. Olen todennut asian hänen puheistaan
Tänä kesänäkin jouduin vetäytymään itse sisätiloihin, kun kaipasin rauhallisempaa menoa. Koko ajan joku jossain kyyläämässä ja kuuntelemassa. Sitten pitää itse odotella että ihmiset siirtyisivät pois.
Meillä on vielä etupihan puolella vajarakennukset. Vanhan eukon aikamiespoika istuu nikkaroimassa. On siis vastapäätä meidän vajaa. Valvonta ja kuuntelu on siis päällä ...On kai tuo jo jotenkin vainoharhaista, jos koko ajan luulee, että on niin kiinnostava ihminen että kaikki naapuritkin pyörii omilla pihoillaan vain sen takia että saavat seurailla jonkun lähes tuntemattoman naapurin jorinoita ja tekemisiä? Ihan erikoista jos ei omalla pihallaan saa olla ja puuhailla omiaan. Sinähän tuossa tarkkailet herkeämättä omia naapureitasi ja luulet että kaikki tekevät niin..
Jos on hiljaa niin ei häiritse, mutta jos siinä toisella puolella aitaa huudetaan, ryypätään, tupakoidaan, ja haukutetaan koiria 24/7 niin kyllä se alkaa vituttamaan. Puhumattakaan vierailevista ryyppyremmeistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hiljaa niin ei häiritse, mutta jos siinä toisella puolella aitaa huudetaan, ryypätään, tupakoidaan, ja haukutetaan koiria 24/7 niin kyllä se alkaa vituttamaan. Puhumattakaan vierailevista ryyppyremmeistä.
No tuo onkin ihan eri asia ja häiritsisi missä vaan muita naapureita mutta nythän oli kysymys siitä että ei saa rauhallisesti hommailla omalla pihallaan omia hommiaan kun viereinen naapuri luulee, että häntä tarkkaillaan, salakuunnellaan, seurataan.. Ihan skitsoa.
Täällä päin turkkilainen rivitalonaapuri on istunut takapihalla huutamassa puhelimeen päivät pitkät kohta kolmen kuukaden ajan. Polttaa jotain stnan pahanhajuista tupakkaa. Ylipainoinen piskinsä laahustaa meidän takapihalle paskomaan. Oma patio melko vajaakäytöllä.
Munkin naapurin nainen istuu päivästä toiseen terassillaan. Ei häiritse yhtään. Jos haluan olla ulkona yksin, menen merelle veneellä.