Pidän itseäni muita parempana. Kysyttävää?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:37"]
Mutta pointti onkin se, että pidätkö itseäsi parempana ihmisenä kuin Breivik? Jos asiaa sinulta suoraan kysytään.
[/quote]
No en edes tajua miten tällaista asiaa voisi mitata, kuka on ihmisenä parempi ihminen ja kuka huonompi kuin toinen. En vain ajattele ihmisistä niin tai vertaile itseäni ihmisenä muihin.
[/quote]
Tässä se meidän eromme onkin. Minä ajattelen, että pahoja asioita tekevä ihminen on huonompi ihminen kuin sellainen, joka tekee hyviä asioita. En siis kykene erottamaan tekoja niiden tekijästään. Tässä asiassa minulla on vielä paljon kehitettävää.
Voi kuinka hauska ketju! Aloittaja on noussut ojastaan ja saanut palikat järjestykseen ja nyt on sitä mieltä, että kun homma skulaa, niin hän on muita parempi!
Säälittävä pelle ole, vaikkakin tuo paskanjauhantasi on pelkkää provoiluat! (ja kyllä, tällaistakin sanajärjestystä voi suomenkielessä käyttää...)
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:30"]
Ai teitä laupeuden paasaajia ja parempia ihmisiä on täällä enemmänkin. Minä todellakin välitän, miten muut ihmiset toimivat, koska se vaikuttaa meidän kaikkien viihtyvyytyeen tässä yhteiskunnassa. Esimerkiksi Breivikin toimet tuomitsen täysin. En elä erillisessä kuplassa muista.
[/quote]
Käsitätkö lainkaan kuinka epäjohdonmukaista tekstiä kirjoitat?
Kerrot olevasi muita parempi ihminen ja heti perään haukut vastakommentoijaa siitä, että hän muka pitäisi itseään parempana ihmisenä? :D
[/quote]
Nyt kyllä tipahdin kärryiltä :/ Kirjoitin olevani parempi ihminen kuin perus palstamamma, joka haukkuu Pipsaa ja anoppiaan, ja myönsin olevani huonompi kuin tämä ei-perus palstamamma keskustelukumppanini, joka ei missään tilanteessa koskaan ikinä milloinkaan pidä itseään parempana kuin muita, edes joukkomurhaajia. En ole haukkunut ketään, vaan puhtaasti ihaillut heidän laupeuttaan ja empaattisuuttaan.
Oikeastaan ainoan paradoksin näen viestissä numero 13, mikäli viestin kirjoittaja on sama, joka on tässä ketjussa väittänyt ettei koskaan vertaile ihmisiä asteikolla parempi-huonompi:
"Itseään muita parempana pitävä ihminen [b]ei millään ilveellä ole yhtä hyvä ihminen kuin[/b] ne, jotka eivät korota itseään."
Kiinnittäkää huomiota tummennettuun kohtaan...
Hienoa että koet olevasi hyvä ihminen! Älä kuitenkaan unohda että "ylpeys käy lankeemuksen edellä" :)
Vastailen nyt muutaman järjestyksessä mutta menen kohta salille, joten en ehdi kaikkiin. Vastaan kaikille, vaikka ei mitään kysyttäisikään. Näin pysyn kontorollista.
8: Olen fiksumpi, kohteliaampi, paremmin kasvatettu yms.
9: Olen aika keskitasoisesti koulutettu, tosin ammatteja on useampia. Minulla riittää sitkeyttä kouluttautua uusi ammatti, jos entinen ei enää työllistä. Kaikista ei tähän ole.
10: Niinhän moni kuvittelee, mutta vain aniharva on.
11: Kiitos.
12: Saatanpa olla, saatanpa olla olemattakin.
13: Minulle riittää se, että itse tiedän olevani. En koskaan sanoisi kellekään tätä suoraan, anonyymina on helpompaa.
14 ja 15 näköjään tappelevat keskenään, olkaa hyvä. En alennu tuohon.
16: Avasit kuitenkin, vaikkei kiinnosta. En oikein koskaan ole ymmärtänyt ihmisiä, jotka lukevat jonkun jutun kommentoidakseen, ettei kiinnosta.
17: En liiku juuri missään piireissä, koska en pidä muista ihmisistä, koska he ovat ilkeitä ja itsekkäitä pääsääntöisesti.
18: Kokopäivätyössä menee koko päivä. Et kai kuvittele, että töissä täällä roikkuisin? Ei, töissä teen töitä.
19: Minä tarkoitan nimenomaan ajattelumaailmaa, käytöstapoja ja sen sellaista. En materiaa, vaan henkistä pääomaa. Eihän tämän sanominen ääneen ole fiksua, mutta olen vain havainnut näin.
20: Tuokin on totta.
21: Tuskin.
22: En tiedä. Täällä palstalla on ainakin noin kommentoitu johonkin kirjoitukseeni joskus "pidätkö itseäsi muita parempana". Silloin päätin, että miksipä en pitäisi.
23: Itse ajattelen lähinnä tavallisia ihmisiä. On asioita, joille ei voi mitään ja he ovat monesti parempia ihmisiä kuin itseään muita paremapan pitävät, (paitsi minä, koska en voi lipsua alkuperäisestä ajatuksestani).
24: Itsekin olen ihmetellyt tätä, miten mustavalkoisesti ihmiset asiat ottavat. Tässä olen oikeastikin parempi kuin moni muu, että osaan ajatella syyseuraus-suhteita vähän enemmän.
25: Niin on.
26: Ihmiset ottavat asiat usein mustavalkoisena, eikä välimuotoja ole. Tämä tuntuu olevan nykyajan trendi. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä se johtuu.
Ap on nyt kommentoinut ensimmäisen sivun. Lähden iltaharrastuksiin, mutta kommentoin myöhemmin lisää jos jaksan. Jos en jaksa, en kommentoi.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:49"] [quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:39"] "Kyllä minäkin pidän itseäni parempana kuin perus palstamammaa, mutta oikeassa elämässä olen korkeintaan keskikastia" Mielenkiintoista. Mikä tekee toisesta ihmisestä paremman kuin muut? Onko se raha, koulutus, ulkonäkö, poliittinen suuntaus, luonne vai mikä? Onko älykäs, koulututettu, varakas, mutta ilkeä, itsekäs ja muista piittaamaton ihminen parempi kuin köyhä, ruma, tyhmä, mutta empaattinen ja viimeiset roponsa kodittomille lahjoittanut ihminen? [/quote] Miksi automaattisesti on epäempaattinen, ilkeä ja itsekäs, jos on älykäs, koulutettu ja varakas? [/quote]
Koska white trashille tulee paha mieli jos joku on heitä parempi ja se paha mieli tarkoittaa, että sen aiheuttajan täytyy olla ilkeä.
Koulutuksesi ja ammattinimikkeesi?
Koulutuksesi ja ammattinimikkeesi?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:51"]
Voi kuinka hauska ketju! Aloittaja on noussut ojastaan ja saanut palikat järjestykseen ja nyt on sitä mieltä, että kun homma skulaa, niin hän on muita parempi!
Säälittävä pelle ole, vaikkakin tuo paskanjauhantasi on pelkkää provoiluat! (ja kyllä, tällaistakin sanajärjestystä voi suomenkielessä käyttää...)
[/quote]
Miksi haluat minun olevan säälittävä pelle? Voin olla, jos niin välttämättä haluat.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:22"]
Melkoinen Äiti Teresa ja laupeuden lähettiläs olet, jos et pidä itseäsi yhtään parempana ihmisenä kuin vaikkapa Anders Breivik. Onnittelen sinua vilpittömästi tästä asenteesta, itse en siihen pysty. Olen siis huonompi kuin sinä :)
[/quote]
Uskomatonta!! Tunnetko jotain tyydytystä siitä että joku todellinen sekopää on tappanut nuoria ja lapsia, ja sinä voit sitten tuntea itsesi paremmaksi ihmiseksi kuin Breivik? Hakeudu please hoitoon...
[/quote]
En todellakaan tunne tyydytystä siitä, että maailmassa tapahtuu kauheuksia. Mutta ihmettelen ja ihailen ihmisiä, jotka eivät edes asiasta kysyttäessä näe itseään parempana ihmisenä kuin joukkomurhaaja. Tällainen ajattelutapa lähentelee jo Siddhartha Gauthaman valaistusta.