Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon ennen menkkojen alkua alat käyttämään siteitä?

Vierailija
04.08.2020 |

Mä rupean käyttämään pikkuhousunsuojia heti menkkaoireiden ilmaantuessa, kun vatsaan rupeaa esim sattumaan. Joskus joudun käyttämään viikonkin pikkuhousunsuojia, joskus vaan muutaman päivän.
Kuitenkin haluan käyttää niitä varmuuden vuoksi, ettei vahinkoa satu. ;-)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tamponeja, ensimmäisen laitan kun vessassa käydessä jää paperiin verta. Taidan päästä helpolla.

Vierailija
2/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kuukuppi. Laitan kun alkaa olla vatsakipua, menkay alkaa yleensä seuraavana yönä.

Eli olet joskus viikon etukäteen varautunut ja sitten noin viikon (?) menkat, eli puolet kuukaudesta side käytössä? En pysty itse käyttämään siteitä, varsinkaan kesällä, epämukava ja ei tee hyvää alapäälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan jo kuukausi aiemmin ja siteiden hautomisen vuoksi hiiva on taattua

Vierailija
4/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitan sitten kun alkaa :D mitä helvettiä, joku oikeasti tuhlailee siteitään ja hauduttaa alapäätään turhaan, ei voi ymmärtää...

Vierailija
5/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on kuukuppi. Laitan kun alkaa olla vatsakipua, menkay alkaa yleensä seuraavana yönä.

Eli olet joskus viikon etukäteen varautunut ja sitten noin viikon (?) menkat, eli puolet kuukaudesta side käytössä? En pysty itse käyttämään siteitä, varsinkaan kesällä, epämukava ja ei tee hyvää alapäälle.

Mulla tuntuu joskus kipuja ennen menkkkoja, muttei aina, lisäksi kiertoväli on vaihdellut tässä 23-28 päivän välillä. Onneksi on myös kuppi! Otan käyttöön yleensä tuossa 23 päivän kohdilla, voi olla huoletta eikä tarvitse uhrata liikaa aikaa asian miettimiseen.

Vierailija
6/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laitan sitten kun alkaa :D mitä helvettiä, joku oikeasti tuhlailee siteitään ja hauduttaa alapäätään turhaan, ei voi ymmärtää...

Mulla on ainakin se ongelma, että just se eka päivän vuoto on se pahin eli jos ei ole varautunut ja ehtii vuoto alkamaan, on sotku aikamoinen.

Vierailija
7/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö sitten päivälleen, milloin menkat alkaa?

Mulla on käyny useasti sillä tavalla, että yhtäkkiä vaan alkanut, ne alkaa niin epäsäännöllisesti.

Eli onneksi on ollut suoja housuissa. ;-)

Ap.

Vierailija
8/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos olen menossa johonkin ihmisten ilmoille saatan ennakoida ja laittaa tamponin. Mikäli muistan :F

Vierailija
9/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun housuihin tulee verta tai vessapaperiin.

Vierailija
10/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alkaa niin voimalla ettei siinä phsuojat paljoa auttaisi. Sen sijaan joudun kyllä käyttämään ovulaation aikana limoihin ja siitä eteenpäin juoksevaan valkovuotoon aina kuukautisiin asti.

Vierailija
11/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän tamponeja, ensimmäisen laitan kun vessassa käydessä jää paperiin verta. Taidan päästä helpolla.

Samoin toimin minä, kun menkat ei ikinä ala "rytinällä". Runsastuvat kyllä sitten vauhdilla ja ovat pahimmillaan toisena päivänä.

Vierailija
12/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä siteitä. Kupin saatan laittaa varoiksi, jos en ole kotona ja on menkkamaisia oireita. Aika hyvin jo tunnistan aamulla, että menkat alkamassa.

Vierailija
13/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siteitä vasta kun menkat ovat alkaneet. Yleensä alkavat nukkuessa ja ovat muutenkin sen verran niukat, että toisinaan voisi koko menkat mennä pikkuhousunsuojalla. Onneksi myös kestävät vain max. 5 päivää ja tulevat suhteellisen harvoin (40 pvää väli).

Toki on näissä onnettomissa menkoissa huonotkin puolensa eli lapset olen kaikki joutunut hankkimaan lapsettomuushoidoilla, kun kroppa ei vaan toimi kunnolla.

Vierailija
14/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkavat myös hitaasti, joten alkuun ei ole hätää. Laitan siteen yleensä, kun vatsa oireilee ja täsmää kalenterin kanssa TAI tulee muutama tippa.

Vierailija
15/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyyhkiessä tulee jäljet paperiin. Ikinä ei ole muihin vaatteisiin kuin alushousuihin tullut sotkua. Pidän laukussa (ja töissä) aina siteitä juuri tämän takia.

Vierailija
16/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin toimin minä, kun menkat ei ikinä ala "rytinällä". Runsastuvat kyllä sitten vauhdilla ja ovat pahimmillaan toisena päivänä.

Sama täällä. Eka päivä tiputtelee, toisena hanat auki, kolmas kohtuutta ja neljäs tiputtelee. -ed.

Vierailija
17/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuorempana olin kaupungilla vaaleissa farkuissa ja alkoi menkat eikä ollut sidettä tms. Kaverit ei heti kertoneet ja ehdin hengailla siellä ihan pokkana "japaninlippu" persauksissa ties kuinka pitkään 😣 Jäi traumat 😳

Nykyään epäsäännölliset menkat ja mä käytän kyllä julkisilla paikoilla liikkuessa pikkusidettä jo ennenkuin menkat alkaa.

Vierailija
18/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa sillä viikolla keskiviikko-sunnuntai välillä. Keskiviikkona siirryn mummomallisiin menkkapikkareihin, niin ei haittaa jos tulee tippoja ja sitten kun näkyy verta laitan siteen. Jos lauantaihin mennessä ei ole alkanut laitan la-su yöksi myös.

Vierailija
19/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ala yhtäkkiä vaan yleensä edellisenä päivänä alkaa pientä ruskeaa vuotoa. Lisäksi osaan varautua, koska merkkaan odotetun alkamispäivän kalenteriin.

Käytän kyllä aina muutenkin pikkuhousunsuojaa valkovuodon takia.

Vierailija
20/24 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menkkakipuja koskaan , rinnat vaan paisuu yhden kuppikoon. En laita sidettä ennenkuin paperissa on verta, ei minulla ole koskaan alkanut rajuilla vuodoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi