Joka kerta kun riidellään mies uhkaa erolla
Nytkin, eilisen riidan jälkeen, hän on "päättänyt" ihan itsenäisesti että aikoo siirtää huonekalunsa jonnekin varastoon ja muuttaa pois.
Ennenkuin sanotte, että ota ero niin ei tämä niin yksioikoista ole. Kuitenkin rakastan miestä ja meillä pääsääntöisesti menee hyvin, mutta riidat menee aina näin. Mies tietää että satuttaa sanoillaan tosi pahasti, ja hän menee todella pahasti yli tuolla uhkailulla.
Miten mä voisin ottaa nyt esille sen, että lopettaa tuon erolla uhkaamisen? Riidat kuuluu parisuhteeseen ja puhdistaa ilmaa, miksi pitää aina mennä tämmöseen?
Kommentit (35)
Tuleeko tuo ero -kortti siinä vaiheessa kun mies huomaa olevansa alakynnessä / väärässä / tms. ja pystyy tuolla kortilla lopettamaan riidan helposti, koska aloittaja aloittaa paniikissa huutoitkun?
Täällä kans erolla uhkaileva mies... Ollaan oltu naimisissa 15v ja koko tämän liiton ajan on erokortti viuhunut. Se on niin ärsyttävää kuin olla ja voi! Etenkin kun se erolla uhkailu alkaa jo ihan mitättömistä jutuista.
Nykyisin minua se ei enää juurikaan hetkauta, odotan vain, että oikeasti sen eron ottaa.
Ex uhkaili erolla, kerran sitten sanoin että alkaa sitten pakata vaatteitaan, minua ei tuollaisella asialla uhkailla.
Kun ero sitten tuli hänen aloitteestaan, itki hän miten oli loukkaantunut kun minä olin käskenyt hän pakata vaatteensa ja lähteä jos kerran siltä tuntuu.
Tai sit se mies on oikeasti kyllästyny sun kiukutteluun ja hakee mahdollisuutta irtautua. Jos se mies salaa toivookin, että sanoisit "hyvä on, erotaan nyt sitten". Mies pääsisi seuraan, jossa ei tarvitse riitelemällä "puhdistaa ilmaa". Onks toi "puhdistaa ilmaa" vedetty jostain naisten lehdestä? Riitely aiheuttaa vain katkeruutta ja ongelmia, enkä mitenkään näe sitä minään positiivisena ilmanraikastajana.
Olettepa tyhmiä ja lapsellisia. Kypsät ihmiset ratkaisevat asiansa ja ongelmansa keskustelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Olettepa tyhmiä ja lapsellisia. Kypsät ihmiset ratkaisevat asiansa ja ongelmansa keskustelemalla.
Erolla uhkaileva se tyhmä on. Hyvin voisi keskustella, jos ei toinen alkaisi vain erolla uhkailla.
Miksei saisi ottaa eropapereita esille, jos toinen erolla uhkaa kerta toisensa jälkeen eikä keskustelut auta? Mitä siinä menettää kun pääsee eroon munattomasta "miehestä" joka anelee villiin vapauteen. Ei kannata toivoa asioita, mitä ei halua. Itse tekisin armosta kirjallisen sopimuksen, ettei asioilla makustella, mitä ei haluta. Nimet alle papereihin kaksin kappalein, ja jos uhkaus toistuu niin peli on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa riidassa miehen uhatessa erolla sanot ihan rauhallisesti, että "jos se on sinun päätöksesi, niin asia selvä. Haluat erota ja kannat eron seurauksista vastuun." Sitten ryhdyt edelleen hyvin rauhallisesti puhumaan käytännön järjestelyistä: ensi viikolle pitää varata aika lasten elatusmaksun määrittämiseen, kumpi vie avioerohakemuksen, mitä tehdä asunnolle, kumpi kertoo sukulaisille jne. eli otat esille kaikki eroon liittyvät käytännön järjestelyt. Et syytä, et vaadi, otat vain esille faktoja, joista sovittava.
Mutta tärkeintä: älä ota esille paperia, johon mies voi laittaa nimensä, koska se voi olla se viimeinen niitti. Sen sijaan "kylmä" keskustelu saattaa rauhoittaa tai toisaalta miehellä voi olla vastaukset valmiina eli hän haluaa oikeasti erota.
Mun ex uhkaili 2 krt erolla. Sitten sanoin, että seuraavalla kerralla onnistuu. Ei uhannut kolmatta kertaa, joten jätin hänet sitten itse. Monet miehet antavat mielellään naisen tehdä pahan työn tässäkin asiassa. Minunkin exälläni oli jo uusi tinderissä löydetty hesalainen nainen valmiina. Kun laitoin talon myyntiin, ex ryntäsi soittamaan tälle naiselle ilouutistaan. Kutsui uutta naista kulujen puolittajaksi. Tunteetonta. Jotkut vaan ei tunne mitään. Outoja.
Taidat itse aiheuttaa nuo riidat.
Itsekunnioitus kirjoitti:
Miksei saisi ottaa eropapereita esille, jos toinen erolla uhkaa kerta toisensa jälkeen eikä keskustelut auta? Mitä siinä menettää kun pääsee eroon munattomasta "miehestä" joka anelee villiin vapauteen. Ei kannata toivoa asioita, mitä ei halua. Itse tekisin armosta kirjallisen sopimuksen, ettei asioilla makustella, mitä ei haluta. Nimet alle papereihin kaksin kappalein, ja jos uhkaus toistuu niin peli on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa riidassa miehen uhatessa erolla sanot ihan rauhallisesti, että "jos se on sinun päätöksesi, niin asia selvä. Haluat erota ja kannat eron seurauksista vastuun." Sitten ryhdyt edelleen hyvin rauhallisesti puhumaan käytännön järjestelyistä: ensi viikolle pitää varata aika lasten elatusmaksun määrittämiseen, kumpi vie avioerohakemuksen, mitä tehdä asunnolle, kumpi kertoo sukulaisille jne. eli otat esille kaikki eroon liittyvät käytännön järjestelyt. Et syytä, et vaadi, otat vain esille faktoja, joista sovittava.
Mutta tärkeintä: älä ota esille paperia, johon mies voi laittaa nimensä, koska se voi olla se viimeinen niitti. Sen sijaan "kylmä" keskustelu saattaa rauhoittaa tai toisaalta miehellä voi olla vastaukset valmiina eli hän haluaa oikeasti erota.
Miksi nostit muinaisen ketjun?
Riidat ei kuulu parisuhteeseen. Riitä tarkoittaa aina sitä, että taustalla on itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Itsekunnioitus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tärkeintä: älä ota esille paperia, johon mies voi laittaa nimensä, koska se voi olla se viimeinen niitti. Sen sijaan "kylmä" keskustelu saattaa rauhoittaa tai toisaalta miehellä voi olla vastaukset valmiina eli hän haluaa oikeasti erota.Miksi nostit muinaisen ketjun?
En nähnyt tarpeelliseksi tehdä yhden mielipiteen vuoksi uutta ketjua ;)
Sama homma täälläkin, jatkunut varmaan 20 vuotta. Alussa mäkin pelkäsin että ukko jättää mutta nykyään ei enää hetkauta.
Ei riidat mitenkään pakosta kuulu parisuhteeseen, ainakaan usein. Yhdessä 15 vuotta ja ollut 1 riitä koko aikana. 2. vuonna oli.
Mieheni uhkailee myös erolla riitojen yhteydessä. Se luo tunteen, etten saisi edes epäkohdista sanoa, kun heti nostetaan erokortti. Ja kun asiaani en saa sanoa, nousee vihani vain suuremmaksi ja alan huutamaan henkilökohtaisuuksia