Tyttölapsen lelut.
Minä kun olen aina ollut sitä mieltä, etten tule tuputtamaan tytölleni kotileikkejä, vaan olin ajatellut kasvattaa hänet roolirajoja ylittäviin leikkeihin.
Autot kyllä kiinnostaa, mutta pakko oli tinkiä tästä " Periaatteesta" . Ostin nukenvaunut ja nuken ja voi, miten tytön silmät sädehtivätkään.
Kommentit (4)
Olen itse huomannut että meillä pojat ovat niitä jotka leikkii leluilla. Tyttö on 3v ja kehittelee leikkejä kotiaskareista. Eli siivoaa jollain paidalla pöytiä ja lattioita. Pesee astioita, leipoo tai mitä vain ihan oikeasse keittiössä minun kanssasi. Eli meillä on paljon leluja tytöllekin mutta harvoin leikkii. Nuket on lähinnä vieraille, ainut on ruokatavarat ja astiat joita käyttää. Mutta siis yleisesti ottaen haluaa olla pikku äiti joka hoivaa pikkuveljeä, tiskaa (ei se nyt ole kuin vedessä leikkimistä) tai pesee pyykkiä. Siis kylppärissäkin ei itse mene sinne ammeeseen vaan pesee päältään ottamaa paitaa siinä vedessä.
Eihän sekään ole tasapuolista, ettei tarjoa ollenkaan niitä ns. tyttöjen leikkejä.
Toki saa leikkiä tyttöjen juttuja, koska tykkää =))
ei ole vanhemmat pystyneet aivopesemään eli ovat kyllä itse pakostakin valinneet lempilelunsa. pojan toinen sana (heti äidin jälkeen) oli auto ja siitä lähtien autot ja kaikki pyörivät lelut ovat olleet ehdottomasti in, myös jalkapallo. tyttö sen sijaan on pienestä asti ollut nukkejen ja vauvatarvikkeiden perään. leikkivät myös yhteisiä mielikuvitusjuttuja sun muuta mutta lempilelut on kyllä ilman apua muotoutuneet hyvin perinteisiksi.